Beslenme Alışkanlıkları Hayatı Nasıl Etkiliyor?

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve minisimmm tarafından 15 Mart 2008 başlatılmıştır.

    15 Mart 2008
    Konu Sahibi : minisimmm
  1. minisimmm

    minisimmm Guest


    BESLENME ALIŞKANLIKLARI HAYATI NASIL ETKİLİYOR?


    BU SADECE BİR ÖRNEK;


    Yaşlanmayı önleme uzmanı Dr.Marios Kyriazis, Victoria Beckham’ın beslenme alışkanlıklarını ve yaşam stilini zaman kaybetmeden değiştirmesini önerdi. Kyriazis’e göre Victoria bu tempoyla yaşamayı sürdürürse ancak 54 yaşına kadar yaşayabilecek.

    Yeni yılla birlikte ünlülerin geleceğine dair genelde falcılardan kehanetler alınır. OK dergisi bu yıl, bu rutin araştırma konusuna farklı bir açıdan yaklaşıp sorularını Amerikalı yaşlanmayı önleme uzmanı Dr. Marios Kyriazis’e yöneltti. Kyriazis de bir bilim insanı olarak elindeki verilerden yola çıkarak ünlülerin yaşam sürelerine dair yorumlar yaptı. Kyriazis’in en ilginç açıklaması Victoria Beckham’a dairdi. Dr. Kyriazis’e göre 32 yaşındaki Victoria Beckham yanlış bir beslenme programı uyguluyor ve çok stresli bir yaşam sürdürüyor. Victoria’nın stresli bir yaşam sürdürdüğünü, sıfır beden tutkusunun tutsağı olduğunu ve öğünlerini abur cuburla geçiştirdiğini belirten Dr. Kyriazis, yıldızın bu tempoda yaşamayı sürdürürse ancak 54 yaşına kadar yaşayabileceğini iddia etti. Victoria, Dr. Kyriazis’in bu sürpriz iddiası karşısında henüz bir açıklama yapmadı.



    Uzun yıllar sağlıklı yaşam için altın öneriler

    Uzmanlar diyet, cilt bakımı, kalp sağlığı ve spora dikkat edenler için uzun bir yaşamın mümkün olabileceğini vurguluyor.

    Sağlıklı ve uzun bir yaşam için metabolizmaya çok dikkat edilmesi gerektiğinin altını çizen uzmanlar, sağlıklı bir uzun ömür için altın önerilerini şöyle sıralıyorlar:


    Her gün düzenli olarak sırtınızı ve omzunuzu çalıştıran egzersizler yapmalısınız. Bu şekilde hem kaslarınız ve eklem yerleriniz çalışmış olur, hem de sırtınız dikleşir.

    Korse tarzı vücudunuzu sıkı tutan giysilerden uzak durun. Bu tür giyecekler soluk alıp vermenizi zorlaştırarak akciğerlerinize basınç uygular ve tansiyonunuzun çıkmasına neden olur.

    Uzun süre üzerinizde ceketle oturmayın. Ceket hareket etmenizi zorlaştıracağı gibi vücudunuzun duruşunu da bozar.

    Kullandığınız sırt çantasının ağır olmamasına özen gösterin. Omuzlarınızda fazla yük olması sırt, bel ve diz ağrılarına yol açar.

    Her zaman dik oturmaya ve düzenli olarak nefes alıp vermeye dikkat edin. Bu şekilde karın bölgenizdeki kaslar çalışacak ve sıkılaşacaktır.

    Oturduğunuz yerde basit eklem ve kas hareketleri yapmaya çalışın.

    Banyo yaptığınız suyun çok sıcak olmamasına dikkat edin. Uzun süre sıcak suyla banyo yapmak, cildiniz, kaslarınız ve de kalbiniz için zararlıdır.

