Erkek kardeşim..

Konusu 'Bir derdim var : (' forumundadır ve Boncuk08 tarafından 24 Eylül 2010 başlatılmıştır.

    24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  1. Boncuk08

    Boncuk08 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    12
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    arkadaşlar erkek kardeşim 16 yaşına yeni girdi... o daha 10 yaşlarındayken annemle babam başka bi kadın yüzünden ayrıldılar.. Annem ne kadar bunu bize yansıtmak istemese de kardeşim herşeyin farkına varıyordu... Mehmet en küçüğümüz benden 10 yaş küçük... Beni çok sever ve dinler... Dersleri önceleri çok başarılıydı... Daha sonra kötüleşmeye başladı... Evde durmak istemiyor sürekli arkadaşlarıyla geziyordu... Hatta bundan 1,5 sene önce arkadaşları "gel cesaret oyunu oynayalım" deyip bunu bi güzel gazlıyolar ve o da bi mağazadan cüzdan çalıyor... Tabi ilk kez yaptığı için de yakalanıyor... Polisler aradı annem gitti perişan bi şekilde... Bende gittim yanında... ama onun umursamaz tavırları devam ediyor... Annem yerin dibine girdim falan diyor... Biliyorum kardeşim yaptığı hatanın farkında... Ama gösteremiyor... Sevinsede üzülsede gösteremiyor bunları...Neyse bu konu kapandı... Birdaha da böyle bişeye kalkışmadı tabiki... Bu sene Ekişehire gittik beraber... Anneannemler teyzemler falan hepsi orda kalıyorlar. Herkezin evi ayrı ama yinede beraberler.. Benim yaşımda bi kuzenim var mehmet onunla çok iyi anlaşıyor... Bu sürekli her dakikasını onunla geçirdi... İzinin sonunda annem kuzenimle kardeşimi konuşurken duymuş.. Kuzenim bu benim görüşüm tabi, seni de yanıltmak istemem ben yapıyorum diye sende yapma falan demiş... Din ile ilgili konuşuyolarmış... İzin bittiğinden beri kardeşimin tuhaf davranışları olduğunu söyledi annem bana... Ne gibi dediğmde ise "bayram namazına, cuma namazına gönderemiyorum" dedi. geçen sınıfca tatile gitmişler annem hadi allaha emanet ol diyomuş kardeşimde ben kendime emanetim diyomuş... Ya ateist falanmı oldu bu çocuk??? Önceden böyle değildi... Bayram namazına falan kendi gitmek isterdi...
    Annem yazık çok üzülüyor... Sizce nasıl anlarız bu durumu? Direk soralımmı yoksa ne yapalım... Of ya Babasız çocuk büyütmek çok zormuş mafoldumben
     
  2. 24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  3. narcoleptic

    narcoleptic A'raf Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    1.176
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    Ay Allah korusun ya,çok üzüldüm,bilemedim ne dyeceğimi,açık açık konuşun ama kızmadan,kırmdan,sakin sakin,en kötü dönemi şimdi,Allah şaşırtmasın hiçbir yavruyu.mafoldumben
     
  4. 24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  5. Boncuk08

    Boncuk08 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    12
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    ben ona zaten kızamamki :sinifsinif: küçüklüğüğnden beri hep ben ilgilendiğim için bi nevi 2. annesi gibiyimdir... acaba allah ile ilgili bişeyler sorupta ölçsemmiki onu??
     
  6. 24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  7. cimcime eses

    cimcime eses Popüler Üye Üye

    Katılım:
    30 Haziran 2008
    Mesajlar:
    12.675
    Beğenildi:
    18
    Ödül Puanları:
    196
    Ayy tam kötü çağlarında kardeşiniz, benim kardeşimde bu evrelerden geçti, arkadaş ortamından uzaklaştırmaya çalışmak gerekir.
    Dengeyi iyi ayarlamanız lazım, ne çok sıkacak ne de tam bırakacaksınız, ben kardeşimin peşinde ona hissettirmeden ajan gibi gezerdim, zaman gelir korkuturdum hatta birgün bayram namazında zorla gönderdim, gelmicem bir daha dedi ama çıkıp direk eve geldi, yani her dediğini yapınca birazda yüz buluyorlar.
    Şuan askerde kardeşim ve değerimizi anlamış gibi duruyor, inşallah herşey düzelir sizi çok iyi anlıyorum...
     
