Bebeklerin gece deliksiz uyuması için ne yapmalı?

Konusu 'Çocuğum Büyürken' forumundadır ve Cicilikiz tarafından 25 Eylül 2009 başlatılmıştır.

Konu Takipcileri:
Bu konu 3 kullanıcı tarafından takip ediliyor.
    25 Eylül 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  1. Cicilikiz

    Cicilikiz Yeni Üye Üye

    Katılım:
    24 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    1.972
    Beğenildi:
    2
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Bebekler gece gündüz demeden süreli uyur, kimi bebek ise gündüz uyur gece uyumaz ya da fazla uyumayan bebeklerin anneleri, artık uykusuz gecelere elveda diyeceksiniz, çünkü bebeğinizin gece boyunca deliksiz uyuk uyuma alışkanlığını nasıl kazandıracağınıza dair bilgiler veriyoruz…

    Gece boyunca eli beşik de olan anneler, eşleriyle nöbetleşe bebek avutan çiftler, gözünüz aydın :) artık bebeğiniz gece deliksiz uyuyacak:)



    Bebekler doğduklarında gece ve gündüz ayrımı yapamazlar. Onun gece ve gündüz kavramını öğrenmesine yardımcı olacak olan annesidir. Peki nasıl olacak? Öncelikle bebeğin gece uyumadan önce yapılacak rutin işlere alışması gerekir.



    Örneğin pijamalarını giymek, banyo yaptırmak, sütünü odasında vermek, perdeleri sıkıca kapatarak gece ortamı oluşturmak, bebeğin gece kavramını daha hızlı anlamasına yardımcı olur. Bunun yanı sıra bebeğin ve annenin uyuma alışkanlıkları farklıdır. Annenin, doğumdan sonra yorgun düşmesi ve bebeğin uyuması için ne gerekiyorsa yapması bebeğin uyku alışkanlığında bozukluklara yol açabilir. Uzman görüşlerine göre , sallayarak uyutulan, anne ve babanın yanında yatmasına uzun süre izin verilen bebeklerin ilerki yaşlarda uyku problemleri ile karşılaşacağı belirtiliyor.





    Yeni doğum yapmış anne, özellikle de ilk bebeği ise, işi daha da zor olur, en çok da dert yandığı, uykusuz geçen gecelerdir. Ama konumuz da verdiğimiz bilgiler eminiz ki işinize yarayacak ve bebeğiniz gece boyunca mışıl, mışıl yatacak :)
     
  2. 25 Eylül 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  3. 35OZL35

    35OZL35 Canım Oğlum Üye

    Katılım:
    30 Mart 2007
    Mesajlar:
    213
    Beğenildi:
    1
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    Çok güzel bir konuya değinmişsin
    Bende kendı oğlumda nasıl bir yol izledim onu anlatayım
    ben oğlumun 40 çıktığından beri akşam üzeri banyosunu yaptırdım,pijamalarını giydirdim uyandığı
    zamanlarda ışık yakmadan mama verdim gece altına yapsa bile almadım (kakasını) 1-2 kere yaptı almadım şimdi gece de yapmıyor sabah kalkınca yapıyor tuvaletini aoğlum 6,5 aylık oldu maşallah gece 1 kere acıkırsa yada sabah uyanır tavsiye ederim kızlar bu şekilde yapabilirsiniz
     
  4. 25 Eylül 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  5. 35OZL35

    35OZL35 Canım Oğlum Üye

    Katılım:
    30 Mart 2007
    Mesajlar:
    213
    Beğenildi:
    1
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    bu arada da kendı odasında yatırıyorum yanımda yatırmıyorum
     
  6. 27 Eylül 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  7. nergiz tunalxix

    nergiz tunalxix Yeni Üye Üye

    Katılım:
    1 Şubat 2008
    Mesajlar:
    414
    Beğenildi:
    1
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    ah ahhhh benim oğlum melek gibiydi
    14-15 aylık olana kadar mis gibi uyurdu
    şimdi 18 aylık her hafta dişimiz var neredeyse hemde koca koca azılar
    ayrıca artık herşeyin farkında uyumak istemiyorsa uyumuyor net bir şekilde tavrını koyuyor yani
    hele son 2 aydır hiç uyanmadığım kadar uyanıyorum
    bazı uyanmaları 3-4 saatini bile buluyor
    salona gitmek evde gezmek istiyor
    bak annecim gece olmuş herks uyumuş falan diyorum ama nafile

    moralinizi bozmak istemem ama bugünlerin kıymetini bilin bol bol uyuyun derim size
     
