Bunları asla yemeyin!

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve kronick tarafından 25 Ağustos 2006 başlatılmıştır.

    25 Ağustos 2006
    Konu Sahibi : kronick
  1. kronick

    kronick bize her yer TRABZON:) Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.814
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    106
    Bazen zararlı olduğunu bildiğimiz halde bazı şeyleri yer ve "ne kadar kötü olabilir ki?" diye düşünürüz. Oysa bazı gıdalar tahmininizin ötesinde zararlı olabilir. İşte asla yemememeniz gereken 6 gıda...


    Cipsleri ağzınıza tıkıştırırken, kafanızdan "Evet, bunun kötü olduğunu biliyorum ama ne kadar kötü olabilir ki?" tarzında düşünceler geçiriyorsanız, bir kez daha düşünün. Yapması, elde etmesi ve arzulanması kolay şişmanlatıcı yiyecekler etrafımızda hep var olacak ama işte bunların içinde, asla yememeniz gereken en kötü 6 gıda şunlar:

    1. Donat
    O kokuya, kremayla hamurun o harika birleşimine karşı koymak zor olabilir ama donatlar, şeker, beyaz un ve tonla trans yağ içeren -ki bu son derece zararlı bir yağ türü- kızarmış hamurdan ibaret.

    Dunkin' Donuts websitesine göre, bir tarçınlı donatta 330 kalori, 14 gram şeker ve 20 gram yağ bulunmakta. Bu şekerli gıda belki tatlı ihtiyacınızı karşılar ama içeriğindeki enerjinin çoğu yağdan geldiği için açlığınızı gidermeyeceği kesin. Ayrıca işlenmiş şeker içeren gıdaları sıkça tüketmek, kan şekeri dengenizi bozar.


    2. Kızarmış patates ve çizburger
    Bir klasik olan bu ikili son derece lezzetli olabilir ama dişlerinizi o Big Mac'e geçirmeden önce ikinci bir kez düşünmenizi öneririz. 310 kalori içeren çizburgerde bulunan yağ miktarının yarısını doymuş yağ oluşturuyor. 560 kalori içeren Big Mac'te ise 30 gram yağ var. Üstelik buna kızarmış patates dahil de değil!

    Big Mac dedik ama Burger King'in de durumu farklı değil. Bir Whopper 670 kalori içeriyor, yağ miktarı ise 39 gram.

    Bunları yiyince alacağınız kaloriler bir yana, bir de kalp hastalıkları riski var tabii. İçerdikleri doymuş yağ, trans yağlar ve sodyum nedeniyle yakınından bile geçilmemesinde fayda var.
    Bu size hala bir şey ifade etmiyorsa, o zaman bir de şöyle bakın: Mesela bunu bir öğün olarak düşünüp malzemelerine ayrıştırırsak ortaya ne çıkar? Önce beyaz undan yapılmış bir ekmek (işlenmiş karbonhidratlar), işlenmiş peynir ekleyin (doymuş yağ, trans yağlar ve pek çok katkı maddesi). Bunun yanı sıra, kızarmış kırmızı eti (kolesterol ve doymuş yağ) ve mayonez gibi bol yağ içeren ek malzeleri de sayabilirz tabii. Patatesleri de unutmayalım ayrıca.

    Durum bayağı kritik anlayacağınız...


    3. Kızarmış tavuk ve nugget
    Kızarmış tavuk ve nuggetların da burger tarzı fast food'dan farkı yok. Birden fazla sefer kullanılan kızgın yağın kilodan başka daha pek çok sağlık problemine sebep olacağı gün gibi aşikar. Mesela dörtlü nugget kesmedi, altılı sipariş verdiniz. Kaç kalori? 250 kalori ve 15 gram yağ içeriyor. Eh herhalde ekmeksiz ekmeksiz sırf nugget yemeyeceksiniz. O zaman bir de
    küçük patates ekleyelim. Toplam kaç kalori oldu? 500!

    Kızartmalardan uzak durmak en güzeli!


