Comenius projesi yapan var mı?

Konusu 'Öğretmenlik ve Genel Paylaşım' forumundadır ve DeliKizinDirdiri tarafından 10 Aralık 2009 başlatılmıştır.

    10 Aralık 2009
    Konu Sahibi : DeliKizinDirdiri
  1. DeliKizinDirdiri

    DeliKizinDirdiri Yangına Körük , Kavgaya Sırık... Pro Üye

    Katılım:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    6.032
    Beğenildi:
    52
    Ödül Puanları:
    153
    arkadaşlar bulunduğu okul daha önce comenius projesi yapmış kabul edilmiş ya da bir projeye ortaklık etmiş olan var mı acaba?
    hangi aşamaalrı nasıl yaptınız bilgi vermeniz mümkün mü?
    biz de okul olarak comenius a başvurmak istiyoruz da


    COMENIUS 1-HAYAT BOYU ÖGRENME VE COMENIUS OKUL ORTAKLIKLARI HAKKINDA B7LG7
    Hayatboyu Ögrenme Programları Nelerdir?
    Hayat boyu ögrenme; yasamın her alanında insanın, bilgi, tecrübe ve becerilerinde
    (istege baglı) güncellenen her türlü örgün ve yaygın egitim-ögretim ve ögrenim
    faaliyetleridir. Hayatboyu Ögrenme Programları (eski adıyla Socrates); egitimin tüm
    düzeylerinde Avrupa’daki egitim kaynaklarına ülkelerarası erisimi kolaylastırmak, fırsat
    esitliginin olusmasını desteklemek, bilgi degisimini gelistirmek ve bu yöndeki engellerin
    kaldırılmasına yardımcı olarak egitim alanındaki isbirligini ve ögrenci degisimlerini tesvik
    etmek, egitim uygulamaları ve malzemelerinin gelistirilmesi konusundaki yenilestirmeleri
    desteklemek ve egitim alanında ortak politika konularını incelemek temel hedeflerine
    yönelik bir biçimde yürütülmektedir.

    COMENIUS PROGRAMI (Okul Egitimi)
    En genis anlamıyla Comenius Programı, Lizbon hedeflerine ulasabilmek için ögrenciler ve
    egitim personeli arasında Avrupa kültür ve dil çesitliligi ile degerleri hakkında bilgi ve
    anlayıs olusturmayı, ögrencilerin kisisel gelisimleri için gerekli olan temel becerileri
    edinmelerini amaçlar. Bu dogrultuda Avrupa ülkelerinde egitimle ilgili kurumlar arası
    isbirligini saglamaya çalısır. Programdan 27 üye ülke, 3 EFTA ülkesi ile Türkiye
    yararlanmaktadır.
    Comenius Programı, okul egitimindeki kaliteyi artırmak ve Avrupa boyutunu
    güçlendirmek amacıyla;
    - Okullar arasında uluslararası isbirligi ve degisimi tesvik eder,
    - Pedagojik metodlar ve materyaller gelistirmeyi tesvik eder,
    - Okulların idaresine yönelik güzel çalısmaların ve yeniliklerin uluslararası boyutta
    yaygınlastırılmasını destekler,
    - Egitimde dıslanma ve okulda basarısızlıkla mücadelede, özel egitime ihtiyaç duyan
    ögrencilerin entegrasyonu ve egitimin bütün sektörlerinde fırsat esitligini tesvik eden
    yöntemler gelistirir ve bunları yaygınlastırır,
    - Okul egitiminde ve okul egitiminde görev yapan personelin egitiminde Bilgi ve letisim
    Teknolojilerinin (BIT) kullanımını tesvik eder.
    Bunların yanı sıra Comenius Programı;
    - Degisik kültürlere yönelik farkındalıgın gelistirilmesini tesvik etmek,
    - Okul egitimi sektöründe kültürler arası egitim girisimlerini gelistirmek,
    - Irkçılık ve yabancı korkusuyla/düsmanlıgıyla mücadeleyi desteklemek;
    için tasarlanmıs uluslararası faaliyetler yardımıyla Avrupa'daki okul egitiminde kültürler
    arası farkındalıgın tesvikine katkıda bulunur.

    Comenius Okul Ortaklıkları, Avrupa'daki okullar arasında ortaklasa isbirligi
    aktivitelerini tesvik etmek suretiyle egitimde Avrupa boyutunu gelistirmeyi hedefler.
    Projeler, farklı ülkelerdeki ögrenci ve ögretmenlere ortak ilgi alanındaki bir veya daha
    fazla konuda birlikte çalısma fırsatı saglar. Bazı projeler ögrencilerin aktif katılımına
    odaklanırken, digerleri pedagojik veya idari konularda yogunlasır ve esas olarak
    ögretmenlerin ve idari personelin katılımını gerektirir. Ayrıca Comenius okul ortaklıkları dil
    ögrenmeye de odaklanabilir. Böylelikle ögrencilerin ortak ülkenin diline asina olmalarının
    yolunu açar.

    Okul ortaklıkları sadece projenin odaklandıgı konu hakkında degil ekip çalısması,
    sosyal iliskiler, proje faaliyetlerini planlama ve üstlenme ile bilgi ve iletisim teknolojilerin
    kullanımında da ögrenci ve ögretmenlerin yetenek edinmelerine ve gelistirmelerine
    yardımcı olur. Ayrıca, farklı ülkelerden okullarla bir ortaklık içinde yer almak, ögrenci ve
    ögretmenlerin yabancı dillerini kullanmalarına imkan verir ve yabancı dil ögrenmeye
    yönelik motivasyonlarını artırır.

    Ögrenci katılımına odaklı okul ortaklıkları sanat, bilim, dil, çevre bilgisi, kültür
    mirası, Avrupa vatandaslıgı, BIT'lerin kullanımı veya ırkçılıkla mücadele gibi konularla ilgili
    olabilir. Okulların, ortaklıkla ilgili ve ortaklık için önem arz eden konulardan herhangi
    birini seçmeleri önemle tavsiye edilir. Çünkü bu, proje kapsamında isbirligini ve
    ögrenmeyi motive edici bir güç unsuru olacaktır. dealde, faaliyetlerin planlanması,
    organizasyonu ve degerlendirilmesi de dahil olmak üzere proje faaliyetleri, düzenli okul
    faaliyetlerine entegre edilmeli ve projede yer alan ögrencilerin müfredatına dahil
    edilmelidir.
     
  2. 10 Aralık 2009
    Konu Sahibi : DeliKizinDirdiri
  3. DeliKizinDirdiri

    DeliKizinDirdiri Yangına Körük , Kavgaya Sırık... Pro Üye

    Katılım:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    6.032
    Beğenildi:
    52
    Ödül Puanları:
    153
    kimse ilgilenmiyor mu konuylaa????
    :gitme::gitme:
    :sinifsinif::sinifsinif:
     
  4. 11 Aralık 2009
    Konu Sahibi : DeliKizinDirdiri
  5. DeliKizinDirdiri

    DeliKizinDirdiri Yangına Körük , Kavgaya Sırık... Pro Üye

    Katılım:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    6.032
    Beğenildi:
    52
    Ödül Puanları:
    153
    kızlar kimsenin bilgisi yok mu bu konuda????