"Beni Besleyen Şey Aynı Zamanda Yok Edendir'.Yediklerimiz Bizi Kolaylıkla Öldürebilir

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve Halikarnas tarafından 21 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

    21 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : Halikarnas
  1. Halikarnas

    Halikarnas DÖNDÜM Pro Üye

    Katılım:
    24 Kasım 2008
    Mesajlar:
    15.417
    Beğenildi:
    30
    Ödül Puanları:
    198
    [​IMG]

    'Bütünsel Beslenme Uzmanı' Karen Hill sağlıklı beslenmenin tüyolarını verdi.


    Latince bir cümle var, Angelina Jolie'nin de tam karnında dövme olarak yer almakta 'Quid me nutrit me destruit-Beni besleyen şey aynı zamanda yok edendir'; işte bu cümleden meseleye giriyoruz... Spor sevenler-sevmeyenler, diyet yapanlar-yapmayanlar; yakında İstanbul'un en gözde spor kulüplerinden biri olan MAC'te ders vermeye başlayacak olan Türk asıllı Amerikalı 'Bütünsel Beslenme Uzmanı' Karen Hill'le baş başasınız...

    Beslenme uzmanlığına nasıl başladınız?

    Yüzücüydüm ve 18 yaşında Amerika'ya okumaya gittim. Üniversitenin ilk 2 senesinde 20 kilo aldım. Hem sporu bıraktım ve hem de önceden hiç yemediğim yiyeceklerle tanıştım; hazır, çok yağlı ve besin değeri olmayan yiyecekler ve içeceklerle! Her diyeti denedim ve hiç başarıya ulaşamadım. Bu da beslenme üzerine araştırmaya başlamama sebep oldu. Araştırdıkça daha da ilgimi çekmeye başladı ve politikanın yanı sıra ikinci bir dal olarak, 2 sene beslenme okudum. Hayat beni bu yöne doğru yönlendirdi. Ve şu anda diyebilirim ki, 'mesleğime aşığım'.

    Bu sırada hem işinize hem de eşinize aşık oldunuz galiba?

    Eşim Tony ile 1997'de tanışıp, 1 ay sonrasında evlendik. Tanıştığımızda kendisi başkomiser idi, hem de fitness işi ile ilgileniyordu. Evlendiğimizden itibaren yani 12 yıldır kuvvetli bir ekip olarak hem spor hem beslenme işi ile ilgileniyoruz.

    Sağlıklı beslenmek aç kalmak mıdır?

    Kesinlikle hayır. Aç kalmak bütün vücudun sistemini bozar ve vücudu kıtlık moduna sokar. Bu da metabolizmayı yavaşlatır ve yağ depolamaya başlar. Sağlıklı beslenmek, vücuda yüksek besin değeri olan hammaddeyi verebilmek ve vücudun direncini her zaman kuvvetli tutmaktır.

    Her zayıf insan güzel midir?

    Her zayıf insan güzel değildir ve her zayıf insan sağlıklı değildir. Kilo olarak çok zayıf olan fakat yağlı insanlar gördüm. Çok zayıf olup da her tarafı yumuşak veya sarkan genç insan da çok gördüm. Sağlıklı ve güzel bir vücut sıkı, kuvvetli, bütün gün enerjik olan ve kolay kolay hastalanmayan bir vücuttur. Ve bu vücut her yaşta yakalanabilir.

    Yediğimiz şey bizi gerçekten öldürür mü ya da yediklerimiz bizim kişiliğimizi tanımlayabilir mi?

    Yediğiniz her şey bir şekilde vücut tarafından kullanılacaktır. İyi veya kötü olarak. 'Ne yersen osun', sözü hiçbir abartı taşımamaktadır. Çok basit bir örnek verelim: Basit karbonhidrat ve şeker yenince vücutta ne olur? Vücuda yağ depolama sinyali verir, trigliseritleri artırır, bağışıklık sistemini bastırır, büyüme hormonunu azaltır, besin alerjilerine yol açar, kanser hücrelerini besler ve çeşitli kanserlere sebebiyet verir. Demek ki yediklerimiz bizi çok kolaylıkla öldürebilir.


    Korkunç bu, yaşamak için yerken kendimizi öldürebiliyoruz demek. Neden bazı yiyeceklere karşı gelemiyor ve sağlıksız olduklarını bile bile yiyoruz?

    Yoğun kalorili ve sağlıksız yiyecekleri yemeyi önlemek için bizim besin yoğunluğu olan yiyecekler yememiz gerekiyor. Kalori yoğunluğu olan fakat besinlerden yoksun yiyecekler bizi hep aç bırakacaktır. Vücut her zaman besine ihtiyaç duyar. Bu besinler vitamin, mineral, lif ve fitokimyasallardır.



    TÜRKLER SUSUZ YAŞIYOR

    Amerika ve Türkiye'yi karşılaştırdığınızda neler söyleyebilirsiniz, biz daha mı kötü besleniyoruz?