    4. Şekerli mısır gevrekleri
    Tüm mısır gevreklerini aynı kefeye koyuyorsanız, bundan vazgeçin. Hele çikolatalı vs olanları seviyorsanız, belirtmekte fayda var: Bunların sağlıklı olma oranı, bir tatlının sağlıklı olması kadar.

    Mısır gevreklerinin bu kadar popülerleşmesinin sebebi, tahıllardan yapıldıkları için sağlıklı ve aynı zamanda da lezzetli olduklarını düşünmemiz. Oysa özellikle de çocukları hedef olan çikolatalı, şekerli vs türleri o kadar işlenmiş ki, bunlara tahıl demek gerçekten güç. Bu tür içinde en sağlıklısı yulaf ezmesi. Ancak satın alırken, kutunun üzerinden içerdiği şeker miktarını kontrol etmekte fayda var. Bu yöntemi sadece yulaf ezmesi için değil, satın aldığınız diğer kahvaltı gevreklerine de uygulayıp, şeker içermeyenleri satın almaya bakın.



    5. İşlenmiş etler
    Bu kategoriye neler girer? Sosis, salam gibi şarküteri ürünleri. Bu ürünlerin hemen hepsinde katkı maddesi olarak sodyum nitrit bulunur.

    Yakın zamanda yapılan bir araştırmaya göre sodyum nitrit, kansere sebep olabilir. Bu nedenle bunlar sizi ortadan kaldırmadan, siz onları ortadan kaldırın.




    6. Hazır çorbalar
    Aslında sağlıklı gibi duran çorbalar bayağı aldatıcı olabiliyor. Gözünüz kirişte olsun; çünkü hazır çorbaların çoğunda bol miktarda trans yağ, sodyum ve MSG gibi katkı maddeleri var. Sadece bir porsiyonda bile 1000 mg tuz olması ihtimal dahilinde. Ayrıca kremalı çorbalardan da uzak durmakta fayda var; zira bunlar da kalori açısından fazlasıyla zengin.


    Sonuç
    Ambalaj üzerindeki besin öğeleri bilgilerini ve belirtilen porsiyon miktarına dikkat edin. Doymuş ve trans yağlara, şekere, sodyuma özellikle bakarak alışverişinizi yapın.
     
  2. 16 Eylül 2008
    Konu Sahibi : kronick
  3. arsenik

    arsenik Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Eylül 2007
    Mesajlar:
    68
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    çok doğru arkadaşım birde knorr çorbanın üstünde hiçbir katkı maddesi içermez yazıyor ya deli oluyorum
    burası türküye kim denetliyecek. her yazana inanacak değilim
    çorbadan kolay ne var yaparım iki dakka asla da hazırını kullanmam
    sizde arkadaşlar kendinize ve ailenize bu kötülüğü yapmayın
     
  4. 17 Eylül 2008
    Konu Sahibi : kronick
  5. EU3

    EU3 Guest

    ayy vallahi whopper mopır bilmem ama benim en en en sevdiğim ve tok olsam bile hayır diyemeyeceğim tek şey

    BURGER KING CRİSPY CHİCKEN MENÜÜ VE CHİKEN TENDERS


    ayyy allahım yok böyle bir lezzeeetttttttcokacimcoook
     
  6. 5 Ekim 2008
    Konu Sahibi : kronick
  7. EU2

    EU2 Guest

    ellerine saglik arkadasim bende bu tarz yiyecekleri evimden uzak tutuyorum yapmiyorum , bu kadar özen gösterdigim icinde annem bana kiziyor :KK43:(
    keske her kez bunlarin bilincinde olsaa
     
  8. 25 Ekim 2008
    Konu Sahibi : kronick
  9. seaBahAR

    seaBahAR de profundis Editor

    Katılım:
    13 Nisan 2007
    Mesajlar:
    10.949
    Beğenildi:
    8.192
    Ödül Puanları:
    238
    Konunun ilk mesajının 6. maddesinde sorunuzun cevabı var:
     
    Son düzenleme: 12 Ocak 2009