Bebeğin beyninde ventrikülomegali problemi yaşayıp atlatan varmı

Konusu 'Adım Adım Gebelik' forumundadır ve kelebek01 tarafından 17 Şubat 2010 başlatılmıştır.

    17 Şubat 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  1. kelebek01

    kelebek01 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    22 Haziran 2009
    Mesajlar:
    780
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Ensonki kontrolümde bebeğimin beynindeki ventrikülde 10,2 mm genişleme olduğunu öğrendim, doktorum aslında 1 ay önceki kontrolümde görmüş ama benimle paylaşmadı. En son geçen hafta gittiğimde 25 haftalıktım bebeğim usgde 22 haftalık çıktı, normaldede zaten hep 1 hafta geride gidiyordu ama gerilik dahada artmış, öyle olunca doktorum bana amniosentezden bahsetti ve beni başka bi prof.a yönlendirdi, aynı akşam gittiğim diğer doktor bebeğin beyninde 10,2 mm bi genişleme olduğundan bahsetti ciddi bi durum dedi. hemen benden mr ve amniosentez istedi. Aynı hafta mr çekildim çok şükür büyük bi sıkıntı çıkmadı tabi radyoloğa göre. Ertesi günde amniosentez oldum. P.tesi amniosentezin kısa sürede sonuç vereninin sonucu geldi çok şükür ondada sıkıntı yok. İki hafta sonra tekrar diğer amniosentezin sonucunu bekliycem.
    Neyse dün akşam doktora aldım gittim sonuçları iyi dedi amniosentez için en azından çocuğun kromozomlarında bi problem yok dedi. Ama bu çocuk doğarsa sara hastası olabilir dedi, şok olduk tabi buda nerden çıktı diye, yani illa olacak diye bişey yok ama böyle bi risk var sonra allah korusun böyle bi durumla kaşılaşırsanız niye bize söylemediniz demeyin diye söylüyorum dedi. Tabi ben çok ihtimal vermiyorum allah korusun tabi. Bu şimdiki gittiğim doktor periantrolog ve adam hiç acımadan pat pat en kötüleri söylüyor. Şimdi 1 ay sonra yeniden mr çekilip duruma bakılcak, ozamana kadar beklemedeyim. Kaderime terk edildim anlıyacağınız ve tekrar mr çekilip öğrendiğimde gebeliğim 28 haftayı geçmiş olacak. Belkide sonlandırılmak zorunda kalacak, belki sonlandırılamayacak, Üniversitede konsey kurulup karar verilecekmiş
    Bilmiyorum neolcak dua etmekten başka çaremiz yok... :KK43:
    Daha önce bu problemi yaşayan varsa paylaşırsanız çok mutlu olurum..
     
  2. 17 Şubat 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  3. TIFF

    TIFF SAKARLAR KRALİÇESİ :) Üye

    Katılım:
    23 Ocak 2009
    Mesajlar:
    2.319
    Beğenildi:
    45
    Ödül Puanları:
    148
    canım çok geçmiş olsun. konu hakkında bir bilgim yok ama dua edebilirim sadece. inşallah bir sorun çıkmayacak canım yaaa. acil şifalar ve güzel haberler diliyorum sana. dualarımdasın.:Saruboceq:
     
  4. 18 Şubat 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  5. Juliette

    Juliette annesinin kuzusu Üye

    Katılım:
    16 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    825
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    benim de bu konu hakkinda bir bilgim yok canim ama allah senin ve bebisinin yardimcisi olsun insallah.. insallah hayirli haberleri alirsin en kisa zmnda... hayirli haberlerini bizimle paylasirsan sevindirirsin bizi de
     
  6. 20 Şubat 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  7. betl_24

    betl_24 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    3 Ekim 2009
    Mesajlar:
    162
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    canımm allah yavruna şifa versin inşallah güzel şeyler düşünelimki güzel olsun allah yavrunu saglıkla kucagına almayı nasip eder inşallah:Saruboceq:
     
  8. 23 Şubat 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  9. lalturan

    lalturan Geçici Olarak Hesap Pasiftir ! ÜZGÜN Üye

    Katılım:
    6 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    99
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    yaşadıklarını anlayabiliorum..benzer aşamalardan bende geçtim.insan bebeğinden bile soğuyr bazen ne yazıkki..benimde ayrıntılıda çıktı 22. haftda.sol ayagı içe dönük yamuk ve sol böbrekte büyüme var.amniyosentez yapıldı.neyseki sonuçlar temiz çıktı.eğer kötü çıksaydı şu an yüksek ihtimalle hamile değildim...ama o stresli dönemi bilirim cnm.allahım yardımcın olsun.ben hala her kontrole gittiğimde acaba bu sefer kötü ne duyucam diye tetikteyim.ve doğurana kadar da atamıcam sanırım bu hissi..2 hafta önceki kontrolümüzde de beyinciğinin ordaki sıvının sınırda olduğunu söyledi.artık o kadar yoruldumki sormadım bile bu neye sebep olur diye..belkide benzer durumlardır ama bilgim yok gerçekten.içini ferah tut ve dua et.sakın isyan etme.evet bu hayatta herkesin sınavı var ve en kötüsü bizimki.en zoru...evlatlarımızla sınanıyoruz biz.hep dua et
    bizimde doğumdan sonra ayağı alçıya alınacak hemde 1 haftalıkken aylarca alcılarda kalıcak,özel demirli bi ayakkabısı var onu 4-5 yaşına kadar giyecek..çok uzun bir süreç ama inşallah atlatıcaz.napalım kaderimizde ne varsa yaşıycaz diyorum artık..allahım dermansız dert vermesin inşallah
     
