Eğitimde 'dijital uçurum' büyüyor

Konusu 'Eğitime Dair (Eğitim Şart !)' forumundadır ve kibela24 tarafından 21 Ocak 2008 başlatılmıştır.

    21 Ocak 2008
    Konu Sahibi : kibela24
  1. kibela24

    kibela24 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    29 Aralık 2007
    Mesajlar:
    6.278
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    Eğitimde 'dijital uçurum' büyüyor



    Süleyman Demirel Üniversitesince (SDÜ) yapılan bir araştırma, eğitim teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerin kırsalda öğrenim gören öğrencilerle kentte öğrenim gören öğrenciler arasındaki mesafeyi açtığını ortaya çıkardı.




    SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Cevdet Yılmaz başkanlığında yapılan ve ''Dijital yoksunluk'' adı verilen araştırmada, Isparta'da kent merkezinde bulunan özel ve devlet okulları ile Isparta'nın merkez köylerinde bulunan ilköğretim okulları öğrencileriyle görüşüldü.

    Yrd. Doç. Dr. Cevdet Yılmaz, araştırma sonuçlarına ilişkin Isparta merkezde bulunan özel bir okulda okuyan öğrencilerin evlerinde bilgisayara sahip olma oranının yüzde 89, yine kent merkezinde bulunan ve görece varlıklı ailelerin öğrencilerinin devam ettiği bir ilköğretim okulunda bu oranın yüzde 84, yoksul ailelerin öğrencilerinin gittiği bir ilköğretim okulunda yüzde 7, merkeze bağlı bir köy ilköğretim okulunda ise evinde bilgisayara sahip öğrenci bulunmadığını bildirdi. Yılmaz şunları söyledi:

    ''Kentte yaşayan öğrencilerin evlerinde bilgisayar bulunma oranı yüzde 85'ler civarında olmasına karşın, bu oran bazı köylerde yüzde 0'a düşmektedir. Köy okulunda yapılan görüşmelerde hiçbir öğrencinin evinde bilgisayara sahip olmaması, bilgi teknolojilerinde meydana gelen gelişmelerin, bu teknolojilere sahip olan ve olamayan öğrenciler arasındaki fırsat eşitsizliğini artırdığını göstermektedir.

    Araştırma, aynı zamanda okulların bilgi teknolojilerine ulaşımı konusunda taşıdığı önemi göstermesi açısından da kayda değerdir. Merkeze bağlı bir beldedeki ilköğretim okulu öğrencilerinin yüzde 93,8'inin bilgisayar
    kullanmayı okulda öğrendiğini belirtmesi de bu gerçeği vurgulamaktadır.''
    Bilgisayar ve bilgisayar tabanlı uygulamaların gündelik hayatın her alanına girdiğini belirten Yılmaz, okullardaki bilgisayar imkanlarının, bilgi teknolojilerine erişim konusunda dezavantajlı öğrencilerin bu dezavantajlarının giderilmesi konusunda önem kazandığını dile getirdi.

    BİLGİSAYARLA TANIŞMA YAŞI 7

    Araştırmada bilgisayarla tanışma yaşının da ölçüldüğünü kaydeden Yılmaz, öğrencilerin bilgisayarla tanışma yaşlarının ortalama 7-8 olduğunu söyledi. Araştırmaya katılan ilköğretim öğrencilerinin yüzde 33'ünün 4-6 yıldır, yüzde 30'unun 2-3 yıldır, yüzde 13'ünün 7 ve daha fazla yıldır, yüzde 12'sinin 0-1 yıldır bilgisayar kullandığını, yüzde 12'sinin ise hiç bilgisayar kullanmadığının belirlendiğini aktaran Yılmaz, bazı öğrencilerin 4 ila 6 yıldır bilgisayar kullanma olanağına sahip olmasına karşın, yüzde 12'lik grubun henüz bilgisayarla tanışmamış olmasının ''dijital yoksunluk''u doğurduğunu ifade etti.
    Araştırmada ayrıca, öğrencilerin yüzde 20'sinin bilgisayarla internet kafelerde tanıştığı, örneklem gurubun yüzde 59'unun evinde bilgisayarı, yüzde 35'inin ise internet bağlantısının olduğu belirlendi.

    ERKEK ÖĞRENCİLER DAHA FAZLA BİLGİSAYAR KULLANIYOR

    Yılmaz, erkek öğrencilerin yüzde 66,3'ünün evinde bilgisayara sahipken, bu oranın kız öğrencilerde yüzde 48'e düştüğünü, çalışmaya katılan erkeklerin yüzde 8'inin bir gün içinde hiç bilgisayar kullanmadığını belirtirken, kızlarda bu oranın yüzde 31,8'e ulaştığını sözlerine ekledi.