Bitki Cayları Zayıflatır Mı, Bitki Caylarının Yararları

Konusu 'Zayıflama Kürleri' forumundadır ve sevimlikediyavrusu tarafından 2 Mart 2008 başlatılmıştır.

    2 Mart 2008
    Konu Sahibi : sevimlikediyavrusu
  1. sevimlikediyavrusu

    sevimlikediyavrusu Miyav Üye

    Katılım:
    2 Ekim 2007
    Mesajlar:
    601
    Beğenildi:
    11
    Ödül Puanları:
    108
    yaz ayı yaklaşıyor hanımlar.hepmizi diyet telaşı saracak.tabi ki aklımıza ilk gelen de yine bitki çayları olacak.acaba gerçekten bitki çaylarının zayıflamaya etkisi var mı ? peki selülitlerimiz ne olacak ? selülitlere karşı nasıl savaşabiliriz ? selülitlere iyi gelen bitkiler var mıdır ? hem zayıflasak hem de selülitlerden kurtulsak güzel olmaz mı ?

    selülitler için öncelikle önlem almak lazım.bu önlemlere değinelim:

    Baldırın arka kısmında ya da vücudun diğer bölgelerinde meydana gelmesi muhtemel bölgeleri bir fırça yardımı ile nazikçe fırçalamak ya da masaj yapmak kan dolaşımını hızlandırır ve selülit riskini azaltır. Bu uygulama hergün 5 dakika yapılabilir.

    Ø Unlu ve fazla tuzlu besinlerden az miktarda tüketmeye dikkat edin. Diyetlerinizde; şekerli ve yağlı besinlerden uzak, sebze ve meyvenin yoğunlukta olduğu programlara yer verin.

    Ø Günde 20 dakika jimnastik yapmanız kan dolaşımınızı hızlandıracak ve cilt elastikiyetinizi koruyacaktır.

    Ø Bol miktarda su içmek vücudunuzda dolaşan toksinlerin atılımını hızlandırır ve vücut hücrelerinin daha sağlıklı çalışmasını sağlayacaktır.

    Ø Meyve suyu, soda ya da bitkisel çayları, kafeinli içeceklere tercih edin.

    Ø Aromaterapi’den hoşlanıyorsanız uzman kişilerden, size özel bitkisel yağ karışımları hazırlanmasını isteyebilirsiniz. Hazırlanan bu yağları düzenli aralıklarda yapacağınız masajla uygulamanız selülit oluşumunu azaltacaktır.

    Ø Vitamin C’nin selülit üzerindeki olumlu etkisi araştırmalarla kanıtlanmıştır. Günde mutlaka birkaç meyve yemeğe özen gösterin.

    Ø Düzenli olarak yüzme, tempolu yürüme ve kasları çalıştıracak esneme hareketleri selülitin tedavisinde etkili olacaktır.

    ama artık çok geç diyorsanız bitkilerden faydalanabilirsiniz.mesela funda yaprağı ve yeşil çay çok iyi su attırıcıdır.bol bol su içerek beraberinde selülitlerinizden de kurtulabilirsiniz.vicudunuzdaki fazla su beraberinde etkili bir spor eşliğinde selülitleriniz de götürebilir.funda yaprağını yeşilçayla karıştırarak çay demleyin.ve bunu her gün için.en fazla 4 fincan içmeye dikkat ederek tabi.en az 30 dk yürüyerek bunu destekleyin.farkı farkedeceğinizi düşünüyorum.hem selülitlerinizden kurtulacak hem de forma gireceksiniz.

    kolay gelsin…

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 2 Mart 2008
  2. 15 Şubat 2010
    Konu Sahibi : sevimlikediyavrusu
  3. asumanduman

    asumanduman Aktif Üye Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2010
    Mesajlar:
    106
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    sevmiyorum öyle çayları ama
     
  4. 15 Şubat 2010
    Konu Sahibi : sevimlikediyavrusu
  5. asumanduman

    asumanduman Aktif Üye Üye

    Katılım:
    21 Ocak 2010
    Mesajlar:
    106
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    denemek de lazım karışık falan
     
  6. 25 Şubat 2010
    Konu Sahibi : sevimlikediyavrusu
  7. RUKPE

    RUKPE Guest

    ben geçen sene 60 kiloua kadar çıkmıştım.boyumda 1,60 zaten.fena olmuştum yani.poşet çay olarak satılan bitki çaylarndann içmeye başldım her gün 2 tane.ve yaklaşık 1,5 ay içinde 55 kiloya düştüm.ama tabii akşamları da sadece meyve ve domates salatalık yiyordum.yemek yemiyordum yani.ne güzeldi o zman.herkes benden böyle zayıflamamın formülünü filan soruyordu.5 kg az tabii ama bedenim bile 40 dan 38 e geri düşmüştü ve farkediliyordu.şimdide maalesef yine 60 a dayandım ve yine bitki çayına başladım.inşallah zayıflarım yine.
     