  8. 28 Eylül 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  9. kardelennnn

    kardelennnn Yeni Üye Üye

    Katılım:
    18 Mart 2007
    Mesajlar:
    678
    Beğenildi:
    0
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    nergize sounda kadar katılıyorum canım
    benimde oğlum 16 aylık ve gece kaç kere uyanıyo sayısını unutuyorum
    zırt pırt kalkıp ağlıyo meme emmek istiyo tekrar uyuyo
    perişan oluyoruz eşimle sırf bu yüzden beşiğini kendi odamıza taşıdık
    ama beşiğinde yattığı bile yok gece yanıma alıyorum emzirmek için uyuyup kalıyo tekrar koy yine al zor oluyo gece
    yani bugünlerin kıymetini bil
    benim oğlumda 1 yaşına kadar gece sadece 1 defa hatta bazen hiç uyanmazdı
    o zamanları çocukmu büyüttük hiç anlamadık
    ama şimdi gece canımıza okuyo
    sanırım bende dişleri sebep buluyorum tabi bide emmeye bu kadar alışması
    artık memenin keyfini biliyo hep istiyo bıraktıracağımı anlıyo kerata
     
  10. 3 Ekim 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  11. emosum

    emosum yaşamak direnmektir Üye

    Katılım:
    4 Ocak 2009
    Mesajlar:
    246
    Beğenildi:
    0
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    canım benım kızımda 15 aylık
    senın aynıyazdıklarını bendeyasıyorum
    kızım memeye aşıkkaydirigubbakcemile3
     
  12. 3 Ekim 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  13. poti

    poti rabbim sana hamd osun Üye

    Katılım:
    9 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    3.516
    Beğenildi:
    1
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    kizlar bebeklerinize gece mama verin gündüz emzirin .uykulari düzene giriyo cünkü mama anne sütünden daha tok tutuyo ben öyle yapmistim oglum geceleri ya bir kere yada hic kalkmazdi mama icmeye.sevgiler
     
  14. 4 Ekim 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  15. R2D2

    R2D2 Aklım sukut-u sever benim Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2007
    Mesajlar:
    871
    Beğenildi:
    0
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    6 aya kadar gece deliksiz 8 saat uyurdu. Özel bir şeyde yapmamıştım.
    Şimdi 2 defa uyanıyor. Gece uykusuna yatmadan önce tahıllı mama vermemi önerdi
    doktor fakat onu yemiyor. En geç 20:00 da akşam yemeği yiyor gece 10 da emip
    uyuyor. Ben gece uyanmasını gündüz çok uyumasına bağlıyorum. Zorla hiç uyutmadım.
    Uykusu gelince minderlerin üstünde bile uykuya dalıyor. Tabi böyle olunca gece de 2 kere uyanıyor.benneyaptımki
     
  16. 4 Ekim 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  17. BsRNzM

    BsRNzM SuDeNiZiM Üye

    Katılım:
    10 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    2.311
    Beğenildi:
    0
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    arkadaşlar benim kızım 4 bçuk aylık
    benim sütüm çok az oldugu için mecburen mamaya başladık 2. ayda
    gece mamada içse mutlaka 2de 4te 6da 7de uyanıyo 7den sonra gün içinde en fazla 1 2 saat arası uyuyor ben şuanda şükrediyorum valla ilk zamanlar yarım saatte bir uyanıp yarım saatten fazla memede kalıyordu
    akşamdan banyoda yaptırsak gece 12de mamada yese mutlaka uyanıyo yani
     
  18. 5 Ekim 2009
    Konu Sahibi : Cicilikiz
  19. R2D2

    R2D2 Aklım sukut-u sever benim Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2007
    Mesajlar:
    871
    Beğenildi:
    0
    Beğendikleri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    Bebeğini 10 dk dan fazla memede bırakma. Zaten 10 dk dan sonra süt gelmez.
    Oyle hoşuna gidiyor. Alıştırma sonra çok zorlanırsın.