    Kesinlikle hayır! Ama o yolda ilerliyoruz. İstatistiklere göre Amerika'da şu an 58 milyon kilolu, 40 milyon obez, 3 milyon yüksek derecede obez bulunuyor ve 1990'a göre şeker hastalarında yüzde 76 artma görülmüş. Türkler hala taze meyve, sebze alışkanlıklarını, aile kavramını, yemek pişirmek alışkanlığımızı korumuş bir kültüre sahip. Bunlar çok değerli kavramlar. Yalnızca gördüğüm çok önemli bir eksiklik var Türkiye'de, su içilmiyor. İnsanlar resmen susuz yaşıyorlar! İnsan vücudunun yüzde 75'i sudan oluşur, beynin yüzde 85'i sudur.

    Susuzluk nelere yol açar?

    Romatizmal hastalıklar, kas ağrıları, baş ağrısı, yüksek tansiyon, astım, alerjiler, asitli reflü, kronik yorgunluk sendromu...

    Kötü beslenmek nelere yol açar ve tam tersi sağlıklı beslenerek neleri değiştirebiliriz?

    Kötü beslenmek, arabaya kirli benzin koymaya benzer. Araba bir müddet hiç zorlanmadan gider ama bir gün motor tıklamaya başlar ve sonunda tamamıyla bozulur. Vücudumuz da aynıdır. Biz maalesef arabamıza vücudumuzdan daha iyi bakıyoruz.


    Benim için sadece kalori yığını değilsiniz

    Nasıl bir program uyguluyorsunuz, sağlıklı beslenmeye alışmak çok zor mudur?
    Programımın felsefesi şu: Diyet yerine alışanlık. İyi beslenme alışkanlıkları kolay edinilmeyebilir ancak bunlar edinildikten sonra kolay kolay yitirilmez. Önce metabolizma testi yapılarak, bazal metabolizmayı okuyoruz. Ne pahasına olursa olsun kaslarınızı muhafaza ediyoruz. Hiçbir zaman aç kalmıyoruz. Doğadan gelen yiyeceklerle ve temiz gıdalarla besleniyoruz. Naturel bir detoks da uygulanabiliyor.

    Siz M.A.C'ta neler yapacaksınız?

    Amacım ve planım her yerde her zaman aynı. Birer birer bana gelen insanları iyileştirmek, vücut direncini en kuvvetli hale getirmek ve onlara çok kaliteli bir hayat şansı sunmak. Vücut sağlığa kavuştukça fazla kilolar da otomatik olarak gider. Kilolu bir vücut, hasta bir vücuttur! Çok yakında beslenme uzmanlığımı Türkiye'de başlatacağım. Aynı zamanda spor ve grup ders hocası olduğum için derslere de başlayacağım. Şunu eklemek istiyorum; ben diyetisyen değilim. Amerika'da 'holistic nutritionist' dedikleri işi yapıyorum. Türkçe'ye tam çevrildiğinde 'bütünsel beslenme uzmanı' anlamını taşıyor. Size bir bütün olarak yaklaşıp, program uyguluyorum. Size baktığımda sadece kalori oranı görmüyorum yani.


    Kanser hücrelerinin en sevdiği besin: Şeker

    Beslenme disiplini kazanmak zor mu?

    Yine evet ve hayır diyeceğim. İlk 2 hafta en zor zamanlardır. Etkilerini ve sonuçlarını gördükten sonra motivasyon yükseliyor ve disiplin güçleniyor. Genelde yeni bir alışkanlığı kazanmak veya eski bir alışkanlığı bırakmak 3 ila 4 hafta gerektiriyor.

    Hiç şeker yemeyen biri şeker yiyen birinden hangi yönleriyle farklıdır?

    Şeker bağımlılık yapan bir maddedir. Bütün vücudu bozar. Şeker, kanser hücrelerinin en sevdiği besindir. Bu alışkanlıktan kurtulmak istiyorsanız şeker yemeyeceksiniz ama vücudu da gerekli besinlerle güzel bir şekilde beslemeniz gerekiyor. Eğer vücutta besin eksiklikleri olursa, bütün gün bir şey yemezseniz, vücut eksikliklerini başka şekilde tamamlar.

    Yemekle duygusal boşluk doldurulabilir mi?

    Maalesef kilo alanların en büyük problemidir duygusal yemek yeme alışkanlığı. Mutlu olunca yiyoruz, depresyonda yiyoruz... Yalnızca gerçek bir sebebi var yemek yemenin; o da yaşamak, daha önemlisi sağlıklı ve uzun yaşamak.

    Herkes fit olmak ister ama bir salona üye olamayanlar evde ne yapabilir?

    En güzel ve en etkili ekipman kendi vücudumuz ve vücut ağırlığımız. Her evde veya apartmanda birkaç kat merdiven vardır. 15 dakika merdiven inip çıkmanız hem kasları çalıştırır hem de kardiyo yaptırır.

    Akşam / Cumartesi