Ek gıdaya geçelim mi?

Konusu 'Kasım Anneleri' forumundadır ve AnlamadanDinlemeden tarafından 3 Şubat 2009 başlatılmıştır.

    3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  1. AnlamadanDinlemeden

    AnlamadanDinlemeden HayaT BeNimLe GüSeL :)) Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    11.705
    Beğenildi:
    16
    Ödül Puanları:
    196
    Kızlar Ekim annelerine bakıyordum ek gıdaya nasıl geçtiklerine.

    Ben kızım doğduğundan beri mama takviyesi yapıyordum günde 2 kez.Bazen 60 lık bazen 90 lık şeklinde.

    Bu hafta iyice sütü almamaya başladı benim kız özellikle gündüz.
    mama veriyorum öyle olunca.
    mamanın 2 numarasına geçiş 4. aydamıydı? Bu ilk sorum?

    Ek gıdaya geçince sütten iyice uzaklaşır mı?

    Ne zaman geçmemiz daha doğru olur nasıl bileceğiz?

    En son gitiğim doktor bana geçen aydan başla demişti ben başlamamıştım.
    ama sürekli doktorumuz değildi.

    Bana ilk meyve suyu ve yoğurtla başla 4. aydan sonra sebzelere geçeceğiz demiştii.

    Kızım büyüdü doymuyormu geçeyim mi,diye düşünüyorum bzen
     
  2. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  3. eylul166

    eylul166 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    5 Şubat 2008
    Mesajlar:
    10.715
    Beğenildi:
    833
    Ödül Puanları:
    238
    ayy dark en merak ettiğim şey bu biliyomusun..sütüm yetiyo ama ben çok hevesliyim başka şeyler vermeye ..hiç mama da vermedim şimdiye dek..nasıl başlıcam bilmiyorum..gerçi drumuz yönlendiriyor ama yinede burdan da öğrenmek isterim ..
     
  4. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  5. AnlamadanDinlemeden

    AnlamadanDinlemeden HayaT BeNimLe GüSeL :)) Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    11.705
    Beğenildi:
    16
    Ödül Puanları:
    196
    canım bende çok merak ediyorum.Şimdi ekim annelerinden okuyorum da çok zevkli bişey galiba :)))

    Senin sütün iyiymiş maşallah.
    ben sütüm yetse 4. ayı dolunca tatmaya geçecektim kendimce.

    Ama kızım hazır galiba.

    geçen annem bisküviyi çaya batırıp köşesini vermiş,önce suratını buruştırmuş sonra yalamış yutmuş.
    kakasındada bi problem olmadı.Ama ben farkettim bisküvili kakayı :9
    az daha katıydı.bu iş çok dikkat istiyo galiba.

    Ekim anneleri 3- 3,5 - 4 aylıkken başlamışlar.Onları okuyorum şimdi
     
  6. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  7. AnlamadanDinlemeden

    AnlamadanDinlemeden HayaT BeNimLe GüSeL :)) Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    11.705
    Beğenildi:
    16
    Ödül Puanları:
    196
    Anneme kızdım kafana göre geçmeyeceğiz anne önce meyvele ve yoğurt dedim.
    ben olmadan kesin bişeyler sürüyordur ağzına.Mmfnin kaynanası gibi :pp
     
  8. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  9. EU3

    EU3 Guest

    ben doğduğu günden beri mama veriyorum, 2 numaraya 4. ayda geçiyoruz diye biliyorum bende,
    ek gıdalarada 4. ayda başlanıyor ama anne sütü alanlar için diye biliyorum, mama alanlarda durum nedir net bir bilgim yok ama birkaçgün içinde doktora gidecek olan arkadaşlar sorarız demişlerdi, gelsinler bakalım ne diyecek doktorlar, nedense içimde her doktordan farklı birşey duyacağımız gibi bir his var:))

    bizimde kontrolümüz 17 şubatta bu kez doktorumuza sorucam geçen ay çok erken diye sormamıştım

    birde şunu merak ediyorum sizler ek gıdalara başladığınızda organik ürün kullanacakmısınız

    ben özellikle bir yada iki sene en az organik gıda vermeyi düşünüyorum, doktora bunuda sormak lazım iyi aklıma geldi
     
  10. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  11. AnlamadanDinlemeden

    AnlamadanDinlemeden HayaT BeNimLe GüSeL :)) Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    11.705
    Beğenildi:
    16
    Ödül Puanları:
    196
    Biz 4. aya girdik ya şimdi 2 ye geçicez o zaman.bende öyle hatırlıyorum sanki.acaba ondanda doymuyor olabilir mi?

