Daha uzun bir yaşam için daha az yağ tüketin

Konusu 'Sağlıklı Beslenme' forumundadır ve selayy tarafından 5 Ekim 2007 başlatılmıştır.

    5 Ekim 2007
    Konu Sahibi : selayy
  1. selayy

    selayy Aktif Üye Üye

    Katılım:
    17 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    142
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    ekstra yağları çıkarın: örneğin sabahları ekmeğinizin üstüne tereyağı sürmek yerine 1 yemek kaşığı reçel sürmek izi 100 kalorilik bir yağdan kurtarır.

    daha iyi lezzet çeşniler kullanın: yağ yada yağlı soslar yerine, bitkiler, baharatlar, domates veya limon suyu ilave edin.

    az yağlı peynir ve yoğurdu tercih edin:bazı peynirlein kalorilerinin yüzde 65-80'i yağdan gelir. beyazpeynirin ve parmesan peynirinin yağ oranı düşükken, kaşar ve cheddar peynirinin yapğ oranları yüksektir.

    sütteki yağı kesin: az yağlı sütteki kalorinin yüzde 23'ü yağdan gelirken, tam yağlı sütte kalorinin yüzdesi 48dir.

    çok sevdiğiniz besinlerin az yağlılarını deneyin: dondurmayı yada meyveli yoğurdu tamamen hayatınızdan çıkarmak, az yağlılarını tercih etmekten daha zordur.günümüzde hemen hemen her besinin az yağlı yada yağsız formları bulunabilmektedir.

    kırmızı etleri yağlıdan daha az yağlıya doğru azaltın.

    kümes hayvanlarının derisini çıkarın: tavuk ve hindi etleri sığır ve koyun etleirne oranla daha yağsızdır. bunların derilerini çıkarırsanız yağ miktarını azaltmış olursunuz.

    dondurun ve yağını alın: daha yağsız yemekler yemek istiyorsanız, yaptığınız yemekleri buzdolabında dondurun sonra üzerindeki yağı kaşıkla alın.

    açlık hissettiğiniz zaman yiyin:makarna,tahıl,ekmek, kuru baklagil,sebze ve meyvelerin çoğu gbi kompleks karbonhidratlar yağzsız olmalrına karşın sizi doyururlar.


    Prof. Dr. Osman Müftüoğlu