Beyaz Eşya yedek parça fiyatları

Konusu 'Beyaz Eşya' forumundadır ve Cecillona tarafından 24 Temmuz 2010 başlatılmıştır.

    24 Temmuz 2010
    Konu Sahibi : Cecillona
  1. Cecillona

    Cecillona Aktif Üye Üye

    Katılım:
    6 Aralık 2009
    Mesajlar:
    154
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Konuyu bilgilendirme amaçlı olarak açıyorum.
    1- Bir akrabamdaki yaklaşık 9 yıllık Bosch çamaşır makinesi(6 kg model) arıza yapmış olup yetkili servis elektronik program kartının değişim bedeli için 300 tl kart parası 26 tl işçilik bedeli istemiştir. Makineyi yaptırmaktan vazgeçtiler.

    2- Ufacık bir parçanın fiyatının da böyle olması beni şüpheye soktu. Bende bunun üzerine benzer arçelik 3650sj(7 kg) çamaşır makinesinin benzer arıza durumunda ne kadar masraf çıkartacağını merak edip yetkili servisi arayıp işçilik dahil parça fiyatını sordum, verdikleri toplam tutar 70 tl dir. Araştırmaya devam edip vestel'in yerli üretim 7,5 kg intraton serisi çamaşır makinesinin kart değişim ücretini 60 tl olduğunu öğrendim, yine vestelin 2-3 sene önce yurtdışından ithal olarak getirip üzerine vestel etiketini basıp sattığı gorenje marka çamaşır makinesinin program kartının 380 tl olduğunu öğrendim. Ariston marka makinelerin benzer bir arızada 300-400 tl masraf çıkardığını öğrendim.

    3- Beyaz eşya alacak arkadaşların bu durumu göz önünde bulunduracağına inanıyorum. Tercihlerinizde maddi durumunuza bağlı olaraktan mümkün olduğunca 7 yıllık garanti süresi içinde ve sonrasında yedek parça sıkıntısı yaşamak istemiyorsanız kalite sıralamasına göre ülkemizde üretilen bosch/siemens/arçelik/vestel ürünlerini tercih ediniz.

    4- Yerli markaların(arçelik-vestel) yedek parça fiyatıda yukarıda belirttiğim gibidir. Samsung lg aeg electrolux gibi markalar kaliteli ürünler üretmesine karşın yeni aldığınız bir üründe meydana gelecek arıza durumunda (örneğin lg marka çamaşır makinesinin kırılan kapı kilidi için ) yurtdışından bir ay boyunca yedek parça gelmesini beklemek zorunda kalabileceksiniz.

    5- Bir bosch çamaşır makinesinin ömrü genel olarak 15 seneyi bulmaktadır. Bu durum arçelikte 10-12 sene vestel için 7-8 yıl civarıdır. Her firma 7 yıl garanti uygulaması yapmaktadır.

    6- Alacağınız bir bosch makine size büyük ihtimal 10 yıl sorun çıkarmayacaktır çıkarsa bile 7 yıl garanti süresi içindeyken servis tarafından karşılanacaktır. Arçelik ise size bir iki arıza yaşatabilecek makinedir ve yine 7 yıl garantiniz olduğu takdirde servis tarafından bakımı yapılacaktır. Ancak dediğim gibi garanti bitiminden sonraki yıllarda oluşabilecek arıza durumunda yabancı markaların size maddi açıdan daha büyük meblağlar çıkaracağını unutmayınız.
    İyi günler..
     
    Son düzenleme: 24 Temmuz 2010
  2. 16 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : Cecillona
  3. Cecillona

    Cecillona Aktif Üye Üye

    Katılım:
    6 Aralık 2009
    Mesajlar:
    154
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    güncel...
    ŞikayetVar / Şikayet Oku / BOSCH Çamaşır Makinesi Arızası İçin Fahiş Ücret İstedi!!

    alkolik-kedi yazdı 12 Ağustos 2010, 13:KK52:43

    BOSCH Çamaşır Makinesi Arızası İçin Fahiş Ücret İstedi!
    Henüz beş yaşındaki çamaşır makinemiz çalışırken aniden durmaya ve içerisindeki suyu tahliye etmeye başladı. Çağırdığımız teknik servis (Uzman Servis - Adapazarı) servis ücreti dahilinde makinenin su debisini yükselterek aynı sorunun bir daha yaşanmayacağını söyledi.


    Bir ay geçmeden aynı sorunlar tekrar başlayınca yeniden çağırdığımız yine aynı teknik servis görevlileri, servis ücretlerini de tahsil ederek elektronik kart arızası olduğunu belirterek tamiri için 430 TL talep ettiler. Neredeyse yeni bir çamaşır makinesi fiyatı olan bu tutarı haliyle reddederek geçtiğimiz gün 444 6 333'ü arayarak müşteri temsilcilerinizden T*** hanıma ulaştım. Kendisi şikayet kaydımı alarak en geç Salı günü bana döneceklerini belirtti.


    Salı günü (bugün) müşteri temsilcilerinizden S*** hanım söz konusu çamaşır makinemizin garanti süresi dolduğu için gayet nazik şekilde bu problemi düzeltemeyeceklerini, en fazla servis ücretine %30'luk bir iskonto uygulayarak ortalama 300 TL'ye bu arızanın giderilebileceğini belirtti.


    Şimdi kullanıcı hatasından kaynaklanmayan bu sorunun bedelini neden benim ödemem gerektiğini anlamaya çalışıyorum. Söz konusu servis tutarınız, ortalama kalite yeni bir çamaşır makinesinin bedeline eşdeğer bir meblağ olduğundan dolayı bu tutarı ödemeyi reddediyor ve kullanıcı hatasından kaynaklanmadığı gayet bariz olan bu soruna çözüm bulmanızı talep ediyorum. Çamaşır makinesinden buzdolabına, ütüsünden fırınına yıllardır Bosch markasını tercih eden bendeniz, doğru markaya güvendiğime inanmak istiyorum. /