Düğün Diyeti - Hedef 2 ayda minimum 5 kilo

Konusu 'Diyet Yöntemleri ve Deneyimlerimiz' forumundadır ve yvaine tarafından 14 Ekim 2009 başlatılmıştır.

    14 Ekim 2009
    Konu Sahibi : yvaine
  1. yvaine

    yvaine Aktif Üye Üye

    Katılım:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    60
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    76
    Arkadaşlar
    19 Aralıkta düğünüm var. Boyum 163 kilom 55. Aslında çok şişman değilim ama işe ilk başladığımda 48 kiloydum ( 3 yıl önce) Şu an aradaki fark beni rahatsız ediyor ve kilo vermek istiyorum. Aslında çok bir şey de yemiyorum ama hareket ettiğim söylenemez. Harfiyen uyulduğunda kilo vermeyi sağlayacak sağlıklı bir diyet & egzersiz programı öneriniz var mı? Egzersizler basen & kalça ağırlıklı olabilir.
    Bu sürede çok koşturma olacağından uygulanabilir ve sağlığı tehlikeye atmayacak denenmiş bir şey arıyorum. Teşekkürler
     
  2. 14 Ekim 2009
    Konu Sahibi : yvaine
  3. esrAhsm

    esrAhsm Boy:1,66 *Başlangıç:74,2 *Güncel:63.1*Hedef:58 Üye

    Katılım:
    16 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    3.006
    Beğenildi:
    5.238
    Ödül Puanları:
    148
    cnm belirli bi diyet listesine uymak zor oluyo eğer çalışıorsan. benm sana tavsiyem, sabahları 1 veya 2 dlim ekmekle kahvaltını yap. aradan 4-5 saat sonra öğle yemeğini ye ekmeksiz, akşam da protein tarzında beslen derim. aralarda bol su ve hareket bi de :) eminim işe yarıcaktır. sana başarılar diliorum. kendni sıkma,porsiyonlarını küçültmeye bak faydasını görürsün mutlaka :KK70:
     
  4. 15 Ekim 2009
    Konu Sahibi : yvaine
  5. iklim__

    iklim__ Guest

    seni çooook iyi anlıyorum canım. benim de atamalara bağlı olarak şubat yada haziranda düğünüm var. ama kurbanda nişanlım gelecek ve ben zayıf fit görünmek istiyorum :KK66:

    sana bir yazı kopyalıyorum. ben okudum çok etkilendim. eminim sen de aydınlanırsın bazı konularda. bu arada ben 60 kiloyum:KK43:( 8 kilo vermem lazım. o bana yeter.

    Her salata zayiflatmaz!
    Amerikan Hastanesi Diyet Bölümü Sefi Dilara Koçak: "Günde 7 ögünle,
    ekmegi, markarnayi, pilavi kesmeden üç haftada 5 kilo vermek mümkün"
    Ekmegi makarnayi kesmeden zayiflayin

    Ekmegi, makarnayi, pilavi kesmeden, ögün sayisini 6 - 7'ye çikararak
    saglikli kilo vermek mümkün... Bu iddiayi ortaya atip kanitlayan Vehbi Koç
    Vakfi Amerikan Hastanesi Diyet Bölümü Sefi Uzman Diyetisyen Dilara
    Koçak'la saglikli bir diyetin nasil olmasi gerektigini ve dikkat edilmesi
    gerekenleri konustuk...

    Yaz diyeti nasil olmali?
    Limon yaglari yakar mi? Ekmek yemesem kaç kilo veririm? Bir bardak suyun
    içine bal koyup içersem yaglarim erir mi? Bu tip sorular çok geliyor...
    Ancak hiçbirinin dogruluk payi yok. Önemli olan yagi azaltmak, her seyden
    yemek, dengeli yemek.

    Bir haftada kaç kilo vermek dogru?
    1 haftada 5 kilo verebilirsiniz. Ama 5 yilda aldiginiz kilolari 5 günde,
    15 günde vermek mantikli degil. Bu nedenle verilen diyet progr*****n
    dogru oldugundan emin olmaniz, kendinize bazi sorular sormaniz gerekiyor.

    Aç kalmak çare mi?
    Kilo kaybetmek için evet. Ancak zayiflamak için hayir. Terazi ibresinin
    inmesi için 24 saat aç kalmaniz yeterli. Ne var ki bu sahte bir zafer.
    Çünkü bu yöntemle vücut su kaybina ugruyor ve kaslar küçülüyor ama yaglar
    erimiyor. Biz 5 kilo zayiflamalisiniz demiyoruz 5 kilo yag fazlaniz var
    diyoruz. Çünkü kilo vermekle yag yakmak ayni sey degil.

    'Önemli olan yag yakmak'
    Yaglari yakmak için ne yapmaliyiz?

    Öncelikle vücudun yüzde kaçinin yag oldugunu bir uzman diyetisyenin
    ölçmesi lazim. Bunun için çesitli yöntemler var. En sik kullanilan
    yöntemde vücuda hafif bir elektrik akimi veriliyor, akim bütün vücudu
    dolasirken yagin oldugu bölgelerde akima karsi bir direnç olusuyor.
    Tartiya benzer bir cihazin üstüne çikiliyor. Akim bir ayaktan giriyor
    vücudunuzu dolasip diger ayaktan çikiyor. Kisinin boyunu, yasini,
    cinsiyetini, spor yapip yapmadigi bilgilerini giriyorsunuz. Böylelikle
    vücudun yüzde kaçinin yag oldugunu söylüyor size.

    Nasil yag kaybederiz?
    Vücuda disardan karbonhidrat vermek zorundayiz. Çünkü beynin tek
    kullandigi madde glikoz. Eger vermezseniz vücut karacigerdeki glikojen
    depolarini, kandaki sekeri kullanir. Hiçbir sey bulamazsa kastaki
    karbonhidrati kullanir. Iste kasin içindeki karbonhidrati kullanmak demek
    sizin kas yiyor olmaniz demek. Kaslar yagi yakan fabrikalar. Ne kadar
    kasiniz varsa o kadar çok yagi yakarsiniz. Ama kas kaybederseniz
    fabrikada yagi yakan isçileri de kaybedersiniz. Önemli kilonun yagdan
    gitmesi. Bu nedenle disardan belli miktarda karbonhidrat vermeliyiz.
    Insanlar ekmegi, pilavi, makarnayi, patatesi kesiyor. 1 haftada 3 kilo
    verince mucize oldu saniyor. Mucize filan yok. Kaslarini yiyor. Kas
    gittikçe su da gidiyor. O yüzden diyette ekmek çok önemli.

    'Grissini'ye dikkat
    Neden ekmekten vazgeçilmemeli?

    Ekmegin içinde çok degerli olan B vit***** var. Üstelik yag yok içinde.
    Kepek ekmegi yiyorsaniz lif içeriyor ki bu da çok faydali. Ekmek yemeyip
    krik krak, grissini yiyenler var. Bunlarin içinde yag var, daha zararli.

    Kaç saatte bir yemek yemeli?
    Mutlaka 6 - 7 ögün yemeli. 3 saatte bir yediginizde bir sonraki ögünde
    daha az acikmis olur ve daha az yersiniz. Kan sekeriniz düsmez, tatli
    ihtiyaciniz daha az olur. Yapilan çalismalarda ayni kaloriyi almalarina
    ragmen 6 ögün yiyenlerin 3 ögün yiyenlere göre kilo verdigi ortaya çikti.
    Aksam üzeri, kan sekerinin en çok düstügü saatlerdir, ara ögün kesinlikle
    atlanmamali. Yoksa aksam yemeginde doymasina imkan yok.

    Kan sekerinin düsmesine karsi ne yapmali?
    Kan sekerinde ani inis çikislar olanlar 2.5 saatten fazla aç kalmamali.
    Kan sekeri düstügünde tatli yememeli. Ara ögünlerde tek basina
    karbonhidrat, meyve yememeli. Tatli ihtiyacini tekrar tetiklemis
    olursunuz. Birden çok yüksek miktarda seker yüklenir ve insülin çok
    salgilanir. Bu da kan sekerinin tekrar ani düsüsüne, dolayisiyla tekrar
    tatli ihtiyaci hissetmeye neden olur. Kisacasi ne kadar çok tatli
    yerseniz o kadar çok tatli ihtiyaci olur. Tatli yerine ekmek, peynir vb.
    yemeli.

    6-7 ögünün avantajlari nelerdir?
    Kan sekerini dengede tutar, çok sik acikmayi engeller, atistirma, abur
    cubur aliskanligi olanlar için idealdir, metabolizmayi hizlandirir.

    Kilo verdiren salatalarin sirri
    "Ben hiçbir sey yemiyorum, sabah, ögle-aksam salata yiyorum" diyenlerin
    çogu zayiflayayim derken kilo aliyor. "Artik salatalar baslibasina birer
    yemek. Salatanin içindekiler ve sosu önemli" diyen Dilara Koçak su
    noktalara isaret ediyor:
    * Salatalarda mayonezli sos yerine zeytinyagi- limon kullanin.
    * Eger disarda yiyorsaniz zeytinyagini kendiniz koyun. (1-2 tatli kasigi
    kadar)
    * Tansiyon sorununuz yoksa tuz-sirke koyabilirsiniz
    * Salata peynirli, tavuklu, somonlu ya da ton balikli olabilir. Ton
    balikliysa ekstra yag koymayin.
    * Salatanin içinde misir, patates varsa yaninda ekmek yemeyin. Misir ve
    patetes ekmek yerine geçer. Peynirliyse 1-2 dilim ekmek yenebilir. *
    Domates, salatalik ve yesillikten olusan yesil salata serbest.


    alıntıdır

    --------------------------------------------------------------------------------
    Düzenleyen: almagester06 Düzenleme Tarihi : 27-07-2008 Düzenleme Saati :KK16:04