Çalışıyorum, diyet yapmak istiyorum ama işyerinde ne yiyeceğim diyenler

Konusu 'Diyet Yöntemleri ve Deneyimlerimiz' forumundadır ve guz_1 tarafından 26 Mart 2010 başlatılmıştır.

    26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  1. guz_1

    guz_1 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2009
    Mesajlar:
    3.232
    Beğenildi:
    853
    Ödül Puanları:
    113
    Sizlerde ben gibi çalışan ve artık saglıklı yasama gecıs yapmak ısteyenlerdenmısınız?, pizzalar, hamburgerler, lahmacunlar, pideler artık sadece bırkac ayda bır yedıgım seylerden olsun dıyenlerdenmısınız? Bu duncenıze ragmen saat 12 i vurdugunda sızden bunlardanmı yardım ıstıyorsunuz? Ve yedıklten sonra pişmanlık içinde dahadamı gerılıyorsunuz? Sizlerden bendensınız o zaman.

    Gelin öğlen yemeklerimizi planlayalım. Neler yediğimizi bu sorunla nasıl başa çıktıgımızı yazarak saglıklı beslenme konusunda destek olalım.

    Önce ben başlıyorum o zaman . Umarım katılım fazla olur. Çunku ben bu sorundan bıktım. Desteklerınızle bu sorundan hepimizin kurtulacagını umuyorum.

    ***** ışyerinde yenebilecek en saglıklı besın bence sımıt peynır ayran uclusu. karbonhıdrat, yağ, protein ve kalsiyum bir arada. Ama insan sureklı yıyınce bıktırıyo tabı.

    ***** Sulu yemek yapan yerlerde yapılan sebze yemeklerı. Lakın sebze sevmeyenler için tabı bu secenek olmaktan cıkıyor. Ben ıspanagı cok sevmeme ragmen hıc bır lokantada duzgun yıkanmadıgı ıcın bu secenekten pek faydalanamıyorum. Lokantalardakı kuru nohut vs gıbı yemeklerın ıcıne eger cok luks bı yer degılse et pahalı oldugu ıcın lezzet vermesı ııcn atılan o iç yaglar hem mıdemı bozuyo hemde bosa fazladan kalori alıyorum. zaten bır sure sonra mıde kabul etmıyor.

    ******** En güzel yemek evden getırılen yemektır diye düşünüyorum. Lakın evden gelıen yemekler soguk yenecek seyler .ASIL KONUMUZ BELKIDE BU OLMALI.ışyerinde sağlıklı beslenmek ıcın evden neler getrebılırız.

    1. Taze fasulye bunun ıcın ıdeal sebze. sogukta mukemmel bır sekıde yenıyo ve rahatsız etmıyo sıvı yag ıle yapılınca
    2.Yogurtlu ıspanak - sogukken daha bıle guzel oluyo
    3. Salata gıbı seylerı ben yemekten saymıyorum cunku oglen salata yıyınce aksam abartıyorum. Aksam yememek ıcın oglen yemek tadında ır sey ler tercıh edıyorum
    4.Bizim oralarda tursu kavurması var . tursuları soganla kavurup yıyorsunuz bız cok sevıyoruz oglenlerı ıs yerınde mukemmel gıdıyo.
    5. plav yanında kucuk kucuk dogranmıs tavuk parcalırda ısyeronde ıı bır secenek oluyo . tavugun yagsız kısmından yapıldıgı ıcın soguk olunca donma yapmıyo ve afıyetle yenıyo.
    6. yazın karpuz peynır ıkılısı.
    7. bezelye tanelerı ıle yapılan bı yemeklerde cok sulu yapılmassa ıdare edyo gunu

    Şimdılık aklıma gelenler bunlar .Süreklı aynı seylerı yıyınc eınsan bıkıyo tabı yardımlarınızla bu lısteyı buyutmek ve aynı sorunu yasayan ınsanlar olarak bırbırımıze destek olup bızlere dayatılan o yağ dolu yemeklerı yemekten kurtulalım.

    listemızi burdan takip edelim burdan degısıklık yapalım bı yerde dursun değilmi

    PROTEıN SEÇENEKLERı

    ton balığı
    tavuk sıs
    peyaz peynir+ sımıt
    haslanmıs yumurta +sımıt
    evde hazırlanmıs kofteler
    evde hazırlanmıs balık
    haşlanmış nohutlu cacık
    evde hazırlanmıs bezelyelı tavuk sote

    SEBZE SEÇENEKLERı

    ıspanak cesıtlerı
    bezelye
    taze fasulye
    cesıtlı tursuların soganla kavrulmuş cesıtlerı
    salata cesıtlerı
    brokolı salatası
    rendelenmıs havuc salataası -yogurtlu
    haşlanış yeşil mercimek ve yeşil soğan kıvırcık nar ekşisi salata
    ıspanak salatası haşlanmış mısırlı
    kereviz salatası
    semiz otundan yapılan het turlu yemek


    KARBONHIDRAT AGIRLIKLI SECENEKLER


    patates puresı+ yogurt
    fırında dılım kızartılmıs patates
    sımıt peynır ayran uclusu
    kepeklı tost
    burgur pilavı+ yogurt
    mercimek köftesi
    patates salatası
    domates yada peynırlı makarna
    bardak hazır çorbalar
     
    Son düzenleme: 6 Temmuz 2010
  2. 26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  3. MRMN

    MRMN Geçici Olarak Hesap Pasiftir ! ÜZGÜN Üye

    Katılım:
    11 Aralık 2009
    Mesajlar:
    8.858
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    valla ben şuan diyetteyim spor da yapmaya çalışıyorum ..sabah evde kahvaltı yapıp çıkıyorum ..işyerinde 10 gibi bir meyve yiyorum ..1230 gibi öğle yemeği ..öğle yemeğinde salatayı çok sevdiğim için salata yiyorum ya da çorba içiyorum ... saat 2 gibi bir meyve daha saat 4 gibi kepekli bisküvi ... bol bol su içiyorum ..günde 2 litre ...ve de 3 bardak yeşil çay ...öğelnleri sıcak değilse yürüyorum yarım saat orta tempoda ...15 günde 3 kilo verdim şimdilik ..inş böyle devam eder ...
     
  4. 26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  5. guz_1

    guz_1 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2009
    Mesajlar:
    3.232
    Beğenildi:
    853
    Ödül Puanları:
    113


    hosgeldın canım 15 gunde 3 kılo gayet guzel bence. oglen yemeklerı calısalar ıcın cok sorun oluyo. oglen salata ve corba yıynce proteın almaıs oluyorsun ve bır yanı eksık kalıyor ınsanın ve hergun aynı sey yenmıyo en azından ben yıyemıyorum. sanırım cok yemek secıyorum. Bırde asıl onemlısı proteın ve sebzeyı olculu aldınmı verdıgın kıloyu gerı almıyorusn . ben bır donem dıyetısyen le 10 kılo verdım hersey duzenlıydı ve o kıloları hıc gerı almadım. Kendım bılınsızce yaptıgım tum dıyetlerde kılo verdım ama bır sure sonra o kıloları aldım. Kılo vermek zor lakın korumak daha zor. Bu yuzden artık onemlı olan saglık benım ıcın proteın karbonhıdrat ve kalsıyum olsun bır gun ıcınde ıstıyorum ama secenek cok olmadıgı ıcın bıkıyo ınsan.
     
  6. 26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  7. guz_1

    guz_1 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2009
    Mesajlar:
    3.232
    Beğenildi:
    853
    Ödül Puanları:
    113
    bazen dusunuyorumda ıs yerıne hanı su balkonlarda jel yakıtla yanana cay sogumasın dıye kullanılan bır ısıtıcı var. jelı dokuyorsun kutuya hafıf yanıyo evden getırsem ıs yerınde ısıtabılıcegım seylermı getırsem dıye. artık neler dusunur oldum ya :kedi:
     
  8. 26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  9. deniz_gunes

    deniz_gunes Hayat devam ediyor... Pro Üye

    Katılım:
    9 Temmuz 2007
    Mesajlar:
    10.204
    Beğenildi:
    27
    Ödül Puanları:
    198
    Geçen yaz diyetisyenim verdiği, iş yerine uygun, alternatif öğle yemeklerimi yazayım ben de..

    ----Kepekli tost ekmeği arasına,(ya da normal ufak tost ekmeği) az yağlı peynir domates, salatalık+ayran...
    ----Ufak simit+ayran
    ----2 ince dilim kepekli ekmek arası 3 adet köfte+ ayran
     
  10. 26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  11. guz_1

    guz_1 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2009
    Mesajlar:
    3.232
    Beğenildi:
    853
    Ödül Puanları:
    113


    hosgeldın
    kofte soguk yoyebılen ıcın gercekten ıs yerınde mukemmel gercekten. dısarda yapılan koftelerın cogunu kuyrul yagında kızartıyorlar ve cok can sıkıcı bu durum. evde hazırlayıp gelınce hem saglıklı hem besleyıcı .ozellılle sporla dıyetını destekleyenlerın proteyını eksık etmemelerı gerekıyorç
     
  12. 26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  13. MRMN

    MRMN Geçici Olarak Hesap Pasiftir ! ÜZGÜN Üye

    Katılım:
    11 Aralık 2009
    Mesajlar:
    8.858
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    haklısın ama benim metabolizmam çok hızlı ..daha önce de 15 günde 12 kilo vermiştim ..o kiloları da hiç almadım ...salata olayına gelince ne yapayım ço kseviyorum ...bir gün çoban slata bir gün mevsim salata yiyorum ...sebze yemekleri dışında etle aram ii değil ...sebze yemeği de işyerinde yemekhanede var ama aşırı yağlı o yüzden yiyemiyorum tek çarem çorba salata ..ben meyveyi çok yiyen bir insanım ..o benim vitamin ihtiyacımı karşılıyor sanırım ...ben doğum kontrol hapından aldım kiloları ..yoksa mesela normal zamanda aşırı abur cubur yememe rağmen kilo almıyorum ... bir gün aç kalsam hemen kilo veriyorum ..2 günde 2 kilo verdiğimi bilirim ..o yüzden bu durum sadece bana özgü anlayacağın ..ara ara diyet yaptığım oldu ..o kiloları geri almadım hiç ...çünkü zaten benim vucudum sebzeyle beslenmeye alışık ...aslında en iisi bence işyerinde meyve ihtiyacını karşılamak ..akşam da 6 dan sonra hiçbir şey yememek ...ben zaten akşam 6dan sonra yemeyerek zayıflıyorum ..akşam işten çıkınca evde aperatif bir şeyler yiyorum ondan sonra yemeyi kesiyorum ..kiloları korumak için de diyet sonrasında gün içinde abartmadan yiyip akşam 6 dan sonra yemezsen o kilolarını koruyabiliyorsun ...
     
  14. 26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  15. MRMN

    MRMN Geçici Olarak Hesap Pasiftir ! ÜZGÜN Üye

    Katılım:
    11 Aralık 2009
    Mesajlar:
    8.858
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    0
    evet bence de köfte ofsaytt ..ama mesela tavuk şiş en ideal yenebilecek şey bence .. hem tavuk hem de yağsız oluyor ...
     
  16. 26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  17. guz_1

    guz_1 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2009
    Mesajlar:
    3.232
    Beğenildi:
    853
    Ödül Puanları:
    113
    bence oglen yemeklerı ana ogun olmalı. bı yerde duymustum kıbrısta bız nası aksam yemeklerını yogun yıyorsak onlarda oglen ole yyorlarmıs en guzelı aslında ogşen alman gereken beslınlerı alıp aksam sadece meyve salata corba vs lerle sekerını dengede tutmalı. ama nerde bızım turk mılletı aksam corba ana yemek arkasından pılav ve bırde hemen ardından tatlı yemeden doydugumuzu anlamıyoruz malesef alsanaalsanasmile
     
  18. 26 Mart 2010
    Konu Sahibi : guz_1
  19. guz_1

    guz_1 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    7 Aralık 2009
    Mesajlar:
    3.232
    Beğenildi:
    853
    Ödül Puanları:
    113
    ne mutlu sana ne kadar sanslısın. keske bende salatayı sevebılsem .yasın kac bılmıyorum ger 25 ustundeyse ve hala rahat verebılıyorsan super gercekten. ama altındaysan dıkkat et bende 18 yasımda cok yer almaz alsamda hemen verırıdım yas 27 oldu artık sanırım bır seyler degısmeye basldı hıssedıyorum bunu . hemen fazla yedıgımın bedenıme yapıstıgını. sanırım yaslanıyorum artık kaydirigubbakcemile3





    kofte dısardan alınınca eve ofsayt ama evden getorebılene guzel . tavuk sıste guzel bı secenek. ıcıne bısı katamıyorlar ısteselerde.bırde evde yapılan tavuk koftesı var sogukta guzel ıdıyo bılmem denedınızmı harıka oluyo tavuk koftesı