  8. 6 Mart 2014
    Konu Sahibi : sevimlikediyavrusu
  9. gulummse

    gulummse Aktif Üye Üye

    Katılım:
    13 Aralık 2011
    Mesajlar:
    433
    Beğenildi:
    29
    Ödül Puanları:
    63
    Kilo kaybetmek ile ilgili sayısız bilgi kulaktan kulağa yayılır hatta bazıları fenomen hale gelir. Diyetisyen Çiler Aslanalp, zayıflama ile ilgili doğru bilinen yanlışları sıraladı.
    Zayıflamak isteyen kimi görseniz mutlaka şunu iç, bunu ye, şimdi bu moda şeklinde önerilerde bulunur. Oysa ortalıkta dolaşan bu bilgilerin pek çoğu insanların kendi istekleri ve yaşam tarzlarına göre ortaya atılmış, hiçbir bilimsel dayanağı olmayan yanlış bilgilerdir.
    Çay ve kahve suyun yerini tutar
    İçilen çay, kahve gibi içecekler diüretik olduklarından asla suyun yerini tutmazlar. Tersine vücuttan su atımını sağlarlar. O nedenle iyi bir çözücü ve doğal olan su olduğu için günlük su tüketimine önem vermek gerekir.

    Meyveyi istediğim kadar yiyebilirim
    Sanıldığı gibi meyveler kalorisiz veya pek de az kalorili besinler değildir. Sağlıklı karbonhidrat kaynaklarından biridir fakat belirli miktarlarda yenmesi gerekmektedir. Aşırı meyve tüketimi ile alınan früktoz, vücutta yağa dönüştürülebilir ve özellikle karın bölgesinde yağlanmaya sebebiyet verir.

    Su içersem zayıflarım
    Su sağlıklı beslenmenin bir parçasıdır. Vücutta oluşan toksik maddelerin atılması için gereklidir. Sodyum, flor, potasyum, kalsiyum ve klor minerallerini içerir. Herhangi bir karbonhidrat, protein, yağ veya vitamin kaynağını içermez. Dolayısıyla kalorisizdir ve zayıflamayı da sağlamaz. Sağlığın devamı için su içilmelidir.
    Maydanoz suyu zayıflatır
    Maydanoz idrar söktürücü etkisi olan ve C vitamininden zengin bir sebzedir. Bu nedenle vücutta oluşan kilo kaybı yağdan değil sudandır. Geçici ağırlık kaybına sebebiyet verir.

    Ana öğünlerden birini atlarsam kolay zayıflarım
    Ana öğünlerin atlanması ile sağlıklı ve dengeli bir beslenme planı oluşturulamaz. Böylelikle sağlıklı ve kalıcı bir kilo kaybı sağlanamaz. Yağ kaybı ile tartıda ağırlık kaybetmek amacınız olsun ve öğün atlamayın.

    Saat 19:00’dan sonra bir şey yersem şişmanlarım
    Böyle genel bir yargı yapılamamaktadır. Kişinin oldukça geç yattığı bir gün, uyanıkken uzun süre aç kalmasına sebebiyet verilmiş olur. Bir de üstüne gece açlığı ile ertesi güne olumsuz koşullarla başlanır ve metabolizma yavaşlar. Örneğin gece 00:00’da yatan biri en geç 21:00-22:00 civarı sağlıklı ufak bir ara öğün yapabilir.
    Spor sonrası herhangi bir şey yemezsem daha iyi kilo kaybederim
    Spor öncesi öğün durumuna göre sonrasında da sağlıklı ve dengeli ara veya ana öğün planlanmalıdır. Özelikle bir sonraki sporda kasların sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi için bu yatırımın yapılması gerekir.

    Açken egzersiz yaparsam daha çok yağ yakarım
    Egzersiz sırasında aç olmak, tok olduğunuzdan daha fazla kalori harcayacağınız anlamına gelmez. Aksine halsizlik yaratacağından daha az kalori harcamaya neden olur. Yemek yedikten veya midenizi doldurduktan hemen sonra spor yapacağınız anlamını da çıkarmayın. Ana yemekten en az 1,5 – 2 saat sonra egzersiz yapılmalı.

