Bağırsakların dostu posalı gıdalar

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve BenDenizYildizi tarafından 6 Aralık 2007 başlatılmıştır.

    6 Aralık 2007
    Konu Sahibi : BenDenizYildizi
  1. BenDenizYildizi

    BenDenizYildizi Guru Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2006
    Mesajlar:
    3.806
    Beğenildi:
    18
    Ödül Puanları:
    348
    Modern beslenme tarzı yeteri kadar posa ihtiva etmiyor. İşte bu nedenle başta kabızlık, hemoroit olmak üzere hazım sistemi, özellikle de bağırsak hastalıkları artıyor
    Modern beslenme tarzı yeteri kadar posa ihtiva etmiyor. İşte bu nedenle başta kabızlık, hemoroit olmak üzere hazım sistemi, özellikle de bağırsak hastalıkları artıyor.

    Posası az bir beslenme tarzı kolesterolle, şekerle ve kilo sorunuyla mücadeleyi zorlaştırıyor. Düşük posalı beslenme alışkanlığı olanlarda hipertansiyon daha sık görülüyor.

    Bir araştırmaya göre, 1900’lü yıllara girerken günde 40-50 gr. civarında olan posa tüketimi, 2000’li yıllarda yarıya düşmüş durumda. Posa ihtiyacını gidermenin en kolay yolu daha fazla bakliyat yemekten geçiyor.

    Yarım bardak mercimek, kuru fasulye ve barbunya 7-8 gr., nohut ise 4 gr. posa ihtiva ediyor. Bakliyat grubu besinlerin B vitamini ve folik asitten zengin olduklarını da hatırlatalım. Düzenli bakliyat tüketiminin özellikle kilo ve kolesterol kontrolüne iyi geldiğini de belirtelim.

    Ve son bir hatırlatma: Bakliyat grubu besinler çok güçlü bitkisel protein kaynaklarıdır. Bir bardak mercimekte 17-18 gr. protein bulunmaktadır
    Kaynak:haber7