Beyni Geliştirmenin 7 Yolu

Konusu 'Genel Sağlık Bilgileri' forumundadır ve nargisos tarafından 14 Ağustos 2006 başlatılmıştır.

    14 Ağustos 2006
    Konu Sahibi : nargisos
  1. nargisos

    nargisos Guest

    Boston Tufts Üniversitesi'nden bir grup bilim adamının, yıllar süren çalışmaları nihayet sonuçlandı. İşte beynimizden daha iyi yararlanmanın 7 yolu.

    :eyes: Zihin jimnastiğini öğrenin

    Regensburg Üniversitesi'nde araştırmayı yöneten Dr. Arne May günde 60 saniye zihin jimnastiği yapıldığında beyin gücünün arttığını söyledi.

    :eyes: Daha fazla demir alın

    King's College Beslenme Bölümünden Dr. Michael Nelson, 140 öğrenci üzerinde yaptığı araştırmada, diyetlerinde zengin demir olan öğrencilerin IQ'sunun daha yüksek olduğunu ortaya çıkardı.

    :eyes: Kahvaltıyı ihmal etmeyin

    500 öğrenci üzerinde yapılan bir araştırmada da, kahvaltılarında tahıl türü yiyecekler veya yumurta ve peynir olan öğrencilerin sabah yapılan sınavlarda hiç kahvaltı yapmayanlara göre daha yüksek not aldıkları bulundu.

    :eyes: Egzersiz yapın

    Exeter Üniversitesi Sağlık Eğitimi bölümünden Angela Balding; 1400 öğrenci üzerinde yaptığı araştırmada, fiziksel etkinlikte bulunan öğrencilerin akademik başarılarının arttığını belirtti. Egzersiz yapıldığında beyine daha fazla oksijen gittiğini, böylece beyin algılamasının ve öğrenme fonksiyonlarının da arttığını söyledi.

    :eyes: Biraz da hoşunuza giden yiyecekler yiyin

    Florida Üniversitesi'nden Profesör David Figlio'nun yönettiği bir araştırmada, öğle yemeklerinde sevdiği şeyleri (çikolatalı içecekler, bisküvi, pizza gibi) yiyen öğrencilerin sınavlarda yüksek performans gösterdiği bulundu.

    :yes: Çilek ve yaban mersini (çay üzümü) yiyin

    Boston Tufts Üniversitesi'ndeki bilim adamları yaptıkları son araştırmalarda, çay üzümünün zengin antioksidan (oksit giderici) içerdiği için en büyük beyin gıdası olduğunu buldular. Başka bir araştırmada, Maryland Üniversitesi'nden nörolog Profesör Bernard Rabin, çileğin dondurulmuş haliyle insanlarda beyin fonksiyonlarını arttırdığını söyledi

    :yes: Brokoli yiyin

    Londra King's College'de bilim adamları; patates, portakal, elma ve turpun anti-asetilkolinesteraz ( sinir uçlarında ve kanda bulunan, hidroliz ve asetilkolini destekleyen bir çeşit enzim) içerdiğini ama brokolinin çok daha fazla içerdiğini buldular.
     
  2. 14 Ağustos 2006
    Konu Sahibi : nargisos
  3. Esra_k

    Esra_k Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    37
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    NARGİSOS ÇOK TŞKLER BU BİLGİLERİ BZMLE PAYLAŞTIĞN İÇN...ÇOK İŞİME YARIYCK..​
     
  4. 14 Ağustos 2006
    Konu Sahibi : nargisos
  5. rceren

    rceren Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    52
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Bunlar çok yararlı bilgiler. Teşekkürler... Umarım uygulama şansım olur da zekam açılır.
     
  6. 13 Eylül 2007
    Konu Sahibi : nargisos
  7. yorgun savaxsxçxix

    yorgun savaxsxçxix Popüler Üye Üye

    Katılım:
    14 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    7.562
    Beğenildi:
    18
    Ödül Puanları:
    148
    ayrıca ilerleyen yaşta(çevremde gözlemlediğim kadarıyla);bulmaca çözmek, evdeki harcamaların bir hesap defterini tutmak(toplama-çıkarma yapmak gerekiyor en azından) vb. zihinsel faaliyetler, bedensel engellerden dolayı fazla sokağa çıkamayan yaşlıların bile yapabilecekleri. Etrafımdakilerde faydasını gördüğüm için paylaşmak istedim. Sağlıklı günler...