  8. 24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  9. narcoleptic

    narcoleptic A'raf Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    1.176
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    Çok mantıklı canım ya,ya da yaradılış belgeseli falan alsan ne bileyim ,dvd falan beraber izleseniz fikirlerini öğrensen hem belki daha farklı düşünmeye başlar.
     
  10. 24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  11. MissA

    MissA Doğum Hikayecisi Üye

    Katılım:
    7 Kasım 2007
    Mesajlar:
    2.954
    Beğenildi:
    6
    Ödül Puanları:
    106
    bence kuzeninin annesi yani teyzenle bir konuşun onun çocuğunda da varmıymış bu tip huylar
    o mu aklını çelmiş acaba?
    şimdilik birşey belli etmeyin ona öncelikle kesinlikle emin olun
    internet var mı evde giriyor mu
    ordan da girdiği siteleri geçmişe bakarak takip edebilirsiniz
     
  12. 24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  13. narcoleptic

    narcoleptic A'raf Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2008
    Mesajlar:
    1.176
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    Çok doğru arkadaş ortamı çok önemli,ik ordan işe başlamak lazım herhalde.
     
  14. 24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  15. Boncuk08

    Boncuk08 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    14 Eylül 2010
    Mesajlar:
    12
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    31
    önceden olsa bende takip ediyordum ama şimdi onlar yurtdışında ben burdayım...
    acaba internettenmi telefonlamı yoksa
    kasım da yanlarına gitcem yüz yüzemi görüşsem mafoldumben
     
  16. 24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  17. GezegeNKralicesi

    GezegeNKralicesi Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    18 Aralık 2009
    Mesajlar:
    4.932
    Beğenildi:
    2.601
    Ödül Puanları:
    238
    Ablası olarak sırdaşı olmaya calıssan.
    Vakiğt gecirse kardeşinle sorunlarına çözüm bulsanız beraber.
    Fakat acık acık derdin ne diye sorma.
    Yakınlas sürekli beraber birşeyler yapın.

    Allah yardımcınız olsun..
     
  18. 24 Eylül 2010
    Konu Sahibi : Boncuk08
  19. Yusum

    Yusum Popüler Üye Üye

    Katılım:
    19 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    4.033
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    106
    Bu yaşlarda çok normal bu gibi durumlar.
    Şuanda bir arayış içindedir, kendi içinde bir çok şeyi sorguluyordur. Farklı olmak istiyor da olabilir ya da isyan da ediyor olabilir bazı şeylere.... Birçok neden olabilir aslında.

    Onunla konuştuğunuzda evet abla ben ateistim dediğinde ona ne cevap vereceksiniz? Ona yaklaşımınız çok önemli. BU yüzden böyle bir konuşma yapmadan önce bunu düşünmeniz gerek.

    Böyle bir durum varsa sizden düşüncelerine saygı duymanızı isteyecektir. Fazla üzerine giderseniz sert tepkiler verip sizi hiç dinlemez ya da dinlemiş gibi görünür ama söylediklerinizi umursamaz.

    Bana kalırsa yapabileceğiniz en iyi şey ona ne düşünürse düşünsün bunu sağlam temellere dayandırarak yapmasının gerekliliğini anlatın. Ben ateistim diyorsa "neden ateistsin?" sorusuna doyurucu cevaplar vermeli ya da ben Allah'ın varlığına inanıyorum diyorsa yine aynı şekilde.

    16 yaşındaki bir gencin yaşadığı inanç değişikliğini çeşitli kitaplar okuyarak yapması ender rastlanır bir durumdur herhalde, çevresinden duyduğu üç beş şey ile böyle bir yolu seçerler genelde. İnternetten bazı klasik bilgileri öğrenip sürekli onları tekrarlayıp dururlar.

    Ona olabildiğince fazla kitap oku,ordan burdan duyduğun şeylerle inançlarını değiştirme deyin. Her iki taraftan da okuması gerektiğini anlatın. Sonra bunları yani öğrendiklerini sizinle paylaşmasını isteyin. Birlikte bu konu üzerine uzun sohbetler yapın. Ama asla onu yadırgamayın,yargılamayın. Sen böyle bir çocuk değildin demeyin.