cocugunuza yemek yeme aliskanligi kazandirmanin 12 püf noktasi

Konusu 'Bebeğimizin Aşıları, Kontrolleri, Aylık Gelişim Bilgileri' forumundadır ve mondschein2 tarafından 29 Ocak 2008 başlatılmıştır.

    29 Ocak 2008
    Konu Sahibi : mondschein2
  1. mondschein2

    mondschein2 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2007
    Mesajlar:
    957
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    86
    Çocuğunuza Yemek Yeme Alışkanlığı Kazandırmanın 12 Püf Noktası


    Çocuklara yemek yeme alışkanlığı kazandırma süreci aslında emzirme döneminde başlıyor. Katı gıdalara geçiş döneminden sonra da bu süreç hızlanıyor. Beslenme konusunda bilinmesi gereken bazı noktalar var. İşte 12 basit ama önemli püf noktası!

    Püf Noktaları

    ●Çocuğunuzu sütten kestikten sonra da kendi beslenmenize dikkat etmelisiniz çünkü çocuğunuz için bir örnek olmaya devam edeceksiniz.
    ●Başından itibaren, çocuğunuza lokmalarını çok çiğnemesi gerektiğini anlatmalısınız, ya da en azından biraz ağzında bekletmesi gerektiğini bilmeli. Çocuğuna yemeğini hızlı yemesini söyleyen ebeveynler çocukta yeme problemi oluşmasına neden olabilir. Çocukların mideleri henüz küçük olduğu için onları besleyici ve küçük öğünlerle sık sık beslemek daha mantıklıdır.
    ●Yemek saatlerine olumlu yaklaşımlar geliştirin.
    ●Sadece siz sağlıklı olduğunu düşündüğünüz için çocuğunuzu yemek yemeye zorlamayın. Çocukların gün içinde iştahlarını kaybetmeleri normaldir.
    ●Çocuğunuz büyüdükçe yemek hazırlarken onun da yardımcı olmasına izin verin. Böylece ilgisi ve yaratıcılığı gelişecektir.
    ●Çocuğunuza; “yemeğini güzelce yersen sonra tatlı yiyebilirsin” gibi rüşvet tekliflerinde bulunmayın. Ya da tam tersi “tabağındaki yemek bitmezse tatlı yiyemezsin” diyerek onu cezalandırmayın. Bu tür yaklaşımlar ileriki hayatında yemek yeme alışkanlığını olumsuz yönde etkileyebilir.
    ●Çocuğunuz bir yemeği ilk kez tadacaksa önce küçük bir parça verin. Eğer çocuğunuz yemek istemezse sinirlenmeyin ve bir dahaki sefere daha küçük bir parça verin. Belki de bu sefer beğenir.
    ●Ailenize ve arkadaşlarınızı, çocuğunuza abur cubur yedirmemesi konusunda kesin bir dille uyarın. Bu tür yiyeceklerle tanışması kaçınılmaz ama, atıştırmaları ne kadar sağlıklı olursa çocuğunuz için o kadar iyi olur.
    ●Midelerini çok zorlamamak için, 12 ayın altındaki bebekler için tuz kullanmayın. Sebzelerde doğal haliyle onlar için yeterli miktarda tuz bulunur. Eğer hazır mama kullanıyorsanız içeriğindeki tuz ve sodyum oranına mutlaka dikkat edin.
    ●Rafine tatlandırıcı, fruktoz (meyve şekeri) ve beyaz şeker kullanmaktan kaçının.
    ●18 aydan küçük bebeklere saf bal tükettirmeyiniz. Saf bal bazen küçük miktarda gıda zehirlenmesine neden olan maddeler içerir.
    ●Diyetlerin insan davranışını etkilediği yaygın olarak kabul edilen bir gerçektir. Çocuklarsa küçük yaşlardan itibaren dengeli bir şekilde beslenmeye alıştırılmalıdır. Örneğin fazla miktarda kırmızı et tüketen çocuklar genellikle agresif ve duygusal anlamda stresli olabilirler.
    alintidir
    Ilgaz Kocaoğlan
     
  2. 31 Ocak 2008
    Konu Sahibi : mondschein2
  3. EflaNazLina

    EflaNazLina Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    305
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    bunları okumak kolayda uygulaması çok zor hakikaten çok sabır gerektiriyor benim kızım 10 aylık olana kadar ek gıdayı reddetti şimdi 17,5 aylık hala doğru düzgün yemiyo ne yaptıysam alıştıramadım sebzeye,meyve,yoğurt yiyor Allahdan.yani sözün kısası zorla güzellik olmuyo :1no2:
     
  4. 2 Şubat 2008
    Konu Sahibi : mondschein2
  5. mondschein2

    mondschein2 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2007
    Mesajlar:
    957
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    86
    slm canimm,haklisin zorla olmuyor ,ama bnm kizda iki yasina girecek inaniyrmisin hala tam cigneyemiyor ve normal yemek yemiyor mamaya alismiti simdi mamada yemiyor aylardir her yemegi yapip onune koydum hic orali bile olmadi,tek hatam erken baslaamadigim icinn,bn hep korktum bogazina kacar diye ama pismanda oldumm,burda bnm arkadasimin bebegi 4aylik normal ekmegi eline verince yiyor,bnce nekadar erken alistrsak okadar iyi,allah sanada sabir versin,bekle zorlama hepsi geciyor,,sevgiler
     