    Sabah aç karnına limon veya greyfurt suyu içersem yağ yakarım
    Maalesef herhangi bir yiyecek veya içeceğin tüketilmesi ile vücuttaki yağ depolarından kurtulmak mümkün değildir. Dilerseniz 1 paket margarinin üzerine limon veya greyfurt suyunu sıkarak deneyebilirsiniz. Siz de bir değişiklik olmadığını göreceksiniz. Ayrıca mide rahatsızlığı olan kişiler için ekstra sağlık sorunu bile oluşturabilir.
    Bol bol soda içmek zayıflatır
    Soda sindirime yardımcı olan, hazmı kolaylaştıran bir besindir. Fakat bu özellikleri ile yağ yakımına neden olmaz. Ayrıca aşırı içildiğinde iştah açıcı bir etki bile yaratabilir.

    Elma sirkesi içersem zayıflarım
    Çözümü bilimde aramak gerekir. Böyle bir etkiye sahip olmayan sirke, fazla tüketildiğinde yemek borusunu tahriş edebilir, reflüye neden olabilir ve ciddi sağlık sorunlarını tetikleyebilir. Ayrıca mide asidini yükselttiğinden acıkmaya neden olur.

    Diyet ürünleri istediğim kadar yiyebilirim
    Ürün üzerindeki light veya diyet ibaresi, o ürünün gün içerisinde istenildiği kadar tüketilebileceği anlamına gelmez. Sadece yağ veya şeker oranı azaltılmıştır ve tüketim miktarları kontrol altında tutulmalıdır. Besinler alınırken etiketleri iyice okunmalıdır. Sonuçta bir besin ögesi azaltılırken bir başkası lezzet için arttırılmış olabilir. Dikkat edin, farkında olmadan kilonuzda artışa neden olabilirsiniz.

    Diyet yaparken yağ alımını sıfırlamak gerekir
    Her ne kadar zayıflamak istesek de vücudun belirli bir miktarda yağa ihtiyacı vardır. Bu alım diyetle sağlanmadığında vücuda alınan karbonhidratlar ve proteinlerden yağ sentezlenir. Bu yağ kolesterol açısından oldukça zengindir. Halbuki yağda eriyen vitaminlerin kullanılması yağ alımına bağlıdır. Hatta bazı yağ asitleri vücut tarafından üretilmediği için besinlerle alınması gereklidir. Ayrıca yağlar mideyi geç terk ettiği için de tokluk sağlarlar.

    Az beslenme ve aç kalmakla kilo probleminden kurtulabiliriz
    Sanılanın aksine bu durum genellikle kilo alımı ile sonuçlanır. Çünkü yeterince beslenemeyen metabolizma bu durumu kıtlık olarak algılar ve uzun süreli açlık sonrası tüketilen her besini savunma mekanizması olarak yağ şeklinde depolamaya çalışır. Tekrar açlık oluştuğunda depoları enerji için harcayacağını düşünür. Ayrıca açlık süresince mevcut olan depolar yetsin diye de metabolizma daha yavaş çalışma eğiliminde olur.
    Karbonhidratlar diyetten tamamen çıkartılmalıdır
    Eğer özellikle esmer ekmekler gibi tahıl grubunu beslenmenizden çıkartıyorsanız kaybettiğiniz kilonun yağdan değil de sudan olduğu konusunda şüpheye düşünüz. Çünkü esmer ekmekler gibi tahıl ürünleri kimyasal yapılarında olan hidroksil (OH) molekülü sayesinde su tutucu özelliğe sahiptir. Tahıl tüketimi aşırı kısıtlanarak verilen kiloların neden kolaylıkla geri alındığının yanıtının ise gerçekten yağ kaybetmediğiniz olduğunu rahatlıkla düşünebilirsiniz.

    Kızarmış ekmeğin kalorisi daha düşüktür
    Ekmek kızartılınca mevcut suyun bir miktarı uçarak sertleşme gerçekleşmektedir. Su kalorisizdir ve içerisindeki besin öğeleri açısından kaloriyi azaltıcı herhangi bir etkisi bulunmamaktadır.

    Kısa sürede çok kilo vermek sağlıklıdır
    Literatürde ve diğer pek çok bilimsel çalışmada, kilo kaybı hızının vücut ağırlığı ve kişiye özgü olarak haftada ortalama yarım ila 1 kg arasında olması gerektiği vurgulanmaktadır. 1 hafta içerisinde çok fazla kilo verdiğinizde, bu durum kalıcı olmaktan çıkmış ve sağlıksız kilo vermişsinizdir.
    http://www................../saglikli-yasam/genel-saglik/beslenme-ve-diyet
     
    Son düzenleme: 6 Mart 2014