Çocukta özgüven eksikliği,birey ve duyu farkındalıkları

Konusu 'İlköğretim' forumundadır ve EU3 tarafından 28 Ocak 2010 başlatılmıştır.

    28 Ocak 2010
    Konu Sahibi : EU3
  1. EU3

    EU3 Guest

    Sizleri "Yaratıcı Drama" ile tanıştırmak istiyorum. Çünkü genel olarak yapılan bir hatadan hepimizin dönmesi ve çocuklarımızla ilgili hedeflerimize doğru kanallardan gitmeyi istiyorum.
    Yaratıcı drama sanıldığı üzere bir "tiyatrocu yetiştirme eğitimi" değildir! Tiyatro, yetişkin bireylerle, belirli bir yazılı metin üzerinden tek tipe girilerek yapılan bir sanat dalıdır. Oysa yaratıcı drama, 5 yaşından itibaren yetişkin bireyler de dahil olmak üzere her yaş grubuna verilebilen bir "Kişisel Gelişim Eğitimi" dir. Yaratıcı drama çalışmaları esnasında çocuk tipten tipe girer. Ayrıca yaratıcı drama "psikodrama" da değildir. Psikodrama , bir doktor hasta ilişkisi içerisinde, var olan bir problem üzerine yapılan bir tedavi yöntemidir. Yaratıcı drama tamamen "sağlıklı" bireylerle yapılmaktadır ve bir doktor-hasta veya öğretmen-öğrenci ilişkisi içerisinde ilerlemez.

    Yaratıcı Drama "ne değildir" i açıkladıktan sonra isterseniz bir de "nedir" e gelelim. Yaratıcı Drama içten dışa (interaktif) bir kişisel gelişim eğitimidir. Kısaca duyguyu düşünceye, düşünceyi de aksiyona geçirme süreci olarak da tanımlayabiliriz. Biz çocuk en iyi "oyun" ve "sanat" la eğitilir diyerek yola çıkarız. Bu felsefeden hareketle kurgu bazlı çalışmalarla çocuğumuzu eğitiriz. Eğitim sırasında başta tiyatro olmak üzere resim, müzik, dans gibi tüm ana sanat dallarından da faydalanırız. Bu süreçte herhangi bir sınav, kıyaslama, star olmak , başka bir çocuğun üzerine basıp öne geçmek gibi bir sistem içerisinde yer almaz. Sorgulanmaz. Her çocuk kendi kapasitesi kadar ilerleme sağlar. Yaratıcı Drama bir süreç eğitimidir. Özellikle , değişik yerlerde yaratıcı drama eğitimi alan çocuklarımız için belirtmek istediğim şey ise "her çocuğun kendi yaş grubu içerisinde eğitim alma zorunluluğu" dur. Çocuklar 5-6 , 7-9 , 10-12 , 13-15 , 15-17 ve 18+ olarak gruplandırılmalıdır. Türkiye de sadece bizim okulumuzda "müfredat programı dahilinde" yaratıcı drama eğitimi verilmektedir. 10 yıl önce başta Prof. Dr. İnci San olmak üzere ülkemizin önde gelen en iyi eğitimcileri, psikologları ve pedagogları bir araya gelerek her yaş grubuna uygun müfredat yazıldı.
    Yaratıcı dramanın çok önemli hedefleri var. Çocuğun toplum önünde konuşma yetisinin , özgüvenin , birey farkındalığının , toplum içerisinde birey olma farkındalığının , duyu farkındalıklarının, sosyal ve ikili ilişkilerini yönetme becerisinin kazandırılması, veya geliştirilmesi bibim için %100 başarı sağlanan hedeflerdir. Bu eğitim sırasında eğitmenlerimiz 8 farklı yetkinlik ölçeriz.
    Şimdi, size yaratıcı drama ile ilgili verebileceğim temel bilgiler bunlar. Daha fazlası için sorularınıza cevap verebilirim. Çok çok özel durumlar için 237 34 07 den de irtibat kurabiliriz. Sevgiler. Ebru- EKOL DRAMA SANAT EVİ
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Ocak 2010
  2. 30 Ocak 2010
    Konu Sahibi : EU3
  3. betxuxl19

    betxuxl19 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    25 Mart 2008
    Mesajlar:
    2.056
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    146
    teşekkürler...
     
  4. 30 Ocak 2010
    Konu Sahibi : EU3
  5. EU3

    EU3 Guest

    rica ederim...
     
  6. 30 Ocak 2010
    Konu Sahibi : EU3
  7. cokmasum

    cokmasum Popüler Üye Üye

    Katılım:
    6 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    4.728
    Beğenildi:
    79
    Ödül Puanları:
    153
    çok güzel paylaşım teşekkürler
     
  8. 30 Ocak 2010
    Konu Sahibi : EU3
  9. chess

    chess Guru Editor

    Katılım:
    13 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    48.570
    Beğenildi:
    32.395
    Ödül Puanları:
    463
    merak ettim yaratıcı drama derken, mesela tiyatral olarak neler yapıyorsunuz çocuklarla, mesela 6-7 yaş grubu için neler yaparsınız
     
  10. 1 Şubat 2010
    Konu Sahibi : EU3
  11. EU3

    EU3 Guest

    Yukarıda da paylaştığım gibi, yaratıcı dramayı bir tiyatro eğitimi olarak asla algılamamak lazım. Bu eğitim yaşantısal öğrenme sürecidir. Tiyatroyu sadece bir enstruman olarak kullanıyoruz. Yani çocuk, genç veya yetişkin, müfredat dahilinde işlenen konu içerisinde algıladığını hayata geçirirken davranışsal olarak verdiği tepkileri bu yol ile ifade ediyor. Mesela, her hangi bir hikayenin başı verilir ve sonu istenir. Bu sonu da canlandırmaları istenir. Senaryo yazım atölyemiz var mesela. Çocuklarımız bir portreye bakıyorlar. O resimdeki adam neden üzgün olabilir, resmedildiğinde ne düşünüyor olabilir, resim bittikten sonra ne yapmış olabilir gibi sorular yöneltiliyor. Çocuklarımız buna dayanarak bir öykü yazıyor ve arkasından bunu senaryolaştırıyorlar. Sonra da sahneleniyor. Tüm bunlar kurgu bazlı çalışmalardır. 5 yaşından itibaren +18 yaşa kadar bu çalışmaları yapıyoruz.
     
  12. 1 Şubat 2010
    Konu Sahibi : EU3
  13. chess

    chess Guru Editor

    Katılım:
    13 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    48.570
    Beğenildi:
    32.395
    Ödül Puanları:
    463
    anladım teşekkür ederim
     
  14. 22 Eylül 2012
    Konu Sahibi : EU3
  15. pembe_kalp

    pembe_kalp Aktif Üye Üye

    Katılım:
    21 Eylül 2012
    Mesajlar:
    118
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    26
    çok da gerekli birşey bu herşey dersten ibaret değil hayatta