    Kesinlikle her doktor farklı bişey söylicek biz bebeklerimize göre karar veririz.
    bende gidince kendi doktorumuza sorcam.
    Fazla tanımıyo bizi 3 ayda 2 yda 3 kere gitiğimizden.İyice tanısaydı telefonda sorardım walla :KK70:D
    Bugün aradım gözünü söyledim,damla ismi verdi sağolsun.
    Ama beslenmeyi uzun uzun konuşmak lazım yüzyüze.

    Ya canım bulabildiğim kadar organik veririm.
    Biz ilçede olunca köylülerin ürünlerinden almaya çalışcam.Elma bulurum mesela da havuç ve ileride sebzeye geçince onların hepsini bulamam

    mama verenler farklı mı geçiyo ki,sen böyle bir duyum mu aldın?
     
  12. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  13. AnlamadanDinlemeden

    AnlamadanDinlemeden HayaT BeNimLe GüSeL :)) Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    11.705
    Beğenildi:
    16
    Ödül Puanları:
    196
    annemin yaptığı çok yanlışmış.Şimdi Ekim annelerinde okudum.Bisküvi böbrek kanallarını tıkayabilirmiş erken dönemde.
    İlk 1 yıl tuzda zararlı ya,aynı onun gibi demekki
     
  14. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  15. EU3

    EU3 Guest

    duyum almadımda öyle düşündüm nedense, hani ikiside dışarıdan diye ne bileyim

    hamileliğim boyunca çok araştırma yaptım, özellikle organik gıda üzerine, maalesef köylerde üretilenler ürünler kimyasallardan uzak olmuyor, isteyen olursa çok detaylı bilgi verbilirim bu konuda

    burada şişlide organik pazar var ama bize uzak bazı marketlerde bulunabiliyor yada internetten alıcaz artıkın
     
  16. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  17. AnlamadanDinlemeden

    AnlamadanDinlemeden HayaT BeNimLe GüSeL :)) Üye

    Katılım:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    11.705
    Beğenildi:
    16
    Ödül Puanları:
    196
    Ek gıdanın diğer amacı farklı tatlar ya, sadece mamaya alışmasınlar farklı tatlarıda tatsınlar diye heralde mamayla beslenenlerde geçiyordur.
    Hatta sadece mama alanlar bence daha rahat geçerler gibi.Anne sütünü bırakma gibi bi endişe olmaz.

    Şimdi benim kız iyice azaltınca düşündüm bu konuyu,baktım geçenlerde olmuş.

    Birde bazı tecrübeliler geç tattırdıkları için çocuklar büyüyünce yemek seçmeye başlamışlar felan ya ben ondanda korktum.

    benim net alışverişim olmaz bu konuyla ilgili.İlçedeyim gelene kadar kokar :KK70:D Zaten kargo haftada 1 gelir ilçeye.
    Cidden köylülerde abartmış işi.bi kaç velim var artık onlardan rica ederiz.
    Aslında bizler okul bahçesine ekebiliriz ama çocuklar zarar verebilirler vahşiler biraz büyükler.
    olmazsa eşim milli eğitimin bahçesine diksin :)))

    Aslında organik tarım işine girmeyi düşünüyorlar,halk eğitim olarak inşallah olurda cerenime yetişir.
     
  18. 3 Şubat 2009
    Konu Sahibi : AnlamadanDinlemeden
  19. XSXEKERXIXM

    XSXEKERXIXM Aktif Üye Üye

    Katılım:
    11 Mart 2008
    Mesajlar:
    362
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    86
    mrb kıslar bende ek gıdalara geçmek için hevesleniyorum ama sütüm var geçmicem internete araştırıdm 5 buçuk ayında başlayın diyo 3 ayımızın bitmesine 8 gün var 4e giricez sütü olan hanımlar bence geçmesin baktınız doymuyo geçin