En çok söylenen diyet yalanları

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve Kuzey tarafından 14 Mart 2007 başlatılmıştır.

    14 Mart 2007
    Konu Sahibi : Kuzey
  1. Kuzey

    Kuzey Popüler Üye Üye

    Katılım:
    30 Ocak 2007
    Mesajlar:
    2.039
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    106
    En çok söylenen diyet yalanları

    Diyetisyen Aşkın Yüksel, forma girme telaşının yaşandığı şu günlerde en çok söylenen diyet yalanlarını derledi.

    Limon suyu yağları yakar, patates şişmanlatır, karbonhidratlarla proteinleri karıştırmamak gerekir… Bunlar, en çok söylenen diyet yalanlarından sadece birkaçı. Hizmet Hastanesi’nde görev yapan Diyetisyen Aşkın Yüksel, bu mitlerin artık unutulması gerektiğinin altını çiziyor ve nedenlerini anlatıyor.

    1- Sabah aç karına içilen limon suyu yağları yakar/Yanlış
    Bu da en çok söylenen diyet yalanlarından. Oysa ne limon, ne maydanoz, ne de ceviz suyunun kilo verdirici bir etkisi yoktur. Bunlar sadece günlük sıvı alımına katkıda bulunurlar o kadar.

    2- Zeytinyağı kilo aldırmaz/Yanlış
    Tereyağı, bitkisel yağ, zeytinyağı… Bütün yağların kalorisi aynıdır. Hepsinin 1 gramı 9 kalori içerir. Ancak bileşim olarak diyetlerde zeytinyağı daha çok önerilir. Özellikle kalp sağlığını korumada rolü büyüktür.

    3- Diyet sırasında karbonhidratlarla proteinler asla karıştırılmamalıdır/ Yanlış
    Bu sistem kısa vadede bir çözüm gibi görünebilir ancak uzun süre uygulanması imkansızdır, çünkü birçok besin bileşiminde hem karbonhidrat, hem de proteini barındırır. Örnek: Süt, yoğurt, meyve, ekmek, patates, pilav, makarna…

    4- Patates şişmanlatır/Yanlış
    Hiçbir besin tek başına kilo aldırmaz, hiçbir besin de kilo verdirmez. Önemli olan besinlerin ne kadar alındığı ve tüketilirken, sos vs.. gibi katkı maddeleriyle ne kadar lezzetlendirildiğidir. Büyük boy bir haşlanmış patates, ortalama 100 kalori içerir ama aynı patates kızartılırsa, kalori miktarı 600 kcal’i bulur. Bu da, asıl şişmanlatanın patates değil, yağ olduğu gerçeğini doğrular.

    5- Ispanak demir yönünden çok zengin olduğundan diyet sırasında sık sık tüketilmelidir/ Yanlış
    Bu mit çürüyeli çok oluyor ama hala halk arasında ıspanak mucize sebze olarak biliniyor. Oysa ıspanak da, diğer tüm yeşil yapraklı sebzeler gibi demirden fakirdir. Ancak, posa, folik asit ve potasyum açısından çok zengindir. Diyet sırasında bol bol tüketilmesinde bir sakınca yoktur ama yağsız ve az haşlanmış olmak şartıyla.

    6- Kepek ekmeği zayıflatır/Yanlış
    Aslında kepek ekmeğiyle normal ekmeğin kalorisi neredeyse aynıdır. Ancak kepek ekmeği saflaştırılmadığı için içinde lif oranı çok yüksektir. Bu nedenle bağırsak hareketlerini hızlandırır ve mideyi daha geç terk ettiğinden tokluk hissi daha uzun sürer. Ayrıca normal ekmeğe göre vitamin B1 yönünden daha zengindir.

    Kaynak: Hürriyet