Beyninizi besleyin...

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve talin tarafından 20 Ocak 2009 başlatılmıştır.

    20 Ocak 2009
    Konu Sahibi : talin
  1. talin

    talin Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    20 Haziran 2007
    Mesajlar:
    4.253
    Beğenildi:
    19
    Ödül Puanları:
    148
    Beyninizi Besleyin

    Yediklerinizin beyninizin işleyici üzerinde büyük bir etkisi vardır. Uygun zamanlarda doğru miktarda doğru yemeği yemek size gün boyunca sürecek zihinsel ve fiziksel enerji verir. Aşağıda beyninizi beslemenin 10 yolunu bulacaksınız.
    1. Normal sinir ve beyin işleyişi için belirli vitaminler çok önemlidir.
    a. B1 (tiyamin) sayf buğday ekmeği, pirinç ve makarnada bulunur.
    b. B5 (pantotenik asit) kırmızı et, kümes hayvanlarının eti, balık, bol buğdaylı mısır gevreği, bakla, süt, meyve ve sebzelerde bulunur
    c. B6 (piridoksin) tavuk, balık, ciğer, böbrek, bol buğdaylı mısır gevreği, kuru yemiş ve baklada bulunur.
    d. B12 (cyanocobalamin) yumurta, et, balık, kümes hayvanlarının eti ve süt ürümlerinde bulunur.
    e. C (askorbik asit) taze sebze ve meyvelerde bulunur.
    f. Folik asit muz, portakal suy, güçlendirilmiş tahıllar, yapraklı sebzeler, kuru fasulye ve bezelyede bulunur.

    2. Karbonhidrat tüketiminize dikkat edin. Beyniniz vücudunuzun karbonhidrat ihtiyacının %20sini kullanır ancak bu karbonhidratların kendisine düzenli ve düzgün bir şekilde ulaşmasını ister. Kan şekeri seviyeniz düzensizlik gösterdiğinde beyin fonksiyonlarınız aniden düşüşe geçer. Hazır ve işlenmiş yiyecekler kan dolaşımına hızla şeker göndererek şekeri adete yutan ensülin salgılanmasını tetiklerler. Bu da kan şekeri seviyenizi düşürür ve vücudunuzun karaciğerinizden karbonhidrat alması gerekir. Bu yo-yo etkisi konsantrasyonunuz ve moraliniz açısından son derece kötüdür.

    3. Beyin dostu karbonhidratların düşük glisemik indeksleri vardır. Yani şekerlerini yavaş yavaş salgılarlar (zaten beyniniz de bunu tercih eder). Bunlar meyveler (meyve suyu değil), bol buğdaylı mısır gevreği (şeker kaplı olanlar değil), hububat, sebzeler (patates ve havuç dışında), süt ve yoğurttur.

    4. Gün boyu şeker ve yağ bakımından zayıf besleyici besinler tüketin.

    5. Güne zinde başlamak için kahvaltınızı kompleks karbonhidratlı yüksek proteinli yiyeceklerden seçin.

    6. Akşamları uyumanıza yardımcı olacak daha yüksek kalorili, daha yüksek karbonhidratlı ve daha düşük proteinli yiyecekler tüketin.

    7. Yemeklerinizde ne kadar basit şekerler bulunursa vücudunuz beyin için yatıştırıcı etkisi olan seratonini o kadar çok üretir. Bu yüzden çok fazla şekerli yiyecek tüketirseniz beyninizi uyku moduna geçiriyorsunuz demektir.

    8. Omega-3 yağlı asidi olan DHA (dokosaheksaenoik asit) beyin dokunuzun temel yapısal birimidir; bu yüzden yeterli derecede DHA tüketmeye gayret edin. DHA bakımından zengin olan besinler arasında soğuksu balıkları (sardalya, ton balığı, somon balığı), balık yağları ve keten tohumu yağı sayılabilir.

    9. Beyin fonksiyonlarını sekteye uğratan trans yağ asitlerinin yoğun olarak bulunduğu hidrojene veya kısmi hidrojene yağlardan uzak durun.

    10. Her gün en az sekiz bardak su için...

    Michael Powell' ın Akıl Oyunları isimli kitabından alıntıdıra.s.
     
  2. 26 Ocak 2009
    Konu Sahibi : talin
  3. dodo

    dodo 53 Üye

    Katılım:
    20 Ocak 2009
    Mesajlar:
    115
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    Paylaşım için teşekkürler.

    Omega 3, Folik asit ve Koenzim Q10'in yararı kanıtlanmış, özellikle 30'u geçenler kullansın yazıyordu bir yerde...