Aylara göre besinlerin mevsimi

Konusu 'Bebeklerimiz için Ek Besin Öneri ve Tarifleriniz' forumundadır ve ali_ye tarafından 2 Ekim 2010 başlatılmıştır.

    2 Ekim 2010
    Konu Sahibi : ali_ye
  1. ali_ye

    ali_ye RABBİME ŞÜKÜR Üye

    Katılım:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.800
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    148
    OCAKAylara Göre Besinler
    Balık: Kefal, tekir, kırlangıç, strongilos, levrek, morina, yengeç, yılanbalığı, karides
    Sebze: Kereviz, lahana, brüksel lahanasi, brokoli, havuç, pırasa, ıspanak, pazı, karaturp, kırmizı turp
    Meyve: Elma,nar, portakal, armut, ayva, greyfurt
    Bu ay sofranizdan eksik etmeyin:
    Sebze ve et suyu ile hazirlanmis çorbalari sofranizdan eksik etmeyin. Hareketsiz geçen soğuk kis günlerinde çorbalar bağırsak sistemini
    düzenler. Soguk havalarda vücuda direnç veren balik ve baklagiller de en çok tüketilmesi gereken besinlerden.

    ŞUBAT
    Balık: Uskumru, istavrit, lüfer, palamut, tekir, kefal, kalkan, gümüş balığı, midye, istakoz, somon, dil balığı.
    Sebze: Brokoli, brüksel lahanasi, karnabahar, pazi, hindibağ, ıspanak, pırasa, pancar, defneyapragi, havuç, frenk soğanı, turp.
    Meyve: Elma, portakal, muz, armut, greyfurt, ayva.
    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin: Kansere karşı etkili lahanagilleri (lahana, brüksel lahanasi, karnabahar ve brokoli) sık sık yiyin. Bol betakaroten içeren havuç ile salata, zeytinyağlı yemek veya havuç suyu hazırlayın.

    MART
    Balık: Levrek, kalkan, kefal, tekir, midye.
    Sebze: Ispanak, havuç, pirasa,kirmizi turp, brokoli.
    Meyve: Elma, muz
    Bu ay sofranizdan eksik etmeyin: Mart, yaza hazirlik ayıdrr. Hafif beslenmeye ve diyet yapmaya başlamanın tam zamanıdır. Mart, aynı zamanda ilkbahara geçiş ayıdır. Bu nedenle hafif bir o kadar da direnç verici besinleri tüketmeye özen göstermek gerekir. Balık, ızgara et, sebze ve meyveler bol tüketilmeli.


    NİSAN
    Balık: Kalkan, kılıç, kırlangiç, tekir, barbunya, mercan, kayabalığı, midye.
    Sebze: Taze soğan, taze sarımsak, kuskonmaz, taze kekik, bakla, marul.
    Meyve: Can erik
    Bu ay sofranizdan eksik etmeyin: Kuzu etinin en taze ve lezzetli zamanı. Bu aylarda et olarak kuzu etini
    tercih edin. Sütlü hafif tatlılar pişirin. Sabah kahvaltısında ve geceleri yatmadan önce bir bardak süt için. Hafif ama sağlıklı beslenerek ve açık havada düzenli yürüyüşler yaparak fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz.


    MAYIS
    Balik: Barbunya, istakoz, levrek, tekir, kılıç, kırlangıç, dilbalığı, iskorpit, pavurya, karides.
    Sebze: Enginar, bakla, madimak, semizotu, papatya, ebegümeci, domates, salatalık.
    Meyve: Çilek, yeşil erik, malta eriği, dut.
    Bu ay sofranizdan eksik etmeyin: Çilek kısa ömürlü bir meyve. İçeriğindeki zengin vitamin (özellikle C vitamini) ve mineraller sayesinde ani enerji verip, geçis mevsiminde ortaya çıkan yorgunluk belirtilerini giderir.


    HAZİRAN
    Balik: Mercan, levrek, barbunya, tekir, pavurya, istakoz.
    Sebze: Taze patates, taze fasulye, bakla (ayın ortasına kadar), bezelye, kabak, sivribiber, domates, salatalık, kuzu ıspanak,
    semizotu, rezene, marul, asma yaprağı, taze soğan, taze sarımsak, dereotu, dolmalık biber, çalı fasulyesi.
    Meyve: Kiraz, yeşil erik, malta eriği, kayisi, şeftali, dut.
    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin: Kısa ömürlü dut ve kirazı bu ayda bol bol tüketin. Her ikisi de zengin vitamin ve mineral kaynağı.


    TEMMUZ
    Balık: Sardalya, barbunya, tekir, istakoz, böcek, pavurya.
    Sebze: Domates, salatalik, bezelye, dereotu, kum havucu, taze fasulye, kuzu ıspanak, kabak, patlican, semizotu, sivribiber, dolmalık biber, çalı fasulyesi, barbunya fasulyesi.
    Meyve: Kayısı, şeftali, kavun, sarı erik, karpuz, ahududu, vişne.
    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin: Semizotu, balıktan sonra en çok Omega-3 içeren sebze. Vücut tarafından üretilmeyen bir yağ asidi olan Omega-3, kalp hastalıklarına, zihinsel karışıklığa ve bunamaya karşı ekili.