    Yattığınız yerin yanında cep telefonu, çalar saat, televizyon gibi manyetik dalgalar yayan aletlerin olmamasına dikkat edin. Bunlar vücudun bağışıklık sistemini zayıflatabilir, uyku düzeninizi bozar.

    Tansiyonunuzu kontrol altında tutmak ve kemiklerinizin daha güçlü olmasını sağlamak adına her gün bir bardak elma suyu için.

    Sebze ve meyve alırken en koyu olanları alın. Koyu renkli sebze ve meyveler açık renktekilere oranla daha fazla antioksidan madde içerirler.

    Bir bardak yabanmersini suyu günlük C vitamini ihtiyacınızın tümünü karşılamaya yeter.
    Aynı zamanda idrar yollarınızı temizleyerek enfeksiyonları uzak tutar.Bir bardak portakal suyu günlük C vitamini ihtiyacınızın iki katını karşılayacaktır. C vitamini kan damarlarını korur, erken doğum riskini azaltır, ceninin omur bozukluğu geçirmesi riskini azaltır. C vitamini ihtiyacınızı acı biberden de karşılayabilirsiniz. Taze yeşil acı biber bir portakaldan daha fazla C vitamini içerir. Domates suyu antioksidan özelliğiyle mide kanseri riskini azaltır.

    Günde yarım adet soğan yemek, hiç soğan yemeyenlere oranla mide kanseri riskini yüzde 50 oranında düşürür."
    Kış ayında beslenme nasıl olmalı



    Kış aylarında soğuğun artışı ile yeme ihtiyacı artar. Ayrıca insanlar kışın daha çok zamanını evlerinde ya da kapalı işyerlerinde geçirdikleri için fiziksel aktiviteleri azalmaktadır. Soğuk havanın etkisi ile metabolizma bir miktarda hızlanmakta buna bağlı olarak vücut, ısı dengesini koruyabilmek için yeme ihtiyacını arttırmaktadır.

    Bu durum bizim lehimizde işleyebilir, aleyhimize de. Eğer kış aylarında bu artan metabolizma hızını dengeli bir diyet programı ile geçirebilirsek kilo almamız engellenir, hatta kilo verebiliriz. Aksi takdirde artan metabolizma hızı ve iştah kontrol altına alınmazsa ve kişi kendini sürekli yemek ile motive etmeye çalışırsa, aktivitemizin azalması ile birlikte kış aylarında kilo artışı ile karşılaşırız.

    Diğer bir taraftan dikkat edilmesi gereken noktalar, kapalı kalın giyeceklerin kilolarınızı örtüyor olması ve aktivitelerimizin azalmış olması. Bu noktalara dikkat etmediğimizde kışı hızlı bir şekilde kilo alabiliriz.

    Kilo almamak ve açlık hissini bastırıp kan şekerimizi dengede tutmak için



    Açlık duygumuzu bastırabilmek için 5-6 öğünden oluşan az az sık sık beslenme sistemini uygulayın

    Kan şekerini dengede tutup açlık oluşmaması için proteinli yiyeceklerle karbonhidratlı yiyecekleri karışık tüketiniz, yoğurt+ meyve, peynir+ ekmek, sebze+yoğurt, et+ çorba gibi

    Mide bağırsak sistemini rahatlatıp yumuşatabilmek için sıvıları sıcak içiniz. Suda dahil, unutmayın ki sıcak su zayıflatmaz ama kışın mide barsak sistemini yumuşatıp sindirimi kolaylaştırmak (kabızlığı önler) dışarıya çıkmanıza yardımcı olur.

    Kış olsa da susamasanız da 2- 2.5 litre su içiniz.

    Gece evde oturmaları uzun olduğundan atıştırma alışkanlığınıza da dikkat edin, eğer varsa bunu ortadan kaldırmak için gayret göstermelisiniz

    SAĞLIKLI UZUN BİR YAŞAM DİLEKLERİMLE,
    SEVGİLER










     
    Son düzenleyen: Moderatör: 13 Eylül 2008