bebeğimin memesinde sertlik ve büyüme

Konusu 'Bebek Sağlığı ve Hastalıkları' forumundadır ve emi1981 tarafından 5 Mayıs 2011 başlatılmıştır.

    5 Mayıs 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  1. emi1981

    emi1981 Kuzucuğum benim... Üye

    Katılım:
    17 Kasım 2009
    Mesajlar:
    325
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Merhaba,
    10 aylık kızımın bir memsinde 1 ay önce farkettiğim bir sertlik oluştu. Meme ultrasonu çektirdik. Ultrasonda memesinde büyüme gözlendiği için endokrinoloji uzmanına başvurduk. Doktor bu durumun genelde masum olduğunu ancak bazen erken ergenliğe dönüşebildiğini söyledi. Önce bir yumurtalık ultrasınu çektirdik normal çıktı. 3 ay sonra kontrole çağırdı doktor.Kan vermedik henüz.
    Şİmdi çok endişeleniyorum, erken ergenlik olabilirmi diye. Fiziki muayenesiyle ilgili birşey söylemedi doktor,tüylenme vs. gibi bir durum yok.Geçici bir durumdur umarım.Benzer bir şey yaşayan varmı aranızda?
     
  2. 5 Mayıs 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  3. Evrenim

    Evrenim gell artik Mayis'im Pro Üye

    Katılım:
    13 Nisan 2011
    Mesajlar:
    3.623
    Beğenileri:
    64
    Ödül Puanları:
    48
    canim benim ablamin ogluda ayne oyle olmustu ustelik daha kucuktu sanki, ama ablam bebegin memesini hafif masaj yapti ve yavas yavas gecti, bence korkucak bisi yok, biraz masajla ins gecer
     
    Son düzenleme: 5 Mayıs 2011
  4. 5 Mayıs 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  5. brn1987

    brn1987 meleğimi büyütüyoruz Üye

    Katılım:
    31 Mart 2010
    Mesajlar:
    389
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    bebeklerin göğüsleri genelde süt toplar 40 ı çıkana kadar masaj yaparak atlatılabilecek bi durum buna mudahale edilmesse geneldde sertleşir kistleşir falan falan bi akrabamızın bebeğinde deolmuştu ameliyatla aldılar bence bi dr a daha görün erken ergenl,ik fikri çok saçma geldi daha o çocuk bile değil bebek bence her banyodan sonra yumuşamışken masaj yapark ovuştur biz ilk banyosunda yavaşca sağmıştık uc kısmını ve inan süt nasıl fışkırmıştı ben bile inanamadım 0 içerde kalınca sertleşiyo sonra masaj yaptık her banyodan sonra sana tavsiyem sıma sakın sertleşmiştir o ama masaj yapabilirsin birde başka bir doktora daha göster geçmiş lsun sağlıkla büyüt bebeğini
     
  6. 6 Mayıs 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  7. emi1981

    emi1981 Kuzucuğum benim... Üye

    Katılım:
    17 Kasım 2009
    Mesajlar:
    325
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Canım yalnız bu süt toplamadan farklı birşey. O ilk aylarda oluyor. Bİzimki 10.ayda birden oldu.Ayrıca ultrason çektirdik, kist veya patolojik başka birşey çıkmadı.Sadece doku büyümesi var. Çocuk doktorumuz endokrinoloji bölümüne yönlendirdi. Endokrin doktoru 1 yaşından sonra kendiliğinden geçebilir ama bazen de erken ergenliğe dönüşebilir dedi. Genelde geçtiğinden bahsetti ama tedavi gerektiren durumlar da olabiliyormuş.Endişem bu yüzden.
     
  8. 6 Mayıs 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  9. dusunmemlazim

    dusunmemlazim Aktif Üye Üye

    Katılım:
    18 Ekim 2009
    Mesajlar:
    3.785
    Beğenileri:
    2
    Ödül Puanları:
    38
    esimin yegeninde dogdugundan beri var. ben arastirma yaptigimda dogum sirasinda anneden bebege gecen kadinsal hormonlarin sebep oldugunu okudum. onu eski yontemlerle masaj yapmak veya sIkmak dogru degilmis. oyle diyordu..
    ama kizinizda yeni olmus. hic bi bilgim yok.
    gecmis olsun demek istedim. insallah doktorun dedigi gibi gecer..
     
  10. 6 Mayıs 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  11. cerrodoksin

    cerrodoksin Yeni Üye Üye

    Katılım:
    12 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    314
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    kuzenimin kızınında doğuştan iki göğsü de baş parmağımın 1 boğumu kadardı doktor muayene etmiş ultrason kan tahlili falan sakın ellemeyin kendi geçer demişti hakikatnde yaşına doğru geçti.inşallah geçer canım ya..
     
  12. 14 Mayıs 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  13. emi1981

    emi1981 Kuzucuğum benim... Üye

    Katılım:
    17 Kasım 2009
    Mesajlar:
    325
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    teşekkürler canım inşallah geçer ama bizimki doğduğunda yoktu sonradan oldu..
     
  14. 14 Mayıs 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  15. azusena

    azusena Üye Üye

    Katılım:
    18 Ocak 2011
    Mesajlar:
    699
    Beğenileri:
    1
    Ödül Puanları:
    18
    canim cok gecmis olsun insallh gecer okonuyla ilgili degilde dogustan olursa eger o sertlik tv de bi profdan dinledim sakin ellemeyin ve masaj filan da yapmayin demisdi.
     
  16. 10 Aralık 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  17. karayemis

    karayemis Yeni Üye Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2011
    Mesajlar:
    43
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    benim kızımdada var doğduktan sonra olmaya başladı doktor sıkmayın ellemeyin geçer dedi ama 1 yaşına geldi halen geçmedi ve ben endişeleniyorum arkadaşın dediği gibi erken ergenlik şüphesinden korkuyorum çünkü tanıdığım bi arkadaşın kızı 9 yaşında kaç senedir bunun tedavisini görüyor malesef böyle bir hastalık var
     
  18. 17 Aralık 2011
    Konu Sahibi : emi1981
  19. emi1981

    emi1981 Kuzucuğum benim... Üye

    Katılım:
    17 Kasım 2009
    Mesajlar:
    325
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    benim kızım 19 aylık oldu ve memesindeki sertlik küçülmeye başladı.Yinede endokrin doktoruna 3 ayda bir kontrole gidiyoruz.Dokyor şimdilik erken ergenlik gibi bir durum olmadığını söyledi.
     
Benzer Konular: bebeğimin memesinde
Forum Başlık Tarih
Bebek Sağlığı ve Hastalıkları 4 aylik bebegimin burnu tikali ve sürekli öksürüyo Dün 15:32
Bebek Sağlığı ve Hastalıkları 3 aylık bebeğimin öksürüğüne çareeeee :( 5 Eylül 2014
Bebek Sağlığı ve Hastalıkları 7 aylik bebegimin bagirsagi dugumlenmis 27 Ağustos 2014
Bebek Sağlığı ve Hastalıkları Bebeğimin makatındaki şişkinlik için tecrübelerinize ihtiyacım var, zor durumdayım :( 14 Haziran 2014
Bebek Sağlığı ve Hastalıkları yardım !!! bebegimin alerjisi geçmiyor :(((( 10 Haziran 2014