bizim hikayemizide okurmusunuz

Konusu 'Premature Bebekler ve Paylaşımlarınız.' forumundadır ve fogof tarafından 27 Nisan 2010 başlatılmıştır.

    27 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  1. fogof

    fogof Aktif Üye Üye

    Katılım:
    26 Nisan 2010
    Mesajlar:
    10
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    Merhaba ablalalarım demeliyim galiba çünkü henüz 16 yaşındayım.O zaman burda işin ne derseniz bu siteye sırf bu bölümden bilgi alabilmek için üye oldum.Annemin ilk çocuğuyum benden sonraki 3 gebeliği 1 tanesi ikiz prematüre doğmuşlar ve malesef ölümle sonuçlanmış. İkizlerin ölümünü hatırlıyorum henüz 8 yaşındaydım ve kardeşlerim öldü diye ağlamaktan gözlerim şişmişti... O zaman tatmıştım kardeş acısını, o zaman demişlerdiki onlar cennet kuşları orda seni bekliyolar.Ve geçen sene annem hamile olduğunu öğrendi. Hem endişelendik hem üzüldük hem de sevindik. 4 evladını kaybetmiş bir anne olarak annemin duyguları daha da karışıktı. Dolayısıyla benimde bu yaşta ne kardeşi diyipte annemi bir kere daha yıkmak gibi bi durumum olmadı. İlk 3 ay düşük tehlikesiyle hiç kalkmadan yattı annem sonra bebeğin içinde bulunduğu amniyon sıvısı artmaya başladı ve her ay kocaman iğnelerle amniyon sıvısının 1,5 litresini alıyorlardı annemin karnından ve her ay tekrar artıyodu, çok ağır bir hamilelik geçirdi. Sık sık hastaneye yattı sinir nöbetleri oldu. Evin bütün işleri bende tabii daha bide anneme bakmak zorundaydım ve o yaşa kadar öle bir zorluklada karşılaşmamıştım.Ama şunu öğrendim insan zorda kalınca her şeyi yapabiliyormuş.Ve 7 ekim günü annemi sezeryana ladılar 1,900 gram doğdu kardeşim. Annemin hamileliği bazı problemlerle geçtiği için hayati tehlikeside devam etti doğumdan sonra.Tabi ne kadar ağladım anlatamam bile. 1 gün 2 gün derken kardeşim 57 gün küvezde kaldı bunun bir ayında annemde onun yanında hastanedeydi ve yine ben çöküntü halinde.Her hafta çarşıya çıkan ben ayda bi kere işim oldunda anca gidiyodum halada öyle çünkü annemin bana ihtiyacı var. 57gün sonra küvezden çıktı ama hastanede ara ara yine yattı. Kardeşimin bir böbreğinde darlık var böbreklerinde kalıtsal bir rahatsızlık var malesef işitme problemimiz var kalbi delik vs. Ve annem artık yoruldu hep ağlıyo ben ona yardımcı olmaya çalışıyorum ama ne kadar yetiyorum her şeye bilemem. 16 yaşında bir kız ne anlar bebek alışverişinden şimdi hepsinden anlıyorum çünkü her şeyini ben almak zorundaydım annemgil devamlı ya hastanede yatıyolardı yada hastanede oluyorlardı. Şimdi annemde stresten bazı sağlık problemleri oluştu.Bende ne var bilmiyorum psikolojim iyi değil o kesin derslerim çok düştü napayım bu ortamda ders çalışılmıyorki. Bebeğimize gelince 6 ay 20 günlük düzeltilmiş 5 ay falan ve sadece 5 kilo olabildi. Ama çok şükür hareketli bir bebek Çokda neşeli maşallah .Ve kardeşim bugün böbreğindeki darlıktan ameliyat oldu şu an yoğun bakımda ameliyata giderken bile etrafa gülücükler saçıyodu bana by by yapmaya çalışıyodu. Maşallah çok güçlü bir bebekmiş gerçekten. Velhasıl ablalarım yıprandık ama artık diyorum kardeşim yaşasın her şeye değer.Uzun yazdım kusura bakmayın. Dualarınızı bekliyorum inşallah bir an önce hastaneden çıkarda yine saçlarımı yolar...
     
  2. 27 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  3. specialx

    specialx Hayat seninle güzel Üye

    Katılım:
    22 Mart 2010
    Mesajlar:
    662
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    86
    canım benim ne güzel yazmışsın gözlerim doldu okurken.sen bol bol dua et eminim kabul olacak.benim de dualarım kardeşinle.inşallah biran önce iyileşir fedakar ablasına kavuşur
     
  4. 27 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  5. you_know

    you_know Ne bu neşe ? Pro Üye

    Katılım:
    13 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    18.749
    Beğenildi:
    89
    Ödül Puanları:
    203
    ay ne guzel yazmıssın küçük yaşta hayatı öğrenmişsin sana katkısı olmus gözlerim doldu okurken cok duyarlısın ve bu yasta birine göre mantıklı umarım annende kardeşinde biran önce saglıgına kavusur
     
  6. 27 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  7. buurcuum

    buurcuum duru`m artık bizimle Üye

    Katılım:
    1 Nisan 2010
    Mesajlar:
    2.479
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    ahhh canımm benim kıyamam ben sana inşallah kardeşin çok çabuk toparlar kendini ve iyileşir biran önce hayırlısıyla mutlu mesut kaldığınız yerden devam edersiniz..
     
  8. 27 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  9. map

    map Aktif Üye Üye

    Katılım:
    20 Aralık 2009
    Mesajlar:
    902
    Beğenildi:
    12
    Ödül Puanları:
    88
    sevgili fogof, öncelikle kardeşine ve annene geçmiş olsun diyorum inşallah ikisi de çarçabuk iyileşecekler ve hep birlikte olacaksınız. Benim de 12 yaşındayken kardeşim gelmişti. Kardeşim daha doğmadan korkutmaya başlamıştı bizi annemin kanamaları vardı ve düşük tehdidi ile yatırıldı hastaneye hep onu ve kardeşimi düşünüyordum çok ağladım çok zor günler geçirdim ben de. Doğum olayı da ayrı bir koku filmiydi. Annemi doktorlar hastaneye yatırmak istedile doğum zamanı gelmiş diye. Ama kendisi işlerim var diye yatmak istemedi.Sonra zar zor doğum yetiştirdiler. Hem onun için hem de minik bebeğimiz için çok korktum. Ama sonunda miniğimiz geldi. Şimdi kocaman bir delikanlı oldu askerde şimdi. Ama fogof sana birtek şunu söylemek istiyorum bu zor günler elbette geçer inşallah kardeşin eve sağlıkla döner annesiyle birlikte ama sen de kendini ihmal etme. Derslerine biraz da olsa konsantre olmaya çalış. En azından okulda bulunduğun süreyi iyi değerlendir. Derslerini iyi dinle. Böylece stresin de azalır. Bir de ileride sen de inşallahj doğru insanla doğru zamanda karşılaşıp hayırlı bir yuva kuracaksın ve gebelik yaşayacaksın. Benim annemde yaşadığım gebelikle ve doğumla ilgili kötü anılar hiç yakamı bırakmadı. Üç yavrumu kaybettim bu yüzden. Sen sakın benim gibi olma. Rahat huzurlu bir gebelik geçirmek için elinden geleni yap. Gerekirse profesyonel yardım al bir de bol bol dua et. Sen özel bir gençkızsın. Rabbim bahtını güzel etsin. Seni çok öpüyorum canım benim.
     
  10. 27 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  11. mecbue

    mecbue se sipşaşe fokaye reğuğ:) Üye

    Katılım:
    20 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    3.690
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    evet fogofcum biz ablanız çünkü herbirimiz yaş itibariyle senden epeyce büyüğüz annene çok geçmiş olsun tabiki küçük kardeşinede öyle inş en yakın zamanda tekrar evinize döner ve kaldığı yerden saçlarını yolmaya devam eder:)bak canım ruh halini anlayabiliyorum benim kızımda erken doğdu 28 haftalık 25 gün kuvöz tedavisi aldı halada sürekli çeşitli takiplerimizi yaptırıyoruz ve bu normla bi doğum yapmış annenin yaşadığı gibi bi durum deyil çok yıpratıcı ama her durumda ayakta durmak zorundasın annenede ağır gelmiş olabilir yaşadığı olaylar çünkü bunu yaşamayan bilemez dışardan bakılınca ne varki erken doğurdu zamanı gelince alıp bebeyi gidecek diyebilirler ama işin iç yüzü öyle olmuyo işte gerçekten insan kendini bıraktımı ciddi sorunlar yaşayabilir ama annende bi an önce düşünsün ki sen varsın en önemlisi onun ilgisine sevgisine muhtaç bi kuzusu var
     
  12. 27 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  13. el-muallim

    el-muallim kırk yaşımın çiçekleri.. Üye

    Katılım:
    18 Haziran 2008
    Mesajlar:
    13.673
    Beğenildi:
    19
    Ödül Puanları:
    196
    canım benım cok zor yasadıkların ama guçlu ol ..........oglum da senınle yasıt ve bana cok yardımcı oldu ...........sız bı tanesınız rabbım yardımcınız ols ınş annenede morakl ver canım bırbırınıze cok ıhtıyacınız var opt
     
  14. 27 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  15. ynlz

    ynlz gökce´nin annesi ... Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2009
    Mesajlar:
    434
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    canim yazdiklarini gözlerim dolarak okudum..senin ablan olcak yastayim ama bende yasadiklarima daynamiyorum ,, bazen gözlerimi kapatip cok uzaklara gitmek ve herseyi unutmak istiyorum ama 66 gündür küvezde olan bi bebgim var onu birakip hicbiyerede gidemiyorum...gercekten cok zor günler yasiyorum annenin neler yasadigini ve neler hissettigini cok iyi anliyorum .. ama annen cok sansli senin gibi kocaman yürekli bir kizi var .. rabbim önce kücükkardesinin sonra senin sonrada annenin yardimcisi olsun.. bu günler gecer insallah....hepimiz minik meleklerimize kavusuruz..
     
  16. 28 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  17. Arzu:)

    Arzu:) AYŞENUR,UM CANIM BENİM:)) Üye

    Katılım:
    29 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    967
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    canım çok geçmiş olsun...kardeşin sağlıkla evine döner inşallah..Allah sana ve ailene sabır versin yaşadıklarınız gerçekten çok zor..sağlık diliyorum kardeşine dularım sizinle..
     
  18. 28 Nisan 2010
    Konu Sahibi : fogof
  19. nxixnxixm

    nxixnxixm nınım ve ata'm herşeyim Üye

    Katılım:
    7 Nisan 2008
    Mesajlar:
    2.744
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    106
    canım benim küçük anne...sen çok güçlü bir kızsın...
    annene ve kardeşine geçmiş olsun...
    herşeyin üstesinden geleceksin..moralini hep yüksek tut olurmu canım..
    burayada gelişmeleri yaz..
    sıkıntınıda yaz canım...