Düz Bir Karın İçin Öneriler

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve Yeliz tarafından 6 Temmuz 2007 başlatılmıştır.

    6 Temmuz 2007
    Konu Sahibi : Yeliz
  1. Yeliz

    Yeliz Popüler Üye Üye

    Katılım:
    19 Mart 2007
    Mesajlar:
    3.046
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    Belinizin incelmesi ve düz bir karın için günde 3000 kalorinin altına inmemelisiniz. Günlük olarak alması gereken kalori miktarından daha az kalori ile beslenenlerin, obezite ile karşılaşma riski diğerlerinden 2,5 kat daha fazla.. Bu nedenle yiyecekleri doğru şekilde seçmeniz oldukça önemli..

    Meyve ve sebze yiyin
    Özellikle bol bol turunçgil yiyin.. İnce bir bele sahip olmak için ekmek yerine şeker içeren sebze ve meyvelerden tüketin.. Zengin C vitamini, beta-karoten, antioksidan içeren lifli yiyecekler uzun süre tokluk hissetmenizi sağlar ve bel çevresinde yağ depolanmasını azaltır. Havuç, taze meyve suyu ve şeftali beta-karoten bakımından, portakal, çilek, ahududu, böğürtlen, kivi C vitamini bakımından zengindir. Beslenmenizde meyve suları veya meyve yemeden önce, yeşil biber gibi kaloriyi düşüren sebzeleri tercih edin.

    Bol miktarda selenyum alın
    Kandaki selenyum oranı ile diğer antioksidanların yetersiz olması belin daha kalın olmasının nedenlerindendir. Selenyum bir çok yiyecekte bulunuyor. Eğer günde 55 mcg alınması önerilmişse, yiyeceklerden ne kadar alındığını tahmin etmek zor olabilir. Bu nedenle selenyum içeren vitaminlerden alabilir veya seleyum içerikli bir beslenme programı uygulayabilirsiniz.

    Protein alın..
    Protein içeren yiyecekler enerji verir ve zayıflamanıza yardımcı olur. Aşırı protein tüketilmesi ise, fazla kalsiyum kaybına sebep olarak, böbrekleriniz açısından sakıncalı olabilir. Bu nedenle eğer günde 2000 kalori ile besleniyorsanız bunun 500 kalorisi proteinden olabilir. Yağsız yoğurt, süt, balık gibi gıdaları beslenmenize gereken miktarda ekleyebilirsiniz. Fındık, ceviz gibi çerezler de zengin birer protein kaynağıdır ancak hafta bir kez 24 badem, 35 fındık yiyebilirsiniz.

    Doğru yağlarla beslenin
    Zeytinyağı gibi doymamış yağlarla beslendiğinizde daha kolay zayıf kalırsınız. Omega 3 içeren balık veya ceviz yiyebilirsiniz. Omega 6 içeren mısır yağı, tahıllar, fırında pişen yiyecekler ve yumurtalar karın bölgesinde yağ birikimine neden olabilir.

    Kesinlikle yenilmemesi gerekenler!
    İşlenmiş yağlar, besleyici özelliği olmayan kurabiye, pasta vs., cipsler kesinlikle yenilmemeli..

    alıntıdır...
     
  2. 6 Temmuz 2007
    Konu Sahibi : Yeliz
  3. fullya

    fullya Aktif Üye Üye

    Katılım:
    7 Nisan 2007
    Mesajlar:
    161
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    3000 kalori mi:1shok::1shok:

    ben 3000 kalori alırsam karnım düz olur olmasına da 7 katmandan oluşur
     
  4. 6 Temmuz 2007
    Konu Sahibi : Yeliz
  5. SERAP_GUR

    SERAP_GUR Aktif Üye Üye

    Katılım:
    29 Haziran 2007
    Mesajlar:
    160
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    güzel bilgiler. teşekkürler. yalnız bir sorum olacak. selenyum eksikliği bel kalınlığına neden olur yazıyor. selenyum içeren besinler nelerdir bilen varmı...:1rolleyes:
     
  6. 6 Temmuz 2007
    Konu Sahibi : Yeliz
  7. EU2

    EU2 Guest

    selenyum içeren besinler ; karides, ayçiçek çekirdeği , cashew fıstığı, pirinç, ceviz, yumurta, tavuk

    geçenlerde markette cashew fıstığı görüp almıştım. tadı çok hoşuma gitmişti ve bir günde neredeyse bütün paketi bitirmiştim. meğersem günde 50mg dan fazla selenyum almamak gerekiyormuş. kızım bilmeden her beğendin şey yenirmi laelaelaelaelae
    neyse öğrenmiş olduk :1rolleyes: