Enstantane (Perde açıklık süresi) nedir nasıl çalışır?

Konusu 'Fotoğraf' forumundadır ve EU3 tarafından 21 Mart 2009 başlatılmıştır.

    21 Mart 2009
    Konu Sahibi : EU3
  1. EU3

    EU3 Guest

    Açıklama: Enstantane, pozlandırma süresi birimidir ve çoğunlukla, saniyenin kesitleri kadar sürer Enstantane süreleri, uluslararası standartların belirlediği bir cetvel ile gösterilir Her değer, bir sonraki değerin, iki mislisi veya yarısıdır

    Tabiiki bu düzenlemeler, dijital fotoğrafçılık için de geçerlidir Dijital makineler, normal sayılan, 1 saniyenin altındaki süreler haricinde, 30 saniye veya daha uzun süreli enstantaneler uygulayabiliyorlar Bazı makinelerde “bulb-işlevi” vardır Bu işlevde deklanşör, basık tutulduğu sürece, obdüratör (perde) açık kalır

    Enstantane ile hareket çekilir, diyafram ile netlik-derinliği yönetilir

    Sallama tehlikesi:
    Sallanmış resimlerin oluşması için iki neden vardır:
    İsteyerek yapılmış
    İstenmeyen yan etki

    Sallanmış resimler için makinenin, otomatik veya manüel enstantane ile kullanılması, dijital veya analog olması, fark etmez
    Kural: Perde ne kadar uzun süre açık kalırsa, fotoğrafın sallanmış olma tehlikesi o kadar artar
    Sallanma tehlikesi sabit bir değer değildir; objektifin odak uzaklığına, enstantaneye, hava durumuna bağlı ışığa ve makinenin ağırlığına bağlıdır

    Çekim örneği:
    Manzara ayrıntısı; diyafram: 3,2; enstantane: 1/15sanOdak uzaklığı: 320mm; kötü hava şartları

    1 kendi kendine çekim
    2 el ile çekim

    Tavsiye: Elde çekim yapılabilecek en yavaş enstantane, objektif odak uzaklığının ters değeridir; yani 33mm civarında olan bir odak uzaklığı için 1/30san olarak alınabilir; 100mm olan bir odak uzaklığı için, enstantane ayarını 1/100san olarak belirlemeniz gerekir

    Hava şartları, zorlaştırıcı unsur olabilirler Oluşan uzun enstantane süreleri nedeni ile, sallanma tehlikesi artar

    Tavsiye: Destek alacağınız bir zemin bulunuz veya sehpa (tripod) kullanınız

    Bugünkü fotoğraf makineleri gittikçe küçülüp, hafifliyorlar Bu gelişim kullanıcı için çok hoş olsa bile, bünyesinde bir sorun barındırır: Makine gövdesi ne kadar hafif olursa, sallanma tehlikesi o kadar artar AF-sistemlerinin çok iyi çalışmalarına rağmen, pozlandırma esnasında makine kayabilir

    Tavsiye: Destek alacağınız bir zemin bulunuz veya bir sehpa (tripod) kullanınız Seçenek olarak, elde çekimlerde makinenin, kendi kendine çekim özelliğini kullanabilirsiniz Böylece deklanşöre basmanın yaratacağı sarsıntıyı önlemiş olursunuz

    Hareketin fotoğrafı:
    Bilinçli olarak bir hareketi çekmek, sallanma tehlikesi ile karıştırılmaması gereken bir etkidir Hareketi çekmek mümkündür – fotoğraflar, insan gözünün tam olarak takip edemediği hızı gösterebilirler Burada temel olarak iki ayırım vardır:

    Hareketli konu, durağan fon:
    Bu tarzda makine sabit durur, konu hareket eder Netleme, hareket eden konuya göre yapılır Böylece konuda bir “silecek etkisi” yaratırız Bu tarz, hareketin dondurulmasını önler Çekim örneği olarak bir şelâle çekimini veya hız gösterim aracı olarak kullanımı gösterebiliriz Çok kısa olan bir enstantane süresi, her türlü hareketliliği alır

    Tavsiye: Enstantane süresini uzatınız

    Hareketli fon ve “dondurulmuş” konu:
    Bu tarzda konu netlemede tutulup, makine kullanıcı tarafından konu ile paralel olarak hareket ettirilir Arka plan şeritlere dönüşürken, konu keskin olarak görüntülenir Burada hareketlilik, silik fon sayesinde oluşur İsterseniz bir otomobili çekmeyi deneyiniz

    Tavsiye: Burada, kısa enstantaneler kullanınız