  6. 2 Şubat 2008
    Konu Sahibi : mondschein2
  7. EflaNazLina

    EflaNazLina Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    305
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    bende boğulur korkusuyla ekmek falan vermedim ama annem her geldiğinde verirdi :) ben bebek mamalarını yediremedim bir türlü yani onları yemeyi kabul etseydi mutlaka diğerlerinede geçerdim yavaş yavaş..benim kızımda yemek yerken çiğneyemiyor hala ama eline bisküvi vs verdim mi çiğniyor sadece yemek yerken çiğnemiyor direk yutuyor o yüzden ev yemeği yemiyor çorbaları bile püre yapıyorum ancak ozaman yiyebiliyor ..annemin dediğine bakılırsa emdiği için yemiyor kesince çiğnemeyede başlar dedi a.s
     
  8. 3 Şubat 2008
    Konu Sahibi : mondschein2
  9. mondschein2

    mondschein2 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2007
    Mesajlar:
    957
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    86
    slm canimm,
    benim kizda bnm hazirladigim seyleri yemezdi bnde mecburen mama alip verirdim birakmak istedim olmadi ama simdi yavas yavas biraktirip normal yemek yemesini istiyorum bide cok ictahsiz hic vermezsen orali bile degill,

    bnde senin gibi dusunurdum bogulur falan diye ama olmuyormus iste cogu bebekte bnm cok arkadas simdi veriyor hic birsey olmuyor benm kizda hala cigneyip atar isine gelince yutar,biraz inatda yapiyorlar
    senin kiz ne kadar emiyorki bence ictahli bir bebek olsaydi oda yerdii sen simdiden dene vermeye calis yoksa ilerdede zorluk cikaartir valla tecrube konusuyor yapmadigim sey kalmadi ama hale bir turlu yemiyorr,
    ama alisacak simdi cok az zorkluyorum zorlamasam orali bile degil,simdi sofrada oturur hem yemk yemesini ogrensin hemde ne yerse kar dir,,
    sende simdi kati seyler ver,onune koy ac birakki yesinn,
    sevgiler canim,allah yardimcimiz olsunn.
     
  10. 3 Şubat 2008
    Konu Sahibi : mondschein2
  11. EflaNazLina

    EflaNazLina Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    305
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    bnde senin gibi dusunurdum bogulur falan diye ama olmuyormus iste cogu bebekte bnm cok arkadas simdi veriyor hic birsey olmuyor benm kizda hala cigneyip atar isine gelince yutar,biraz inatda yapiyorlar
    senin kiz ne kadar emiyorki bence ictahli bir bebek olsaydi oda yerdii sen simdiden dene vermeye calis yoksa ilerdede zorluk cikaartir valla tecrube konusuyor yapmadigim sey kalmadi ama hale bir turlu yemiyorr,
    ama alisacak simdi cok az zorkluyorum zorlamasam orali bile degil,simdi sofrada oturur hem yemk yemesini ogrensin hemde ne yerse kar dir,,
    sende simdi kati seyler ver,onune koy ac birakki yesinn,
    sevgiler canim,allah yardimcimiz olsunn.[/QUOTE]

    benim ki çok emiyor günde belki 20 25 buluyor .benim anlatamay çalıştığım yemek yiyorken yani kaşıkla msüt gibi çiğnemeden yutmaya çalışıyor içinde ufacık pötür olsa öğürüyo yemiyo ama çatalla yumurta peynir falan verince çiğniyo ekmek te çiğniyo ama tabiki doyacak kadar yemiyo sanırım yoruluyo yerken nerdeyse 18 aylık olacak neyse herhalde iki yaşına girince becerir ben onu sorun yapmıyorum fazla çorba yada mam yapıp çöpe dökmeye alıştım :çok üzgünüm:
     
  12. 3 Şubat 2008
    Konu Sahibi : mondschein2
  13. EflaNazLina

    EflaNazLina Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Ekim 2007
    Mesajlar:
    305
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    benim şu anda dert ettiğim en önemli şey kızımın kabusumuz olan gaz sıkıntısı geceleri 7 kere uyanmaktan çok yoruldum üç gündür oda sabah 4 de 5 de yatıyor bu ayın 17 sinde 18 aylık olacak ama hala gazını çıkarmayı beceremiyor herşeye aklı kesiyo şu mide gazını çıkaramıyor ya :kızgın: artık sütten kesmeyi düşünüyorum ben hep iki yaşına kadar emzirecem derdim ama 6 ay daha uykusuzluğa dayanacak gücüm yok kızımda doğru dürüst uyuyamıyor ne yappacağımım şaşırdım yani çaresizliktn ve sinirden ağlıyorum artık şimdi onu memeden kessem vicdan azabı duyacağım kesmesem kafayı yicem ne yapmalıyım ya bi akıl verin biraz içimi rahatlatın ne olur..:çok üzgünüm:..ayrıca çevremdekiler artık anne sütünden vitamin almadığını söylüyorlar bu doğru mu ?inek sütü içmiyo memeden kessem biberon alır mı nasıl inek sütü içire bilirim ?
     
  14. 4 Şubat 2008
    Konu Sahibi : mondschein2
  15. mondschein2

    mondschein2 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    8 Kasım 2007
    Mesajlar:
    957
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    86
    slm canim,
    bebegin emmdikce gaz sorunun olurr, bazi bebeklerde zor cikartr
    bebegini sutten kesme derim canimmm
    yazik edersin valla,bnde cok istedim 2 yasina kadar vereyimm,hadis-i serifte bile buyuruyor bebeginizi 2yasina kadar emzirin diye,sende 2 yasina kadar emzir,,sutten kesildi anda inak sutu verebilirsinn bnce hic bibereona baslama bardakla vermeye calis zaten doktrlar 1yasindan sonra biberonla verin diyorr,ama bardakla icmezsede biberonla verr
    basta inak sutunu sevmeyen bebklere verilen mamayla inak sutu karistirilip verilir,sende mama vermiyorsunn,bnce sen sutten kesersen oda inak sutunu icer,dert etme,,
    sevgilerr