Ayıplı Mal İhtarı (Örnek Dilekçe)

Konusu 'Tüketici Şikayetleri' forumundadır ve Kazen tarafından 2 Eylül 2007 başlatılmıştır.

    2 Eylül 2007
    Konu Sahibi : Kazen
  1. Kazen

    Kazen Babalar ve Oğulları Yönetici

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    12.382
    Beğenildi:
    17.232
    Ödül Puanları:
    488
    1. İhtar örneği
    (Ayıp 30 gün içinde ortaya çıkmışsa, açık görülebilir nitelikte ise)

    ...........Noterliğine İhtarname(*)

    İhtar eden:.......... (siz)
    Adres :.................Sizin adresiniz

    Muhatap:Malı aldığınız yer
    Adres : ..................

    Konu:Ayıp ihtarı

    İzahı:
    1-Firmanızdan.........tarihinde.........YTL bedelle(fatura karşılığı) cinsi ve serisi...........................................şeklinde yazılı olan malı satın aldım.Ben kısa adı TTKD olan Tüm Tüketicileri Koruma Derneği'ne üye olarak haklarımı öğrendim.

    2-İlk 30 gün içinde,açık görülebilir nitelikte ayıplı olduğu ortaya çıktı.(Ürünün size yaşattığı sıkıntıyı 5 satırda özetleyin)Bu ayıbı firmanızın yetkili servis elemanlarına da yazılı olarak teyid ettirdim.

    3-Yürürlükteki 4077 sayılı TKHK'nun 4.maddesine göre 4 seçimlik hakkım olan bedelsiz tamir,ayıp oranında bedelden indirim,ayıpsız misli ile değiştirilmesi veya ödediğim bedelin iadesi seçeneklerinden birini tercih ediyorum.

    4-Ben size bu ihtarnameyi göndererek, bu 4 seçimlik hakkımdan birisi olan, "ödediğim bedelin iadesini,sattığınız ayıplı malı geri almanızı" talep ediyorum.

    Sonuç ve Talep:
    Talebimi yerine getirmediğiniz takdirde hakkınızda yasal yollara başvuracağımı ihtar ederim.

    2.ihtar örneği :

    (Ayıp, 30 günü geçtikten sonra 2 yıllık Garanti Süresi içinde çıkmışsa)

    *Sadece yukarıdaki örneğin 2.maddesini şu şekilde değiştirin:

    2-Ürünün 2 yıllık garanti süresi içinde............ay kullandıktan sonra GİZLİ AYIPLI olduğu ortaya çıktı.

    (Ürünün size yaşattığı sıkıntıyı 5 satırda özetleyin)

    Bu ayıbı firmanızın yetkili servis elemanlarına da yazılı olarak teyid ettirdim.Bu servis raporlarından anlaşılıyor.

    Karşılaştığınız şikayet "Ayıplı mal" değil, "Ayıplı hizmet" ise mantığınızı kullanarak, "Ayıplı mal" kelimeleri yerine "Ayıplı hizmet" yazın.


    *İhtarname mutlaka İadeli taahhütlü veya Noterden yapılmalıdır.

    Kaynak ve Her türlü sorunuz için : www.ttkd.org.tr
     
  2. 2 Eylül 2007
    Konu Sahibi : Kazen
  3. Kazen

    Kazen Babalar ve Oğulları Yönetici

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    12.382
    Beğenildi:
    17.232
    Ödül Puanları:
    488
    Merhaba,
    Şöyle bir hatırlatma yapayım : www.ttkd.org.tr genel sekreteri üyemiz olup her konuda sizlere yardımcı olmuş ve olacaktır. Benim HP firması ile olan sorunumu başarı ile çözdüler. Şöyle bir prosedür var bir ürünü aldığınızda ilk 1 ay içinde rengini dahi beğenmeseniz karşı firma bu ürünü almak zorunda ve bedel karşılığı ürün vermekte veya ücretiniz geri ödemektedir. Ücret konusunda emin değilim araştırmak gerekiyor.

    Ürün alım tarihi 1 ay üzerinde ise rengini beğenmedim gibi mazeretleri kabul etmiyorlar. Burada ayıplı mal devreye giriyor. Ayıplı mal ise garanti süresi içinde aynı sebepten 3 kez veya farklı sebeplerden 5 kez servise verilmesi durumunda devreye giriyor.

    Burada kritik olan servis fişlerini saklamanız ve aynı sebepten dolayı servise veriyorsanız mutlaka açıklama alanına aynı sebebin yazılması konusunda diretmeniz gerekmektedir. Çoğu firma servis çıkışında sürekli farklı yerde arıza varmış gibi gösterip olayı 5 kez git gel olayına getirmekte ve yokuşa sürmektedir. Buna lütfen dikkat edin.

    Ürünü aldınız eve gittiniz kalitesiz diyip böyle bir başvuru yapabileceğinizi sanmıyorum çünkü ürünü sizlere hile hurda ile satmıyorlar ürün ayıplı mal değil ama kalitesini beğenmediniz. Bu durumda ne olur bilemiyorum ama sanki bir hakkınız yok gibi geliyor bana...
     
