Bağışıklık sistemini 8 adımda güçlendirin

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve right19 tarafından 22 Ocak 2009 başlatılmıştır.

    22 Ocak 2009
    Konu Sahibi : right19
  1. right19

    right19 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    30 Ekim 2008
    Mesajlar:
    353
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    108
    Kış aylarında çocuklar çok sık hastalanır. Onları hastalıktan korumanın yolu bağışıklık sistemini güçlendirmekten geçiyor. Beslenme uzmanlara ailelere şu önerilerde bulunuyor...

    1 Sebze ve meyve tüketimini artırın. Sebze sevmeyen çocuklar için, sebzeleri blenderden geçirip çorba ya da köfte hazırlayıp tüketmesini sağlayabilirsiniz. Kış mevsiminde meyve tüketimi çok önemli, çünkü bu mevsimin meyveleri özellikle C vitamininden zengin, vücut direncini artırıcı özellikteki meyvelerdir.

    2 Omega - 3, yağları kalbi destek-lemelerinin yanı sıra bağışıklık sistemini de kuvvetlendirici özelliktedir. Çocuklarınızın beslen-mesinde Omega - 3’ten zengin besinler olan ton balığı, somon, uskumru, hamsi, sardalye, ceviz, fındık, buğday, semizotu, ıspanak ve brokoliye yer vermelisiniz.

    3 A vitamini ve betakarotenden zengin beslenme de bağışıklık sistemini güçlendirecektir. Besinlerden; yumurta sarısı, havuç, süt, yeşil biber, brokoli, kayısı, balık yağı, kırmızı et, patates, yeşil yapraklı ve sarı sebzeler A vitamini ve betakarotenden zengindir.

    4 Kola, gazoz gibi şekerli ve gazlı içeceklerin tüketimini azaltın. Su tüketimini yüksek tutun.

    5 Çocuğunuzun mineral alımını artırmalısınız. Minerallerden özellikle demir ve çinko bağışık-lık sistemini güçlendirici özelliktedir. Demirden zengin besinler; kırmızı et, koyu yeşil yapraklı sebzeler, kuru baklagiller, kereviz yaprağı, roka ve kuru kayısıdır. Çinkodan zengin besinler; tam tahıllar, ekmek, et, balık, badem ve cevizdir.

    6 Çocuğunuzdaki kilo artışı bağışıklık sisteminin zayıflamasına neden olur. Bu sebeple kilosunu dengede ve sağlıklı değerlerde tutmak önemlidir.

    7 Egzersiz ve hareketlilik bağışıklık sisteminin güçlenmesinde önemli bir rol oynar. Yapılan araştırmalarda hareketli olan veya sporla uğraşan çocukların hastalıklara yakalanma riskinin daha az olduğu görülmüştür.

    8 Uyku düzenine dikkat etmelisiniz. Düzensiz ve az uyku uyuyan çocukların vücut direnci zayıfladığı için hastalıklara yakalanması daha kolay olmaktadır.