Bağışıklık Sistemini Güçlendirmek İçin Hangi Gıdaları Tüketmeli...

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve yasemin81 tarafından 7 Ekim 2009 başlatılmıştır.

    7 Ekim 2009
    Konu Sahibi : yasemin81
  1. yasemin81

    yasemin81 mert ve ardam canlarım Üye

    Katılım:
    8 Şubat 2009
    Mesajlar:
    2.174
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    146
    Yeditepe Üniversitesi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Zehra Akören, “Kış aylarında sağlığımızı korumak; kişiye özel, sağlıklı gıdalarla beslenmekle olur ” diyor.


    Kış aylarında bağışıklık sistemimizi olumsuz etkileyen faktörler nelerdir?
    1- Kötü beslenme alışkanlıkları
    2- Alkol-sigara-uyuşturucu
    3- Serbest radikaller
    4- Ağır metaller-hormonlar-genetik yapısı oynanmış gıdalar
    5- Kimyasal ilaçlar
    6- Hava kirliliği
    7- Egzersiz azlığı-hareketsizlik
    8- Şişmanlık
    9- Protein - vitamin ve mineral alımının yetersizliği
    10- Bakteriyel ve viral enfeksiyonlar
    11- Beden ve çevre için gereken temizlik kurallarına uyulmaması
    12- Uyku saatlerinin düzensizliği
    13- Vücut ısısının, sıklıkla değişik sıcaklıktaki ortamlara maruz kalması
    14- Güneş ışığının azlığı

    Kış aylarında bağışıklık sistemini güçlendirmek için hangi gıdaları tüketmek gerekir?
    - Kış aylarında yeterli protein alımı önemlidir. Yumurta, kırmızı et, tavuk, balık, peynir, süt, yoğurt, kurubaklagiller gibi protein içeren gıdaları almak gerekir. Ayrıca özellikle Omega 3 içeriğinden dolayı balık ve balık yağı tüketmek önemlidir. Omega3 bağışıklık sistemini de güçlendirerek, kış depresyonunun oluşmasını engeller.
    - Ayrıca kış aylarında A-C vitamininden zengin gıdalar almak da bağışıklığı güçlendirmek için faydalıdır. Limon-portakal-greyfurt gibi turunçgillerin yanı sıra kırmızı ve beyaz lahana da yüksek oranda C vitamini içerir. Ayrıca lahanadaki indoller kansere karşı korur.
    - Maydanoz: Hem kış hem yaz sebzesi olan maydanoz C vitamini açısından çok zengindir. Ayrıca vücuttaki ödemin atılmasına yardımcı olur ve mideyi güçlendirir.
    - Kuşburnu: C vitamini açısından zengindir.100 gr kuşburnu, 100 gr. portakaldan 40 kat fazla C vitamini içerir. Kan yapıcı ve tansiyon düzenleyici edici özelliğinin yanı sıra grip ve soğuk algınlığına karşı korur.
    - Zencefil: Kan dolaşımını uyararak solunum yolu rahatsızlıklarında ısıtıcı ve sakinleştirici etkiye sahiptir.
    - Havlıcan: Zencefil grubundan olup içindeki alginin maddesi vücudu ısıtır, baş ağrısı ver baş dönmesinde de faydalı etkiye sahiptir. Ayrıca ürk asidin atılımını arttırır.
    - Gelinciğin taç yapraklarından yapılan gıda takviyeleri de nezle ve gripte etkilidir.
    - Ekinezya ve Astragalus yine gıda takviyesi olarak alındığında, kanda T hücrelerinin üretimini arttırarak, vücutta bakterilerin çoğalmasını engellerler.
    - Çam Fıstığı: Bronşit ve akciğer hastalıklarına ve kış depresyonuna iyi gelir.
    - Ada Çayı: Bademcik iltihabında yapılan gargara gerçek bir yardımcıdır. İçeriğindeki cineol öksürüğü engeller. Antibiyotik özelliği vardır. Yabani olmayan adaçayını kullanmaya özen göstermeliyiz. Hamileler ada çayı, biberiye ve kekik kullanmamalıdır.
    - Yoğurt ve sarımsak vücutta antibiyotik etkisi yapar.
    - Çikolatada bulunan theobramine yine öksürüğün yumuşatılmasında yardımcıdır.
    - Isırgan ve Papatya çayı grip ve nezle tedavisinde etkilidir.
    - Papatya buğusu nezle ve sinüzitte yardımcıdır. Papatya çayı kaynatılmaz, demleme usulü yapılır.
    - Isırgan otu ve çayı bahar nezlesi yani alerjik nezlede iyi gelir. Soğuk algınlığına yatkınlığı engeller. Isırgan otu, A B C vitaminin yanı sıra demir içeriğinden dolayı güçsüzlüğe de iyi gelir. Aşırı üşütmelerde solunum yollarının açılmasını sağlar.
    - Doğal gıdalar en iyi eczanedir.