Diyetle İlgili Doğrular ve Yanlışlar

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve puffpuff tarafından 10 Haziran 2008 başlatılmıştır.

    10 Haziran 2008
    Konu Sahibi : puffpuff
  1. puffpuff

    puffpuff Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    27
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Bir dergi okuyordum, gördüğüm şeyleri paylaşmak istedim a.s.

    Günde bir elma yemek zinde tutar mı?
    Evet. Elmanın kalorisi düşültür. Hem sağlıklı hem de vücudunuza enerji veren bir besin maddesidir.

    Ara sıra bir dilim kremalı pasta yenilebilir mi?
    Hayır. Kalorisi yüksek olduğundan bir akşam yemeğine bedeldir. Dolayısıyla bir öğünü gözden çıkarmanız gerekir

    Sigarayı bırakınca otomatik olarak kilo alınır mı?
    Evet. Sigara tiryakileri içmeyen birine göre 200 kalori daha fazla yakar çünkü organizma zehirli maddelerle savaşmak içn o enerjiyi yakar. Yani sigarayı bıraktıysanız, daha az yemek yemeli ya da günde bir saat dolaşmaya çıkmalısınız(250 kalori yakarsınız)

    Uykuda kilo verilir mi?
    Evet. Gece saatlerinde zayıflatıcı hormonlar en aktif hallerine geçerler. En ideali günde 8 saat uykudur

    Hazır yemekler şişmanlatır mı?Hayır. Kalori değerleri 250 ile 300 arasında değişen pek çok lezzetli ve diyete uygun hazır besin vardır. Onlardan yenilebilir.

    Su içmenin zayıflamaya yardımcı olduğu doğru mu?
    Evet. Günde 2-3 lt su yağların daha kolay yakılmasını sağlar. Açlık hissini de bastırır.

    Tam tahıl ekmeği içerik açısından zengin midir ve kolay hazmedilir mi?
    Hayır. Kolay hazmedilmez. Ancak tam tahıl ekmeği içerik açısından zengindir; tahılın içinde bulunan vitamin mineral ve lifleri taşır.

    Fast food yemek tamamen yanlış mı?
    Hayır. Peynirsiz, mayonezsiz ve tek katlı normal bir hamburger yiyebilirsiniz. Kızarmış patates yerine taze salata yemeniz daha uygun.

    C vitamininin zayıflamakta yardımcı olduğu doğru mu?
    Evet. C vitamini sadece yağ yakımını hızlandırmaz ayrıca cildi de sıkılaştırır. (meyve olarak portakal, mandalina vs)

    Zayıf kalmak için çikolata ve çikolatalı gıdaları kesinlikle yasaklılar üstesine koymak doğru mu?
    Hayır. Öyle yaparsanız, çikolataya aşerme riskiniz büyür. Bu yüzden ara sıra tatlı bişeylerin keyfini çıkarın. (yağsız şeker,jöle vs)

    Doğru ot ve baharat kullanımı zayıflamaya yardımcı olabilir mi?
    Evet. Daha az tuz, onun yerine dereotu ve turp kullanarak yağ yakımını hızlandırabilirsiniz. Özellikle Uzakdoğu baharatları metabolizmanın daha hızlı çalışmasını sağlar

    Alkolün çok kalorisi olduğu doğru mu?
    Evet. Bundan çekiniyorsanız 200 ml'lik bardağın yarısını şarap diğer yarısını madem suyuyla doldurun, sadece 50 kalori civarında almış olursunuz.

    Bir kruvasanda yaklaşık 500 kalori var mı?Evet.

    Başarılı bir rejimden sonra verilen kilo tekrar alınır mı?
    Evet. Alınabilir. Ancak rejim boyunca yağ yakımının yavaşlaması için spor yapar, beslenme şeklinizi değiştirir ve kilo verdikten hemen sonra eski alışkanlıklarınıza dönmezseniz geri almazsınız.

    Yumurta sarısının zayıflatıcı etkisi var mıdır?
    Evet. Çünkü içinde kolin adı verilen ve vücuttaki yağda eriyen maddelerin aktarımını hızlandıran bir madde vardır. Haftada 3 yumurtadan fazla yememelisiniz.

    Ekmek üstüne tereyağı yerine başka leziz şeylerde sürülür mü?
    Evet. Ara sıra hardal salça ya da diyet labne deneyin.

    Sebze çorbası zayıflamada ideal mi?
    Evet. Tamamen yağsızdır, doyurur ve sıcak bir kap yemek yemiş olmanın güzel hissini verir.

    Akşam saat 7'den sonra bir şey yememek doğru mu?
    Evet. Çünkü o saatten sonra insan bedeni yağ asitlerini daha yavaş yakar ve bir yandan da depolamaya başlar.

