Damar ve kalp dostu meyveler

Konusu 'Bitkisel Kürler - Şifa Reçeteleri' forumundadır ve seyran tarafından 11 Kasım 2007 başlatılmıştır.

    11 Kasım 2007
    Konu Sahibi : seyran
  1. seyran

    seyran Popüler Üye Üye

    Katılım:
    28 Şubat 2007
    Mesajlar:
    852
    Beğenildi:
    4
    Ödül Puanları:
    108
    Potasyum deposu olan incir ve muzun tüketilmesi, kalp - damar sağlığının korunması açısından önemli...

    İncir:

    İyi bir potasyum kaynağı olan incir, kan basıncının kontrolünde yardımcıdır. Meyve, sebze az tüketen bir toplum olarak potasyumdan fakir, işlenmiş gıdaların diyetlerde gün geçtikçe daha çok yer almasıyla da sodyumdan zengin diyetler uygulamaktayız. Bu durum damar sağlığı ve tansiyon kontrolü adına stres oluşturmakta, yüksek tansiyona eğilimini artırmaktadır.
    Liften zengin olan incir ölçülü miktarlarda tüketildiğinde tokluk hissini de artırabilmektedir, ancak yoğun meyve şekeri içeriğiyle kan şekerini yükseltebilir, bu da kilo eğilimini artırabilir. Çok lezzetli olması fazla tüketilme olasılığını artırabilmektedir, bu nedenle zayıflama diyetlerinde çok dikkatli kullanılması gereken bir meyvedir.
    Kullanımı yaygın olmayan hatta ülkemizde pek bilinmeyen incir yaprakları ise antidiyabetik etkili olabilir, şeker hastalarında insüline olan ihtiyacı azaltabilir. Trigliserid seviyelerini düşürebilir, kanser hücrelerinin gelişimini yavaşlatabilir.

    Muz:

    Yumuşak dokusu, hoş kokusu ve lezzetiyle 7'den 70'e herkesin beğenisini çeken muz, yüksek potasyum içeriğiyle spor yapan bireylerin de severek tükettiği bir meyvedir.
    Kan basıncının kontrolü ve kalp fonksiyonlarının sağlıklı devamlılığı adına önemli olan potasyumun en iyi kaynaklarından biri olan muz, ateroskleroza karşı koruyuculuğuyla da artılar toplamaktadır. 40 bin Amerikalı üzerinde yapılan 4 yılı aşkın süreli bir çalışmada, potasyum, magnezyum ve liften zengin beslenen bireylerin felç riskini azalttıkları gözlenmiştir.
    Archives of Internal Medicine dergisinde yayımlanan, 10 bin kadar Amerikalıyı içeren 19 yıllık çalışma, muz gibi yüksek lifli beslenmenin kalp hastalıkları riskini azalttığını göstermiştir.

    Üzüm:

    Bitkisel bileşenlerden flavonoidleri bünyesinde fazlaca bulunduran üzüm içeriğindeki kuersetin ve resrevatrol ile sağlık faydaları göstermektedir.
    Damarlarda plak oluşumunun önlenmesi, LDL kolesterolün damarda hasar yapıcı etkilerinin azaltılmasında etkilidir. Üzüm ve üzümden üretilen şarap ve meyve suyu da benzer faydaları göstermektedir.
    Üzüm içeriğindeki yararlı bitkisel bileşenler öte yandan LDL kolesterolünde azalmaya, tansiyonun dengelenmesine de destek verebilmektedir
     
  2. 20 Mart 2011
    Konu Sahibi : seyran
  3. dm85

    dm85 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    20 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    109
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    41
    alıç mucizevi bir bitkiymiş.....
     
  4. 25 Mart 2011
    Konu Sahibi : seyran
  5. semincan

    semincan Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    26
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    güzel bir bilgi teşekkürler