  10. 1 Nisan 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  11. ececano

    ececano Aktif Üye Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Merhaba Kelebek 01,
    Benim de dün yapılan ayrıntılı ultrason incelememde sizinki gibi problemim olduğu görüldü.Gebeliğim 22+5 haftalık.Ve beyindeki ventrikülde 11,4 mm. genişleme görüldü.Bunun üzerine 2 hafta sonra tekrar inceleme yapılması gerektiği ve ilerleme varsa MR ve amniyosentez yapılması gerektiği söylendi.Dünden beri moralim çok bozuk.
    Siz en son 17 Şubat'ta yazdığınızda Mart sonuna doğru tekrar MR çekileceğinizi ve sonucun ona göre değerlendirileceğini yazmışsınız. ınşallah MR'ınızda bir sorun çıkmamıştır ve mutlu mesut gebeliğinize devam ediyorsunuzdur.
    Gelişmelerden beni bilgilendirirseniz çok sevinirim.Çünkü şu anda ne yapacağımı ben de bilmiyorum.Kelimelerimi bile toparlayamıyorum kusura bakmayın.
     
  12. 3 Nisan 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  13. Mestitosh

    Mestitosh bebeğim seni bekliyoruz.. Üye

    Katılım:
    5 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.297
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    146
    merhaba kelebek ve ececano. inanın şu anda gözlerim yaşlı yazıyorum bunları. 8 ay önce 24 haftalık bebeğimde ultrason incelemesinde kızımın beyninde bileteral ventrikülomegali olduğu saptandı. 20.6 mm idi. doktor ne amniyosentez ne kordosentez hiç bişey demeden direk sonlandırmak gerek dedi. çünkü riskli aralığı bile aşmıştı büyüklük olarak. dünya başıma yıkıldı o an. ilk gebeliğimdi. 4 gün hastanede kaldım. zar zor rahmimi yumuşattılar. suni sancıyla kızımı doğurdum ama kucağıma alamadım meleğimi. size bunları moralinizi bozmak için yazmıyorum yanlış anlamayın. aksine durumunuzun iyi olduğunu belirtmek için yazmak istedim. içinizi sıkmayın çünkü ventrikülerin büyüklüğü o kadar ciddi boyutta değil bana göre. içinizi ferah tutun, doktor kontrollerinizi ihmal etmeyin. inşallah hayırlısıyla sağlıklı bir şekilde bebeğinizi kucağınıza alacaksınız.
    Yüce Rabbim size ve hiç kimseye çocoklarının acısını yaşatmasın, bebek hasreti çektirmesin.
     
  14. 4 Nisan 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  15. ececano

    ececano Aktif Üye Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Merhaba Mestitosh,

    Öncelikle acı kaybınız için başınız sağolsun.Gerçekten çok üzüldüm ve gözlerim doldu.Dediğiniz gibi inşallah benim bebeğimin durumu iyidir ve bir ilerleme olmaz.

    Gerçekten Allahım hiç kimseye evlat acısı ve hasreti yaşatmasın.İnşallah sizin de tez zamanda sağlıklı sıhhatli bir evladınız olur.

    Desteğiniz için teşekkürler.
     
  16. 6 Nisan 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  17. lalturan

    lalturan Geçici Olarak Hesap Pasiftir ! ÜZGÜN Üye

    Katılım:
    6 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    99
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    daha öncede yazmıştım.kızımın beynindeki toplanan su 36. haftasoında 18mm açıklık yapmıştı. zamanınd ayapılan amniolar gelen temiz sonuçlar vs...hepsi iyi olunca şükür deyip gebeliğe devam demiştik..şimdiyse son anda bu çıktı.şu an 38 omak üzereyim hamileliğimde.yani her an doğurabilirim ve bebeğimi doğurup kabullenmekten başka hiçbir çarem yok.37. hafta kontrolümüzde dr.um çok korkmama rağmen bana normal doğumu öerdi ısrarla.sakat doğacak ve hatta yaşama şansı düşük bi çocuk için sezeryan hakkını kullanma dedi.şimdi sancı beklioruz.her şeyin hayırlısı ama o kadar yıprandım ve tükendimki..kızımdan soğudum istemedim onu cezalandırdım neler neler...kimbilir yüzünü görünce bunları yaptığım için kendimden nasılda nefret edicem.ailemiz arkadaşlarımız herkes dualarla eşlik ediyor kızımla bana.allaha yalvarıyorum her gün her gece.rabbim sen bizi evladımızla sınama diye.çok zor gerçekten.ama inatla içimde minicikte olsa bi umut var her şey güzel olacak diye.allahım yüzümüzü güldür ya rabbim.heveslerimizi yarıda bırakma.kızımın odasının kapısnı mutlulukla açmayı nasip et yarabbim.sen büyüksün
     
  18. 6 Nisan 2010
    Konu Sahibi : kelebek01
  19. ececano

    ececano Aktif Üye Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76