    Lokantada da protein ile karbonhidratı ayırmak doğru mu?
    Evet. Etin yanında getirilen patates, makarna ya da pilavı istemeyin. Onun yerine çift porsiyon salata ya da sebze türü yiyecekleri tercih edin.

    ınsanın kendisini telkinle inceltebileceği doğru mu?
    Evet. ışin püf noktası şu ki sadece acıktıkca yenmeli, can sıkıntısından yenmemeli. Hep hareket halinde olunmalı, aklı yemek düşüncesinden başka yçne çekilmeli.

    Domates soslu makarna yağ yakar mı?
    Evet. Ayrıca hem bol vitamin içerir hem de keyfinizi yerine getirir

    Ananasın içinde fazla yağ var mı?
    Hayır. Hatta tam tersidir. Ananas yüzde 85 oranında sudan oluşur. 100 gramında sadece 0.2 gram yağ bulunur. Yani 1 gramdan bile az. ıstediğiniz kadar yiyebilirsiniz.

    Her jambon aynı değerde mi?
    Hayır. Çünkü içlerindeki yağ oranı farklıdır. 30 gr dana jambon 11 gram yağ içerirken, 30 gr hindi jambon 1 gram içerir.

    Proteinin zayıflatıcı etkisi var mı?
    Evet. Kilolardan stressiz bir şekilde kurtulmak isteyenler, uzmanların açıklamalarına göre bedeninizdeki her kilo için günde 0.8 gram protein almalısınız.

    Stres bir numaralı form düşmanı mı?
    Evet. Sürekli gergin olanların enerji yakma düzenleri bozulur ve bu da form bakımından zararlıdır.

    Yemekten sonra içilen kahve şişmanlatır mı?
    Hayır. Tam tersine şekersiz kahve için, kalori ve yağ yakımını hızlandırır.

    Rejim yaparken karbonhidratı kesmek gerekir mi?
    Hayır. Karbonhidratlar enerji verir. Enerki kaslarımızın beynimizin ve sinir hücrelerimizin çalışması için gereklidir. Patatesin içinde nişasta cinsinden karbonhidrat bulunur. Nişasta bünyede yavaş yakılır. Dolayısıyla daha uzun süre tok tutar.

    Pane edilen en az yağlı et bile çok mnu fazla kalori içerir?
    Evet. Dolayısıyla eti çok az yağda kızartmaya özen gösterin.

    Her öğünün başında en az yarım saat geçirmek gerekir mi?
    Evet. Her zaman çok iyi çiğneyin ve ikinci tabağı almadan önce bekleyin. Beyin karnın doyduğunu ancak 20 dk sonra anlıyor.

    Günde sadece bir ya da iki ana öğün zayıflatır mı?
    Hayır. Gün boyunca az yiyenler akşam saatlerinde daha fazla yerler. En iyisi hiç acıkmaya meydan vermemek ve günde beş küçük çğünle beslenmek.

    Yağda kızarmış yiyeceklerden uzak durmalı mıyız?
    Evet. Kızarmış patates gibi yiyecekler ağırlık yapar, aşırı derecede kalori almanıza sebep olur bu da şişkinlik yaratır.

    Aç karnına yapılan spor daha fazla kalori yakılmasını sağlar mı?
    Hayır. Spor yaparken aç olmak kalori yakma miktarınızı kesinlikle etkilemez. Aç karnına yapılan bir spor kalsizlikten dolayı kalori yakma miktarınızı kısıtlar ama bu yemek yedikten sonra spor yapın demek de değildir.

    a.s. umarım işinize yarar bu bilgiler a.s.
     
    Son düzenleyen: Moderatör: 28 Mayıs 2009
  2. 11 Haziran 2008
    Konu Sahibi : puffpuff
  3. puffpuff

    puffpuff Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    27
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    mesela bu gün bi yumurta sarısı yedim :) aynı zamanda akşam yemeğinden sonra şekersiz bir kahve içicem. şu emzik gibi başlıklı su şişelerinden aldım onunla geziniyorum evde bittikçe dolduruyorum elimin altında olduğundan da bol bo içiyorum günde min 2 lt. öğünlerim sırasında da tv ve pc ya da başka herhangi bişiyle ilgilenmiyorum ki gözüm de beynime yemek yediğimin sinyallerini verebilsin naniknanik canım tatlı çektiğinde ki nadir çekiyor bi iki tane kayısı kurusu atıyorum ağzıma bitiveriyo :)
     
  4. 13 Haziran 2008
    Konu Sahibi : puffpuff
  5. puffpuff

    puffpuff Aktif Üye Üye

    Katılım:
    10 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    27
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    :çok üzgünüm:akşamları diyet benim için çok zor oluyor yurtta kaldığım için yemek pişiremiyorum o yüzden sebze çorbası vs çok zor oluor benim için