Doğum kontrol hapı kullanma

Konusu 'Jinekoloji / Kadın Hastalıkları' forumundadır ve dorothy87 tarafından 3 Eylül 2009 başlatılmıştır.

    3 Eylül 2009
    Konu Sahibi : dorothy87
  1. dorothy87

    dorothy87 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2009
    Mesajlar:
    1
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Herkese merhabalar. Siteyi uzun zamandır takip ediyorum ama kayıt olup soru sormak bugüne kısmetmiş. :)

    yaklaşık 8-9 yıldır sivilce denen şeyle başbaşayım. Geçer dedim, sanırım piyasadaki bütün ilaçları kullandım. Geçer gibi oldu, bir süre sonra tekrar başladı.

    Ben de kadın doğum uzmanına gittim adet düzensizliği nedeniyle olabilir diye. Geçen seneki eylül ayından başlayarak 6 ay süreyle doğum kontrol hapı kullandım. Sivilceler de azaldı, adet düzensizliği de gitti.

    Fakat ilacı (diane 35) kullanmayı bıraktıktan sonra yine eski haline geri döndü. 5-6 aydır kullanmıyorum ilacı, fakat sivilcelerim yine arttı, hala düzensizlik yaşıyorum.

    Bu doğum kontrol ilacını tekrar kullanmaya mı başlasam bilemedim. Doktora gitmeden başlayabiliyor muyuz bu ilaçlara, yoksa gitmek şart mı? :sm_confused:

    Teşekkür ederim!
     
  2. 3 Eylül 2009
    Konu Sahibi : dorothy87
  3. elif2005

    elif2005 ıste geldıııııııı Üye

    Katılım:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    754
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    canım öncelikle geçmiş olsun ben de bekarken kullanmıştım ama tekrar başlayacam diyorsan hormonları tamamen etkilediği için doktora danışmadan kullanma derim ama gene de sen bilirsin tekrar geçmiş olsun canım
     
  4. 4 Eylül 2009
    Konu Sahibi : dorothy87
  5. orchidea

    orchidea Yeni Üye Üye

    Katılım:
    10 Aralık 2008
    Mesajlar:
    4.414
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    0
    bence mutlaka doktora danış. hormon değerlerin bir uzman tarafından kontrol edilsin, için rahat olsun bu daha önemli bence.
     
  6. 4 Eylül 2009
    Konu Sahibi : dorothy87
  7. distancee

    distancee Aktif Üye Üye

    Katılım:
    9 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    352
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    tatlım bekarsın sanırım korunma amaçlı kullanmadın hapı bu sebeple bence doktora gitmene gerek yok adetinin 1. günü başlarsın microgynon kullanıyorsan başka hapsa eski kullandığın şekilde başlarssın problem yaşamazsın zaten vücudun alışkın o hormonal dengeye etkilemez diye düşünüyorum