Biyolojik Saate Göre Zayıflayın

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve sedasezer tarafından 2 Eylül 2007 başlatılmıştır.

    2 Eylül 2007
    Konu Sahibi : sedasezer
  1. sedasezer

    sedasezer Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    6
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Saat: 06.00-09.00
    * Sabahları ilk olarak lipazlar devreye giriyor. En önemli hazım işlemini sağlayan emzimler olarak bilinen lipazlar, besinlerin içinde bulunan yağlara saldırıyor. Hemen hemen aynı sıralarda proteolizler göreve başlıyor. Bu enzim grubu, proteinlerin parçalanmasında önemli bir yer tutuyor. Üçüncü önemli sabah erkeni ise insülin hormonu. Bu hormona göre ya tüm gün açlık hissi oluyor ya da yeme isteği tüm gün normal düzeyde kalıyor. Ö yüzden sabahları biraz yağ ve karbonhidrat şart. Kepekli ekmek, biraz yağ, 1yumurta ve peynir bunun en mükemmel kombinasyonu. Aynı şekilde yulaf ezmesi ve menemen de tercih edilebilir. Şeker , reçel, bal, pasta ve buna benzer kurabiyeler de sabah alındığında insülin salgılama miktarını etkiliyor.
    Saat: 12.00-14.00
    * Protelizler sabahki yoğunlukta olmasa da halen işbaşındalar. Bunlara diyastazlar da ekleniyor. Bu enzimlerin hepsi besinleri hazmetmenize yardımcı olarak biliniyor. Fazla olmamak kaydıyla biraz yağı da işin içine katabilirsiniz. Karbonhidratları geri plana atmalısınız. En ideal kombinasyon ise 1 parça et veya balığın yanında hafif bir garnitür. Örneğin tavuklu yağsız makarna, somon balığı ve pilav veya kuzu etiyle yapılmış taze fasulye olabilir. Ekmek ve tatlılar öğle yemeği sırasında uzak durmanız gereken besinler arasında yer alıyor.
    Saat: 16.00
    * İnsülin doruk noktalarına ulaşıyor. Uygun olmayan besinler alındığında protein depoları parçalanıyor, enerji ve moral düzeyiniz anında sıfıra düşüyor. Bu saatlerde canınız ne isterse, aşırıya kaçmadan rahatlıkla yiyebilirsiniz. Taze meyvelere ise sınır dahi koymuyoruz.
    Saat: 18.00-19.00
    * Bu saate hazmı kolaylaştıran belli başlı yardımcı enzimler yavaş yavaş çekiliyor. Saat 19.00 dan sonra ise bu enzimlerden bir şeyler beklemeyin. Eğer çok aç değilseniz, akşamları kesinlikle hiçbir şey yememeniz daha yerinde olur. Kolay hazmedilir ve hafif besinleri, küçük porsiyonlar halinde yemeye özen gösterin. Örneğin az yağlı balık, deniz ürünleri, sebze ve taze salata en uygun olanlar. Bunlar aynı zamanda sizi doyuracak ve gereksiz yağların depolanmasını da engellecek besinler. Yağlı et yemeklerinden ve pastalardan uzak durun.


    alıntıdır
     
  2. 5 Eylül 2007
    Konu Sahibi : sedasezer
  3. lightcola fun

    lightcola fun Aktif Üye Üye

    Katılım:
    31 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    155
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    öğle yemeğinde sürekli beyaz et ağırlıklı beslenmem doğrumu acaba diye kafa patlatıyordum bende meğerse en doğrusu buymuş.tek kötü yanı yakında tavuk gibi gıdaklayıp bide üstüne yumurtlarsam şaşırmayınsırnaşık şey

    ewwet artık akşam 7 den sonra ağzıma hiçbirşey koymuyorum.ah be zaten akşam abur cubur yeme takıntısını bi bıraksam o biçim kilo verecem ama:icecream::sm_confused: