Bu diyetten memnun kaldım

Konusu 'Diyet Yöntemleri ve Deneyimlerimiz' forumundadır ve degirmenlerekarsi tarafından 2 Haziran 2009 başlatılmıştır.

    2 Haziran 2009
    Konu Sahibi : degirmenlerekarsi
  1. degirmenlerekarsi

    degirmenlerekarsi Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Aralık 2008
    Mesajlar:
    4
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Merhaba arkadaşlar,
    uzun uğraşlar sonucu işime yarayan bir diyet buldum, onu da sizinle paylaşmak isterim. Birçoğumuz gibi farklı farklı yöntemler denedim, aç kaldım, yemeğe saldırdım, spor salonuna gittim, yürüyüş yaptım, ilaç kullandım. Hepsi ya az işe yarıyordu ya da eninde sonunda eski beslenme tarzıma döndüğüm için verdiğim kiloları bana aynen iade ediyordu, bazen faizle :) En sonunda dedimki, ömür boyu uygulayacağım bir beslenme programına ihtiyacım var. Yaş 30'u geçince, malum, yediğim her bisküvi sanki gidiyor bir yerlerime yapışıp kalıyor. İşte araştırdım denedim ve bulduğum diyet şu: bir Rus beslenme uzmanı tarafından yaratılmış, adamın adı Kim Protasov, Protasov diyeti olarak biliniyor. Diyet 5 haftalık. İlk 2 hafta gün boyunca istediğiniz kadar ve istediğiniz zaman çiğ sebze, yağ seviyesi %5'i aşmayan süt ürünleri, 3 yeşil elma, 1 haşlanmış yumurta, 2 litre su, şekersiz çaylar ve kahveler yiyip içebiliyorsunuz. Aç kalmak yasak. Acıktığınızda hemen mutfağa koşup büyük bir kase salata hazırlamak, üstüne lor peyniri ve yoğurt döküp yemek zorundasınız :) bu, gece saat 11 de de olabilir. Sebze veya süt ürünleri ağırlıkta olmamalı. Yani günde 3 kilo yarım yağlı peynir ve 1 domates gibi değil. Ama 3 kilo sebze ve bir kaşık lor gibi de değil. Yarı yarıya. Dikkat: mide problemi olanlara bu kadar fazla çiğ sebze yemek tavsiye edilmiyormuş. Bana da biraz ağrı yaptı, günde 1 öğün yağsız pişmiş sebze yemeye başladım, geçti.
    Sonra, 3.-5. haftalarda peynir, yoğurt miktarını biraz azaltıp, günde 300 gr. et, balık, tavuk ekliyoruz. YAĞSIZ! Izgara, haşlama. Ve yediğimiz 3 elmalardan 2sini başka meyvelerle değiştiriyoruz. Ama muz, incir gibi şekerli meyveler olmamalı. Miktarı da ayarlı olmalı, yarım karpuz yememek lazım :) 5. haftada diyet bitiyor. Aynı şekilde yemeye devam ediyorsunuz, sadece sağlıklı tahıllar ekliyorsunuz beslenmenize, ve buyrun size bir ömürlük sağlıklı beslenme.
    Şimdi kendi gözlemlerim. Diyete 61 kiloyla başladım. Öncelikle çiğ sebzelerden sıkılacağımı düşünüyordum ama hiç de öyle olmadı. Çeşit çeşit salatalar yaptım, peynır ve yoğurt/hardal karışımıyla o kadar leziz oluyordu ki, kendimi diyette bile hissetmedim. Salata yapmaya üşendiğim zamanlarda da bildiğiniz domates salatalık biber söğüş hazırlayıp, yanında yarım yağlı beyaz peynirle çayla ohh mis gibi yiyordum. Taze otlarla karıştırılmış lor da çok güzel. Elmaları rendeliyordum, yoğurt ve tarçinle tatlı oluyordu bana :) yani onlarca tarif uydurdum. İlk haftanın sonunda herkes bana 'sen bakım mı yaptırdın' diye sormaya başladı, cildim o kadar pürüzsüzleşti, tazelendi. Tartıya çıkarken epeyce umutsuzdum, çünkü hiç aç kalmadım. Ama bir haftada 1 kilodan fazla gitti. Vücudum çok sıkılaştı, sanki daha fazla vermişim gibi görünüyordum. 2. hafta da aynı şekilde, 58,5 ile bitirdim. İlgiç olan, canım hiç tatlı bir şey çekmiyordu. Ki normalde tatlı krizlerim olur benim. Yağlı yiyeceklere, hamur işine bakmak bile istemedim, midem o kadar rahattı ki. 3. haftada et başlayınca hepten kolay oldu, asıl kilolar o zaman gitti, 5. haftanın sonunda 55 kiloyum. Çok değil belki ama benim zaten vermek istediğim o kadardı, belki 2-3 kilo daha, ama onlar da sonraki 2 ayda gidiyormuş. kaçamaklar yapmadım mı, yaptım tabi. Ama ertesi gün yeniden başladım çünkü gerçekten bağımlısı oldum bu diyetin. Bu şekilde beslenmeye devam etmek istiyorum, çok iyi hissediyorum çünkü.
    Bir kez daha önemli noktalar:
    1. Yağ miktarı sıfır olmamalı, ama günde 30 gr. da aşmamalı. Yoksa zayıflama durur. her ürünün yağ yüzdesine bakın, 100 gramdaki yağ miktarı %5'ten fazlaysa almayın. Lor, köy peyniri, yarım yağlı beyaz peynir, normal yoğurt uygun.
    2. Su 2 litre şart.
    3. az yemeyin, metabolizma yavaşlar.
    Şimdilik aklıma gelen bunlar. Umarım birinize yardımcı olabilir bu diyet, bana çok iyi geldi. Kolaylıklar! kaydirigubbakcemile5
     
  2. 16 Eylül 2009
    Konu Sahibi : degirmenlerekarsi
  3. ASLI59

    ASLI59 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Aralık 2008
    Mesajlar:
    100
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    ellerine sağlık cnm çok güzel bi liste bu bende lor ve köy peyniri kullanıyorum ve çok memnunum
     
  4. 16 Eylül 2009
    Konu Sahibi : degirmenlerekarsi
  5. Tiptoniq

    Tiptoniq Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Haziran 2009
    Mesajlar:
    254
    Beğenildi:
    16
    Ödül Puanları:
    86
    ELLerine sağLık canım a.s.