Davranışlarınız Değişmeden Kilonuz Değişmez

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve tulipbs tarafından 27 Temmuz 2007 başlatılmıştır.

    27 Temmuz 2007
    Konu Sahibi : tulipbs
  1. tulipbs

    tulipbs Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Davranislarinizi degistirmeden kilo veremezsiniz. Neyi, nasil, ne zaman yediginizi gözleyin. Nerede yanlis yaptiginizi bulduktan sonra onlari degistirmek, sizi farkettirmeden zayiflatacaktir.

    Davranislarinizi degistirmeden kilo veremezsiniz. Neyi, nasil, ne zaman yediginizi gözleyin. Nerede yanlis yaptiginizi bulduktan sonra onlari degistirmek, sizi farkettirmeden zayiflatacaktir.

    Sismanlik ve yeme bozukluklarinda uzun sürede çok iyi sonuçlar veren bir tedavi yönteminden söz edecegiz. Kilo vermek isteyen birçok sisman birey, düsük kalorili diyet ve yogun egzersiz yardimiyla arzuladigi kiloya kavusabilir. Ancak bir süre sonra eski aliskanliklara geri dönüldügü için verilen kilolar, fazlasiyla geri alinir. Iste bu nedenle davranis degisikligi tedavisi, diyetten basarili sonuç alinabilmesi için sarttir. Istenmeyen davranislarin yerini istenen davranislarin alabilmesi çok önemlidir. Bu tedavide amaç, ne yediginiz degil, nasil yediginizi bilmenizdir. Yemek yeme seklindeki degisikliklerin, sisman bireylerin kilo vermelerinde son derece etkili olacagina ve kilolarin geri alinmasini önleyecegine inaniyoruz.


    NE YEDIGINIZI NOT EDIN KENDINIZI GÖZETLEYIN


    Bu yöntemin esasi çok basit. Yemek yeme ve egzersizlerle ilgili davranislarinizi bir deftere not edeceksiniz. Ana ve ara ögünler, açlik derecesi, yemek yenilen yerler ve zamanlar, kimlerle yenildigi, yenilen yemeklerin miktar ve çesidi, yemek sirasinda kisinin neler hissettigi gibi ayrintilar defterde yer almali. Bu sekilde sizi sismanlatan nedenleri saptama sansiniz olur. Tarafsiz bir gözle kendinizi elestirirseniz, hatalarinizi anlayip bunlardan vazgeçmek için önlem alabilirsiniz. Hatali davranislar neler mi? En önemlilerini hatirlatalim:


    Çok fazla yemek yemek

    Hizli yemek yemek

    Büyük lokma almak ve az çignemek

    Su içmemek ya da az içmek

    Sürekli ögün atlamak

    Ögünler arasinda sürekli birseyler atistirmak

    Yemek yerken gazete okumak, TV izlemek

    Sikinti ve stresli durumlarda asiri yemek yemek

    Aksam yemeginden sonra yatincaya kadar bir seyler yemeyi sürdürmek

    Yemekte çatali ve biçagi elinden hiç birakmamak


    YEMEK BITER BITMEZ SOFRADAN KALKIN


    Bu saydigimiz önerilerin, uyarilarin hepsini bir anda uygulamaya kalkismak hata olur. Zaten böyle bir seyi asla basaramazsiniz. Vazgeçemediginiz aliskanliklardan kurtulmak için bir diyetisyen ile görüsmenizde yarar var. Kendinize en az 16 hafta süre taniyin. Degistirdiginiz davranislarin kisiliginizin bir parçasi olabilmesi için 1 yil geçmesi gerekebilir. Kisacasi, belirli bir sürede kilo verirsiniz. Fakat en az bir yil kilo almamak için yeni beslenme aliskanliklarinin yasam sekli haline getirilmesi sart. Aksi halde çok geçmeden basladiginiz yere geri dönersiniz.


    Göz önünde yiyecek bulundurmayin

    Mutfakta fazla oyalanmayin. Isinizi çarçabuk bitirip oradan uzaklasin

    Kilo aldiran besinleri mutfaginizda bulundurmayin

    Yemekler için daima küçük, salatalar için büyük tabak kullanin

    Servis kasiginin veya kepçesinin küçük boy olmasina dikkat edin

    Yemeginiz biter bitmez, oyalanmadan masadan kalkin

    Yemeginizi yavas yavas, küçük lokmalara bölerek yiyin

    Zengin süsleme ve salata soslarini unutun

    Kendinize koydugunuz kurallari, iki haftada bir, sadece bir defaligina unutabilirsiniz

    Aç kalma korkusuyla tabaginiza fazla yemek almayin

    Etli pisirilen yemeklere yag koymayin

    Yemeklere koydugunuz yagin miktarini azaltin. Yemekler için kisi basina bir yemek kasigi yag yeterli olacaktir

    Kizartmalar yerine izgara, firinda pismis, haslanmis yiyecekleri tercih edin

    Kilo verme konusunda kendinize güveniniz tam olmali.

    Kilo verme sürecinde sabirsizlanmamalisiniz.

    Zamani egzersiz yaparak degerlendirin

    Insanin duygularinda bir yogunlasma olunca, bu birçok kiside açlik hissini tetikler. Kisiler, sikintilarini birbirinden lezzetli yiyecekleri atistirarak unutmak isterler. Duygusal ve sosyal etkenlerin kontrol altina alinmasi kilo vermeyi kolaylastirir. Bu kontrolu saglayabilmek için su önerileri dikkate alin:


    Yiyecek alisverisini tok karnina yapin

    Yenmesi sakincali olan yiyecekleri evinize sokmayin

    Alisverise gitmeden önce bir liste yapin ve bu listenin disina çikmayin

    Televizyon programlarinda ve reklamlarda yiyecek ile ilgili olanlari seyretmeyin

    Besinleri sinirlamak için plan yapmak yerine ne yiyeceginizi önceden belirleyin

    Bos zamanlari yiyecek atistirarak degil egzersiz yaparak geçirin

    Sabahlari kalkinca aç karnina, her ögün öncesinde ve sonrasinda bir su bardagi ilik su için

    Günde üç ana ve de üç ara ögün planini uygulayin

    Ögün atlamamaya özen gösterin

    Yemek yemeniz için israr eden kisiye karsi çikmayi, saygisizlik saymayin

    Haftada bir kez, aç karnina tartilmalisiniz.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009
  2. 27 Temmuz 2007
    Konu Sahibi : tulipbs
  3. tulipbs

    tulipbs Aktif Üye Üye

    Katılım:
    28 Nisan 2007
    Mesajlar:
    378
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Fazla kiloları yaratan yağları yakmaya çalışırken aman dikkat!

    Fazla kiloları yaratan yağları yakmaya çalışırken aman dikkat!

    Bilinçsiz yanlış yöntemlerle vücudunuza zarar verebilirsiniz.

    Günümüzde hareketsiz ve yoğun yaşantı içerisinde, insanların vücutlarında birçok rahatsızlıklar meydana gelmektedir. Bu rahatsızlıkların başında gelen şişmanlık, hem fizyolojik hem de sosyolojik açıdan insanları etkilemektedir. Şişmanlığın insan vücudunda oluşturduğu bu olumsuz etkilerden kurtulmak için birçok yöntem uygulanmaktadır. Bu yöntemlerin içinde, vücuttaki şişmanlığın giderilmesi açısından yanlış ve zararlı uygulamalar insanları başarıya ulaştıramayacağı için etkisiz olacaktır. Şişmanlığın giderilmesi için uygulanacak yöntemler kilo vermeye yönelik olmamalı, vücutta yağ kitlesini azaltıp kas kitlesini artıracak yöntemler olmalıdır. Yağ yakmak amacıyla uygulanan yanlış yöntemler şunlardır:

    Sauna
    Vücuttaki su kaybını sağlayan yöntemlerdendir. Vücut suyunu azalttıkça, yağ yakmak daha zor olacaktır.

    Diüretik ilaç ve çaylar
    Diüretik maddeler veya çaylar, vücutta yağ yakmamızı sağlamaz; sadece vücut suyunun idrar yoluyla vücudun dışına atılmasını sağlar.

    Aç kalmak
    Gerekli gıda maddelerini almadan uygulayacağınız yöntemler, vücudunuzdaki kas kütlesinin azalmasına sebep olurken, yağ kitlesinde bir değişim görülmeyecektir. Kaslar vücudunuzda yağ yakan fabrikalar olduğuna göre, yağ yakmak için kas kitlemizi kaybetmemiz gerekmektedir.

    Masaj
    Dolaşım sistemini ve kaslardaki gerilmeleri rahatlatmak için uygulanan manipulasyonlar, vücudumuzdaki yağı yakmayacağı gibi, vücut yağını bir yerden bir yere de taşımaz.

    Karbonhidratsız beslenme
    Karbonhidrat insanların mutluluk kaynağı olmasının yanında, vücut için önemli bir besin maddesidir. Karbonhidratlar vücudumuzda su tuttuğu için, şişman insanlar yememektedir. Önemli olan kilo kaybı değil yağ kaybı olduğuna göre, karbonhidratsız vücudun yağ yakmayacağı bilinmelidir.

    Yüksek tempolu egzersizler
    Yüksek tempolu egzersizlerle vücudumuzda daha fazla karbonhidrat, daha az yağ yakılacağı unutulmamalıdır.

    Ağırlık çalışmaları
    Ağırlık çalışmaları yağ yakmamızı sağlamaz, ama kas kitlesini reaksiyona geçireceği için yağ yakmada destekleyici bir faktör oluşturacaktır.

    Kısa süreli diyetler
    Kısa süreli diyetlerle vücudumuzda yağ yakamadığımız gibi, diyeti bıraktığımızda vücudumuzdaki yağ artışı hızlanacaktır. Kısacası tüm bu yöntemlerle vücudumuzda biriken istenmeyen yağlardan kurtulmamız mümkün değildir. Vücudumuzun sağlıklı olarak yağ yakabilmesi için egzersizin ve doğru beslenme alışkanlıklarının kazanılması ve hayat boyu devamı gereklidir.

    Kaynak : Diyet Uzmanı