Çalışan Kadınların Kilo Problemi

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve beyza75 tarafından 7 Mayıs 2007 başlatılmıştır.

    7 Mayıs 2007
    Konu Sahibi : beyza75
  1. beyza75

    beyza75 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    7 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    77
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    76
    Çalışan Kadının 5 Beslenme Hatası"

    --------------------------------------------------------------------------------

    Yoğun iş ve ev hayatnızda beslenmenize dikkat edemiyorsanız, düzensiz diyetlere başlıyor ve sonuç alamıyorsanız, çoğu çalışan kadının yaptığı beslenme hatalarını yapıyorsunuz demektir.ışte en sık yapılan 5 beslenme hatası..


    Ev, iş ve ailenin getirdiği bir sürü sorumluluk ve yükün karşısında kadınların çoğu kötü beslenme alışkanlıkları ediniyor.

    ışte 5 beslenme hatası

    1. Kahvaltıyı atlamak
    Çoğu kadın bir bardak kahve ya da bir çayla kahvaltıyı geçiştirmeye çalışır. Kahvedeki kafein bir kaç saat içerisinde kan şekerinizi düşürür. Halbuki kahvaltı günün en önemli beslenme zamanıdır ve metabolizmanızı %8 artırarak kalori harcamanızı sağlar. Aceleniz varsa ya bir meyva yiyin ya da yağsız süt ile bir tabak corn flakes. Bu yiyecekler güne sağlıklı ve enerjik başlamanızı sağlayacaktır. Ayrıca besin atladığınız günler ya da yeterli beslenemediğiniz zamanlar olacağından mutlaka günlük vitamin almanız tavsiye edilir.

    2. Öğle yemeğinde sadece salata ve diet içecek yemek
    Salata yediğinizde yeterli mineralleri ve vitaminleri alıyorsunuz ama aynı zamanda yağ ile yüklü sosu da yemiş oluyorsunuz. Bu salata sizi akşama kadar tutmayacağı gibi eve gittiğinizde bir kurt gibi acıkmış olacak ve iki kişilik yemek yiyeceksiniz. Salata yerine sizi tok tutacak bir hindili ve salatalı sandviç seçebilirsiniz. Bundaki yağ oranı hem daha az olacak hem de proteinin sindirimi güç olacağından kan şekeriniz uzun süre aynı seviyede kalacaktır.

    3. Ara öğünlerde yağlı, şekerli yemek
    Çoğu kişi 11:00-11:30 arası ya da akşamüstü acıkır. Bu durumlar için yanınızda sürekli birşeyler bulundurmaya çalışın. Eğer yanınızda birşey yoksa sağlıksız ve yağlı besinler tüketmeye mahkum olursunuz. Poğaça, tatlı kurabiyeler size boş yere kilo aldıracak hem de dengesiz beslenmiş olacaksınız.

    4. Hızlı yemek yemek, başka şeylerle uğraşmak
    Kadınlar birden fazla işi bir arada yapmakta ustadırlar. Ama siz çok hızlı yemek yediğinizde ne doyma hissini, ne de tat alma hissini yaşıyorsunuz. Dikkatiniz başka bir yerdeyken ne kadar yediğinizi de kontrol edemiyorsunuz. Yemek zamanınızı masanızdan başka bir yere giderek ve sadece yemek yiyerek geçirin. Böylelikle hem doyma hissine çabuk ulaşacak hem de fazla yemek yememiş olacaksınız.

    5. Erkeklerle çalışıp onlar gibi yemek yemek
    Bu çok yanlış bir tutum çünkü kadınların erkeklere oranla 1/3 daha az kaloriye ihtiyaçları vardır. Çoğu restoranda büyük porsiyonlar servis ediliyor ve bunların yarısı bir kadının doyması ve günlük kalori ihtiyacını karşılaması için yeterli oluyor. Akıllıca sipariş verin, gerektiği yerlerde yemeğinizi bir başka arkadaşınızla paylaşın.

    Önce sağlık..
    Daha iyi beslenmek sizin yararınıza olacaktır. ışinizde daha iyi olabilmek için yeterli enerjiye ihtiyacınız olduğu kadar, fazla yemek yediğinizdeki rahatsızlıktan da kaçınmalısınız. Her gün doğru beslenmek zihninizi açtığı gibi sizi fiziksel açıdan da mükemmel kılar.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009
  2. 11 Nisan 2008
    Konu Sahibi : beyza75
  3. dids

    dids f & d Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    6.543
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    Çalışan kadınlar kilo sorunuyla neden daha çok karşılaşıyor? Kilolarla barışık yaşamak için ne yapmalı?

    İş hayatı çoğumuz için kabus gibidir. Bir düzen kurmakta zorlanırız. Hele kadınlarda dünya ikiye ayrılır. Bir yanda ev işleri, çocuklar ve eş, diğer yanda strese boğulduğunuz iş. Öğün saatleri ayarlanamaz ya da unutulur.

    Kadınların iş hayatında kendilerini daha sık göstermeleriyle birlikte kilo problemi de daha sık görülüyor. Bunun en önemli nedenlerinden biri, kişilerin vakitsizlik bahanesi ile çok az öğün yapıp yapılan öğünde yüksek kalori içeren besinler tüketmesidir.


    Kilo alma nedenleri

    Araştırmalar çalışan kadınların yüzde 23'ünün 50'li yaşlarına geldiklerinde obezite sorunuyla karşı karşıya kaldığını belirtiyor. Kilo alımı genler ve beslenme alışkanlığı kadar sosyal yaşamdan da kaynaklanıyor.

    Hızlı yemek: Yoğun iş hayatı olan kadınların hızlı yemek yemeleri kilo problemlerinin oluşmasına neden olabilir. Fast food tarzı besinlerin yenilmesi veya enerjisi yüksek atıştırmaların yapılması vücutta yağ hücrelerinin büyümesine yol açabilir. Yemekler yavaş yenildiğinde tokluk hissi daha erken fark edilir ve daha az kalori alınmış olur.

    Egzersiz yapmamak: Çalışan kadınların çoğu masa başı işleri yapıyor. Sürekli oturur halinde çalışmak bel ve basen bölgesinde yağ birikiminin artmasına neden olabilir.

    Egzersiz yaparken vücutta mutluluk hormonu olan endorfin hormonu salgılanır. Bu hormonun, egzersiz tamamlandıktan sonra da devam eden sakinleştirici bir etkisi var. Bu da çalışan kadınları strese ve aşırı yemeye karşı koruyabilir.

    Hormonal denge: Kadınlar daha çok armut tipi (basen bölgesinde yağ birikmesi) şişmanlığa yatkındır. Erkeklerde ise elma tipi şişmanlıkla karşılaşılır. Elma tipi şişmanlık diyabet, kalp krizi ve inme açısından yüksek risk taşıyor.


    Kadınlarda armut tipi yağ dağılımının asıl nedeni östrojendir. Östrojen basen bölgesinde yağ birikimini artırsa da bu, hastalıklara karşı riski azaltabilir. Kadınlarda östrojenin fazla salgılanması armut tipi şişmanlığın gelişmesine, yağların kalçalarda birikmesine ve orantısız bir vücut tipine neden olabilir.


    Nasıl mücadele etmeli?

    • Sabah güne mutlaka kahvaltıyla başlayın.

    • İş stresini azaltmak için işyerinde gün içinde 5 dakikalık yürüyüşler yapabilirsiniz.

    • Sofranızda besin çeşitliliği ve renk çeşitliliği oluşturun.

    • Üç ana ve üç ara öğünü mutlaka tüketmeye çalışın.

    • Egzersiz yapmayı vakit kaybı olarak değil, sağlıklı yaşamanın yolu olarak görmeye çalışın.

    • Diyetinizde bütün besin gruplarını bulundurun.

    • Kilo vermek için kalorisi aşırı kısıtlı katı rejimler uygulamayın.

    • Şeker, tuz ve unlu gıdalardan mümkün oldukça uzak durmaya çalışın.

    • Tuz ve sodyum alımını düşürün.

    • Az ve sık yiyin.

    • Bol su için.



    (alıntıdır)