Diyetinizi mi bozdunuz? Hemen tamir edelim....

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve HASRETYAXGXMURU tarafından 29 Temmuz 2008 başlatılmıştır.

    29 Temmuz 2008
    Konu Sahibi : HASRETYAXGXMURU
  1. HASRETYAXGXMURU

    HASRETYAXGXMURU Aktif Üye Üye

    Katılım:
    16 Haziran 2007
    Mesajlar:
    106
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    Bütün bir hafta sonu çikolata yediniz ya da hiç durmadan yiyeceklere saldırdığınız bir günü yatmadan önce bir paket patates cipsiyle tamamladınız.

    Diyetinizi mi bozdunuz? Hemen Tamir edelim...

    Yine bir aşırı yeme krizi geçirdiniz ve şimdi kendinizi kötü hissediyorsunuz. Üzülmeyin bunu en zararsız şekilde atlatmanızı sağlayacak önerilerimiz var...

    Bir öğünlük kaçamak yaptıysanız
    Bütün gün güzel güzel diyet yaptınız ama gece tam yatmadan önce dayanamayıp dolapta duran ama aklınızdan hiç çıkmayan bir kutu çikolatalı dondurmayı yiyiverdiniz. Kısa süreli zevk yerini uzun süreli bir pişmanlığa bırakırken yatağınıza döndünüz.

    Nasıl düzeltebilirsiniz?
    Bu durumdan büyük bir zarar görmeyeceğinizi müjdeleyelim. Yeter ki moralinizi bozup, olan oldu artık mantığıyla kontrolünüzü iyice kaybetmeyin!

    Aksine bu küçük kaçamağın zararlarını tamamen silmek için egzersiz yapabilir, zaten yapıyorsanız biraz daha yoğun hale getirebilirsiniz.

    5 gün boyunca her gün yarım saat yürüyerek ve günlük yaklaşık 110 kalorilik bir kesinti yaparak (bir bardak meyve suyu, bir kase meyveli yoğurt, bir tane kurabiye) bir hayli kalori yakmanız mümkün.

    Eğer çikolatasız yapamam diye düşünüyorsanız ve onu sakladığınız yerden çıkarmayı aklınıza koyduysanız ikindi öğünü en güzel zamandır.

    4-5 küçük parça çikolatayı 1 su bardağı soğuk süt ya da meyveyle yemek sizin için en doğru tercih olacaktır.

    Hafta sonu çılgınlığı yaptıysanız
    Hafta sonu her şey kahvaltıyla başladı. Arkadaşlarınızla katıldığınız brunch'ta önce her şey yolundaydı ama turtalar başınızı döndürünce bir tatlı bir tuzlu derken iş çığırından çıktı.

    Akşam da sinemada, karnınızın tok olmasına rağmen hala bol yağlı patlamış mısır yiyordunuz!

    Nasıl düzeltebilirsiniz?
    Pazartesi günü tartıda gördüğünüz rakamın moralinizi bozmasına izin vermeyin. Çünkü hafta sonu tükettiğiniz tuzlu ve sodyum oranı yüksek besinler, kilonun yanı sıra büyük miktarda su tutmanıza da neden olmuş olabilir.

    Beslenme uzmanları aşırı yeme krizi bittikten ancak 72 saat sonra gerçek kilonuzu görebileceğinizi söylüyorlar. Çünkü bu sürede vücudunuz fazla suyu atacak ve ne kadar kilo aldığınızı anlayabileceksiniz.(bu süreci hızlandırmak için bol bol su için!)

    Aşırı yemek yiyerek geçirdiğiniz bir hafta sonundan sonra, eğer hemen sağlıklı rutininize geri dönerseniz, yaklaşık 2 hafta içinde hiçbir şey olmamış gibi, sağlıklı bir şekilde eski kilonuza dönebilirsiniz.

    Bu süreci hızlandırmak için haftada 5 gün 45 dakika boyunca yürümeye ya da bisiklete binmeye çalışın ve bol bol su içmeyi unutmayın.

    Ayrıca yediklerinizden günde 200 kalorilik bir kesinti yapabilirsiniz. Ya da sonraki gün öğünlerinizde peynirli az yağlı salata ve 1 kase yoğurt yiyin.

    Ertesi gün eski kilonuzda olduğunuzu gördüğünüzde motivasyonunuzun yeniden toparlandığını göreceksiniz.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009