Deniz, kum ve güneş

Konusu 'Faydalı Bilgiler' forumundadır ve Mune tarafından 30 Temmuz 2006 başlatılmıştır.

    30 Temmuz 2006
    Konu Sahibi : Mune
  1. Mune

    Mune Administrator Yönetici

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    27.517
    Beğenildi:
    58.347
    Ödül Puanları:
    663
    Yaz tatilini salt bir eğlenme ve dinlenme zamanı olarak düşünmeyin. Tatil aynı zamanda bize sağlık ve güzellik olarak geri döner. Bu yatırımdan en büyük kazancı elde etmek için deniz, kum ve güneşin yararlarını bilmek gerekiyor.

    Soğuk kış günlerinin bitmez tükenmez hayalidir, tatil. Alabildiğine geniş kumsallarda güneşlenmek, masmavi sularda serinlemek, ılık rüzgârlı mehtaplı gecelerde dostlarla birlikte olmak... Tatili hep eğlenme, dinlenme, stres atma ve rutinden kaçış zamanı olarak düşünürüz. Oysa tatil, sağlık ve güzellik için bulunmaz bir fırsattır da. ıyi değerlendirirseniz size altın tonlarında bir bronzluk, ipek gibi yumuşak ve pırıltılı bir ten, formda bir fizik ve enerjik bir vücut olarak geri dönecektir.



    Deniz suyu ve havası

    Deniz kenarında güneşlenirken temiz havayı ciğerlerinize çekerek derin nefes alıp verin. Kıyıya ve kayalara vuran deniz suyundaki magnezyum, iyot, sodyum, kalsiyum ve potasyum gibi mineraller havadaki oksijenle birleşerek tüm bedene sağlık iksiri etkisi yapıyor. Deniz havasında bulunan görünmez su damlacıkları cildi canlandırıp nemlendiriyor. Deniz suyu kan dolaşımını hızlandırıyor. Sabahın erken saatlerinden ve gün batımından yararlanıp ıslak kumsalda yürüyüş yapın. Böylece ayaklarınıza çarpan deniz suyu her adımda kan damarlarını genişletip kanın yukarı doğru itilmesine yardımcı olarak kan akışını artıracaktır.

    Tuzlu suda vücut için çok yararlı mineral tuzlar bulunuyor; Altın, iyot, kalsiyum, magnezyum, potasyum, nikel ve sodyum gibi. Düzenli deniz ve güneş banyosu ciltteki hücre alışverişini hızlandırarak, sivilce ve yaraları hızla iyileştiriyor. Deniz suyu cilde sıkılaştırıcı etki yapıyor ve kadife gibi bir yumuşaklık kazandırarak ışıltılı bir görünüme kavuşmasını sağlıyor. Deniz suyundaki mineral tuzlar derideki küçük dolaşımı hızlandırıyor ve cildi belirgin bir şekilde sıkılaştırıyor.

    Uzmanlara göre düzenli deniz banyolarının yararlarından biri de pek çok hastalığı önlemesi ve iyileştirmesi. Kas sistemini güçlendirerek kas hastalıklarından koruyor. Uykunun kalitesini artırarak fiziksel ve ruhsal açıdan tam bir dinlenmeyi sağlıyor, dolaşım rahatsızlıklarını tedavi ediyor, deri yi enfeksiyonlardan koruyor. Denize girmek ruhsal açıdan insani rahatlatıyor. Kasları gevşeterek vücutta biriken stresin atılımını sağlayıp sinirsel gerginliği gideriyor.



    Deniz kumu

    Deniz kumu ciltteki ölü hücreleri gideren doğal bir peeling etkisi yaratıyor. Tüm vücudunuzu ıslak kumla hafifçe ovalayarak masaj yapın. Tatil boyunca birkaç kez uygulayın. Dilerseniz tatil dönüşünde eve biraz deniz kumu getirip evde de deneyebilirsiniz. Kumda yürüyüş kan dolaşımını hızlandırıyor, bacak ve kalçaları inceltip şekillendiriyor. Sıcak kumda güneşlenmenin bazı kireçlenme ve romatizma sorunlarına çare olduğu da söyleniyor.


    Yüzmenin yararları
    Yüzme tüm kasların ahenkle hareket etmesini sağlarken, kol ve göğüs kaslarını canlandırıyor, kan dolaşımını ve akciğer kapasitesini artırıyor. Ayrıca yüzme, denizde yürüme ve bacakları oynatma gibi suyun içinde yapılan hareketler kaslara aerobik etkisi yapıyor. Yüzmenin ve su içi hareketlerin bir diğer artısı da suyun kaldırma gücünden kaynaklanıyor, hareketler aşırı zorlama olmadan kolayca uygulanabiliyor.

    Yüzmenin de kuralları var. Daha ilk günden uzun süre yüzmeyin. ılk gün denize girmeden önce kaslarınızı alıştırmak için birkaç ısınma hareketi yapın. Güneşlendikten sonra vücudunuz çok ısınmışsa gölgede biraz serinleyip sonra denize girin. Yüzme süresini aşama aşama artırıp birkaç gün sonra yarım saate kadar çıkarın. Günde yarım saat yüzme tüm vücudu inceltip şekillendiriyor. Özellikle göğüsler için gerçek bir nimet; göğüsleri dikleştirip sıkılaşmasını sağlıyor. Asla tok karınla denize girmeyin, yemekten en az 3 saat sonra girin. Deniz kıyısında uzanıp ayaklarınızı çırpın.

    Oluşturduğunuz dalgalar ayak tabanınızdan kalçalarınıza kadar hidromasaj etkisi yapacaktır ve sudaki mineraller ciltteki gözenekler aracılığı ile vücuda girerek inceltici etki yaratacaktır.


    Güneş, cildin ve kemiklerin dostu
    Güneş doğal D vitamini kaynağı. Geleceğin en yaygın hastalığı olacağı iddia edilen osteoporozdan koruyor. Tatile çıkmadan bir hafta önce cildi ölü hücrelerden arındıran bir ürün kullanın. Tatile çıkmadan önce ve tatil boyunca cildi güneşin zararlı etkilerinden koruması için betakorotenli (havuç, kayısı, kavun, şeftali ve yeşil yapraklı besinler) ve likopenli (domates) besinleri sofranızdan eksik etmeyin. Güneşin kanser yapıcı etkilerine karşı doktora danışarak antioksidanlı vitamin haplarını alın. Güneşe çıkmadan önce mutlaka koruyucu bir krem kullanın. Açık renkli bir cilde sahipseniz ilk beş gün en yüksek koruma faktörlü kremler kullanın. ılerleyen günlerde önce 25 ve daha sonra 10 koruma faktörü içeren kremleri tercih edin. Buğday tenli iseniz ilk günlerde 25, 1 hafta sonra 6 koruma faktörlü kremler kullanın. Saat 11.00 ile 15.00 arası özellikle ilk günlerde güneşlenmeyin. Yüzünüzü mutlaka koruyun. Yüz için retinol ve C vitaminli kozmetikleri tercih edin. Güneş sonrasında her zamanki nemlendiricinizi sürün.


    Dikkat!

    *ılk güneşlenmede cildinizde kızarıklık ve hafif tahriş olmuşsa nem seviyesini artıran rahatlatıcı bir krem sürün. Ancak ciltte yanma ve ağrı varsa güneş sonrası bir krem sürüp bölgenin üzerini en az yirmi dakika ince bir tülbentle kapatın.

    *Eğer güneş çarpması söz konusu ise yapılması gereken; hastayı hemen gölgeli ve mümkünse esintili bir yere yatırmak. Hastanın başına buz torbası ya da ıslak havlu ile soğuk kompres yapın ve ayran gibi tuzlu içecekler verin. Ve hastayı zaman kaybetmeden hastaneye acil servise götürün.

    Burada yer alan hertürlü bilgi ALINTIDIR
     
    Son düzenleme: 26 Mayıs 2009