    AĞUSTOS
    Balık: Çingene palamudu, mercan, kılıç, sardalye, izmarit, ıstakoz.
    Sebze: Domates, salatalık, patlıcan, dolmalık biber, çarliston biber, sivribiber, taze fasulye, barbunya fasulyesi, kabak, mısır, kırmızı
    salçalık biber.
    Meyve: Kayısı, kavun, kırmızı erik, şeftali, vişne, böğürtlen, karpuz, incir, mürdüm eriği, üzüm.
    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin:Yaz meyve ve sebzelerinin en olgun zamanı. Meyveleri bol yiyin. Bunun
    yanısıra balık, zeytinyağli sebze, hafif soslu makarnaları günlük ögünlerinize paylaştırın.


    EYLÜL
    Balık: Palamut, lüfer, kılıç, sardalye, kolyoz, kırlangıç.
    Sebze: Mantar, patlican, mısır, pazı, biberiye, barbunya fasulyesi, kabak, dolmalık biber, kırmızı salçalık biber.
    Meyve: Mürdüm eriği, fındık, kavun, karpuz, incir, üzüm.
    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin: Eylül, kışa hazırlık ayıdır. Vücudu soğuk mevsime hazırlamak gerekir.
    Bol balık, sebze, meyve ve makarna gibi enerji verici karbonhidratlar ağırlıklı beslenin. Mürdüm eriğini ve fındığı hergün belli bir miktar
    tüketmeye özen gösterin.

    EKİM
    Balık: Pamatu, lüfer, istavrit, barbunya, kiliç, mercan, sardalye, torik.
    Sebze: Mantar, fındık, ceviz, ıspanak, yerelması, pırasa, lahana, kıvırcık salata, kırmız turp, karnabahar, havuç.
    Meyve: Armut, ceviz, üzüm, elma, greyfurt, mandalina, muz.
    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin: Ekim ayında Omega-3 içerikli cevizin tam zamanı. Cevizi bu aylarda bol bol tüketin. Ayrıca mantarlı nefis yemekler pişirebilirsiniz. Mantar, balık, et ve sebzelere çok yakışır. Mantarı izgarada üzerine peynir serperek pişirip kahvaltıda da yiyebilirsiniz.

    KASIM
    Balık: Mezgit, ringa
    Sebze: Balkabağı, kabak, lahana, kereviz, pırasa, yeralması, havuç, ıspanak, karnabahar, pazı.
    Meyve: Ceviz, kestane, üzüm, elma,muz, mandalina, nar, armut, kivi, greyfurt, Trabzon hurmasi.
    Bu ay sofranizdan eksik etmeyin: Kasım ayında balkabağından bol bol yararlanın. Çorbası, tatlısı ve pastası ile nefis lezzetler hazırlayabilirsiniz. Balkabağını ayrıca etli sebze yemeklerine de ilave edebilirsiniz. İçerdiği bol betakaroten sayesinde kansere karşı etkili bir sebze.

    ARALIK
    Balık: Yengeç, pavurya, levrek.
    Sebze: Balkabağı, lahana, yerelması, pırasa, brüksel lahanası, karnabahar, ıspanak, kereviz, havuç, pazı, kara lahana.
    Meyve: Elma, mandalina, portakal, nar, armut, muz, kivi, kestane, greyfurt, ayva, Trabzon hurması.
    Bu ay sofranızdan eksik etmeyin: Soğuk algınlığı hastalıklarına yakalanmamak için sağlıklı beslenin. Portakal veya greyfurt suyu için. Ispanak, baklagil, et, yogurt, muz, elma ve kuruyemisleri bol tüketin.
    alıntı: milupa sitesi
     
  2. 2 Ekim 2010
    Konu Sahibi : ali_ye
  3. Esrs

    Esrs Aktif Üye Üye

    Katılım:
    11 Ekim 2009
    Mesajlar:
    430
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    86
    Çok teşekkürler bende böyle bir bilgi arıyordum
     
  4. 3 Ekim 2010
    Konu Sahibi : ali_ye
  5. ali_ye

    ali_ye RABBİME ŞÜKÜR Üye

    Katılım:
    9 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.800
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    148
    opuyorumnanaktanbende arıyordum gorunce paylaşayım dedim
     
  6. 5 Ekim 2010
    Konu Sahibi : ali_ye
  7. nidah

    nidah Sabır ve Dua...!! Üye

    Katılım:
    22 Ocak 2008
    Mesajlar:
    6.154
    Beğenildi:
    249
    Ödül Puanları:
    153
    çok faydalı bilgiler tşk.ler