  4. 2 Eylül 2007
    Konu Sahibi : Kazen
  5. Kazen

    Kazen Babalar ve Oğulları Yönetici

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    12.382
    Beğenildi:
    17.232
    Ödül Puanları:
    488
    Dilekçeler kulaktan dolma değil bizzat Tüketici hakları koruma derneğinin sayfasından alınmış ve altında kaynak belirtilmiştir. yorum olarak eklediğim ise kendi yorumum ve yaşadıklarımdır. Sağdan soldan duyduğumu nereden çıkardınız anlayabilmiş değilim.
     
  6. 2 Eylül 2007
    Konu Sahibi : Kazen
  7. Kazen

    Kazen Babalar ve Oğulları Yönetici

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    12.382
    Beğenildi:
    17.232
    Ödül Puanları:
    488
    Merhaba,
    O zaman şöyle özetliyeyim. Mağdur kişiler yukarıdaki dilekçeleri doldurup ürünü aldığı il veya ilçede(kaymakkamlıkta) olan Tüketici Mahkemelerine gidip dilekçeleri vermeleri yeterlidir. Oradak yetkililer zaten prosedürü detaylı anlatmakta ve bilgi vermekteler. Bir diğer konuda Hukuk ve Sağlık bölümünde dikkat ettiyseniz moderator yok. Bunun sebebi bu bölümler için moderator olma kuralı uzmanlıktır. Bu konuda sizin kadar hassasız,
    bilginize
     
  8. 2 Eylül 2007
    Konu Sahibi : Kazen
  9. EU1

    EU1 Guest

    tebrikler bir uzman olarak kazencim teşekkürlerimi sunuyorum.. ve bahsettiğin derneğin zaten 5 tane avukatı var:) hukukçu desteği ile 21 yıldır tüketicinin yanındadır. sevgi ve saygılarımla:)
     
  10. 2 Eylül 2007
    Konu Sahibi : Kazen
  11. Herbela

    Herbela Popüler Üye Üye

    Katılım:
    8 Nisan 2007
    Mesajlar:
    532
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    108
    Bu konuda emeği geçen herkese çok teşekkürler. Gerçekten çok önemli bir konu.
     
  12. 3 Eylül 2007
    Konu Sahibi : Kazen
  13. gizlibahcem

    gizlibahcem Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Kasım 2006
    Mesajlar:
    37
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Arkadaşlar diyelimki bir ürün aldınız ve arızalandı veya özürlü çıktı servisine yada firmasına yolladınız 30 iş günü(hafta sonları,resmi tatiller hariç)ürün size geri dönmediyse Tüketici hakem heyetine öyle başvuruyorsunuz.Ben cep telefonum için başvurmuştum dilekçe,fotokopi,dosya, teferruat teferruat ama yılmadım tam 6 ay sonra paramı alabildim üstüne 50ytl kadarda masraf yaptım.Bana göre bunca detaya rağmen insanların haklarını aramaları lazım.Para sokağa atılmak için kazanılmıyor.
     
  14. 3 Eylül 2007
    Konu Sahibi : Kazen
  15. Kazen

    Kazen Babalar ve Oğulları Yönetici

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    12.382
    Beğenildi:
    17.232
    Ödül Puanları:
    488
    Merhaba,
    Ben TV de böyle bir sorun yaşadım 30 gün çinde parçayı bulamadılar, yeni cihaz vereceğiz dediler peki dedim. Yeni cihazda aynı model değpilde üst model olabilirmiyim dedim fark verirseniz tabi dediler. Farkı ödedim ve TV'yi aldım. Bu arada ben TV yi almadan yedek parça gelmişti ama genede yeni TV yoluna gittiler. Tüm işlem 30 gün tamir tarafı ve +15 günde yeni ürün teslimi toplam 45 günde gerçekleşti.
     
  16. 11 Aralık 2010
    Konu Sahibi : Kazen
  17. himeros

    himeros Popüler Üye Üye

    Katılım:
    8 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    481
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    106
    kazen cim teşekkür ederim verdiğin bilgiler için.
    bende bir tlf aldım 1 ay kullandım daha sonra klonlanmış meğerse kullanamıyorum. birçok yere gittim. en son aldığım mağaza değiştiremeyiz dedi.2 aydır tlf duruyor.
    tüketici haklarına başvuracağım bende. kaymakamlıkta çalışıyorum zaten. dilekçeyi verdiğin örnekle hazırlayıp başvuracağım.onun öncesinde ihtarname çekmelimiyim noterden.
    arama yaptım nette, dilekçe örneği diye. KK de çıkınca şaşırdım ve sevindim. kadınlar klubü her konuda duyarlı ve bilgili bir site. göğsüm kabardı valla.
    yardımcı olabilirim demişsin. tüm kk arkamda daha ne olsun.
    teşekkürler En Büyük KK
     
  18. 23 Haziran 2011
    Konu Sahibi : Kazen
  19. ebruyeter

    ebruyeter Popüler Üye Üye

    Katılım:
    13 Mayıs 2011
    Mesajlar:
    219
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    106
    Kendım ve cevremdeki ınsanların ınternetten tuketıcı hakları sıtesınden sıkayette bulundugumuz halde hıc bır sonuc alınamadıysa :KK59::KK59::KK59:başka nereye kime???? şikayette bulunabılırız::44::44::44: