çiKoLaTaLı KeK(resimli ve çok basit)

Konusu 'Kekler - Pastalar' forumundadır ve bekliyore tarafından 4 Kasım 2010 başlatılmıştır.

    4 Kasım 2010
    Konu Sahibi : bekliyore
  1. bekliyore

    bekliyore Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    103
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    kızlar hanımlar arkadaşlar :) şimdi sizlere çok kolay ve bulunması kolay malzemelerden çikolatalı kek yapımını açıklıyorum. hemde tadı enfes ve sanki hazır kek yiyormuşsunuz gibi bi hisse kapılıyosunuz :) mmm canım çekti yaa..



    keki için:
    3 yumurta
    9 yemek kş. şeker
    1çay brd. sıvı yağ
    1çay brd. yoğurt
    12 yemek kş. un
    1,5 pk. kabartma tozu
    2 yemek kş. kakao
    üzeri için:
    hazır çikolata sosu (bunu için sütte gerekir) veya erimiş çikolata(çikolatayı kendiniz eritebilirsiniz ben öle yapıyorum)

    derin çırpma kabına önce yumurta ve şekeri ekleyip mikserde iyce çırpıyoruz.
    Ardından geri kalan malzemeleri sırasıyla ekliyoruz ve çırpıyoruz.
    18 cmlik borcamı yağlayıp(yağlama işinde sıvı yağ en iyisi)karışımı borcama döküyoruz. fırına veriyoruz.
    o sırada çikolata sosuyla yapmak isterseniz onu hazırlayın. toz poşeti süt ekleyerek tencerede sos haline getiriceksiniz.
    ama ben çikolatayla yapıyorum. çikolatayı eritirken yanmaması için benmari usulüyle eritin.
    yani su dolu bi tencerenin içine başka bi kap koyun ve o kabın içerisine çikolataları atın.
    miktarını göz kararı siz belirleyin. tencereyi ocağa koyun su kaynar ve daha sonra kabın içindeki çikolata yavaş yavaş erir.arada bir karıştırabilirsiniz.
    keki fırından alınca kürdan yada benzeri bişeyle ortasından batırıp çekerek içinin pişmişmi yada hala sıvı haldemi bunu test edebiliriz.
    kek ve çikolatamız hazır olunca keki ters çevirerek bi örtü üzerine bırakın.
    ip yardımıyla keki ortasından kesin ve kekin birini alıp başka bir pasta tabağınıza yerleştirin
    üzerine erimiş çikolatayı sürün dilerseniz ceviz fındık vs. seyler serpitirebilirsiniz.
    ardından ikinci keki yani kalan kısmını üzerine koyun.
    tekrar erimiş çikolata sürün ve dilimleyerek servise başlayın :)))

    not: çikolata sosuyla hiç denemedim ama onlada güzel olur eminim.
    eğer onunla yapıcak arkadaşlar olursa sosun koyu olması için
    (yani görüntüsünün hoş olmasını istiyorsak tabiki kenarlardan akmaması gerek) toz çikolata sosunu hazırlarken tarifinden daha az miktarda sütle hazırlayabilir arkidişler

    YORUMLARINIZI BEKLİYCEM KIZLAR.LÜTFEN BEĞENSENİZ YADA BEĞENMESENİZ BİLE YORUM İSTİYORUM ÇOKMU ŞEY İSTİYORUMKİ:KK43:((
     

    Ekli Dosyalar:

    Son düzenleme: 4 Kasım 2010
  2. 4 Kasım 2010
    Konu Sahibi : bekliyore
  3. kayraz

    kayraz Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Aralık 2007
    Mesajlar:
    122
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    öncelikle elinize sağlık.
    kekin arasına benmari yapılan çikolataya başka birşey ilave edip etmediğinizi merak ettim
    eriyip soğuyan çikolata tekrar sertleşmiyormu
    sanki içine krema süt tarzı bişey eklense çikolatanın daha kıvamlı ve kremamsı olmazmı ???
    yapan ve yiyen olarak şu çikolatanın arasında verdiği tadıda yazsanız :KK61: ben çok severim böyle kekleri. emin olun yakın zamanda deniycem
    peki bu sostan üstünede sürsek nasıl olur :KK34: yani erimiş çikolatadan
     
  4. 4 Kasım 2010
    Konu Sahibi : bekliyore
  5. Gardenia

    Gardenia Bana kırmızı çok yakışıyorr :)) Üye

    Katılım:
    12 Ocak 2009
    Mesajlar:
    3.697
    Beğenildi:
    495
    Ödül Puanları:
    153
    ellerinize sağlık çok güzel görünüyor
    bende çok severim böyle çikolatalı kekleri
    bende merak ettim erittiğiniz çikolota soğuduktan
    sonra donuyormu kekin arasında acaba:KK68::KK68:
     
  6. 4 Kasım 2010
    Konu Sahibi : bekliyore
  7. bekliyore

    bekliyore Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    103
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    teşekkür ederim arkadaşlar :KK3:
    erimiş çikolatayı zaten kekin üzerinede sürüyoruz.
    ayrıca bu kek ıslak kek tarzında yada kremalı bi kek tarzında değilki
    hazırladığınız çikolata sosu soğuyunca tabiki sertleşiyor.
    ama bu sertleşme onun tadını bozmuyor
    hazır keklerdede üzerinde katı bi çikolata tabakası olabilir değilmi?:KK16:
    yani tuhaf değildir katılaşması çok normaldir.
    arasına çevizde koydum canım:KK70:
     
  8. 4 Kasım 2010
    Konu Sahibi : bekliyore
  9. bekliyore

    bekliyore Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    103
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    bişey daha söleyim ıslak kek gibi olmasını istiyorsanız keki 1 su bardağı sütle ıslayabilirsiniz. (yarım bardak alt keke yarım bardak üst keke) ve kremalı bişey isterseniz arasına yapabilirsiniz. yada dediğim gibi çikolata sosuyla deneyin :KK56:
     
    Son düzenleme: 4 Kasım 2010
  10. 5 Kasım 2010
    Konu Sahibi : bekliyore
  11. nursena07

    nursena07 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    4.916
    Beğenildi:
    2.758
    Ödül Puanları:
    163
    ellerine sağlık,denemek gerek...
     
  12. 5 Kasım 2010
    Konu Sahibi : bekliyore
  13. bekliyore

    bekliyore Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    103
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    çok teşekkürler:KK76:
     
  14. 5 Kasım 2010
    Konu Sahibi : bekliyore
  15. bekliyore

    bekliyore Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    103
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    hemen deneyinnnnn
     
  16. 11 Kasım 2010
    Konu Sahibi : bekliyore
  17. bekliyore

    bekliyore Aktif Üye Üye

    Katılım:
    30 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    103
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    kimse bakmıyormu bu keke:KK3: