Ev hanımları için diyet

Konusu 'Tekrar Konular' forumundadır ve Efsane tarafından 29 Haziran 2009 başlatılmıştır.

Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.
    29 Haziran 2009
    Konu Sahibi : Efsane
  1. Efsane

    Efsane bendeniz,güneş55 Üye

    Katılım:
    3 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.789
    Beğenildi:
    22
    Ödül Puanları:
    148
    Ev kadınları, çok fazla iş yapmalarına rağmen kilo vermekte zorlanıyor. Yapılan araştırmalarda gösteriyor ki ev kadınları çalışan kadınlara oranla daha kilolu.

    13473




    Ev kadınlarının kilo almasında bilgisayar ve televizyon karşısında sürekli kurabiye, kek, asitli içecekler tüketmenin önemli bir rolü olduğunu belirtti...

    Ev kadınlarının kilo problemlerini ortadan kaldırmaları için alabilecekleri önlemler

    - Salataları servis yaparken mutlaka kevgir kullanılmalı ki yağ servis tabağında kalsın.

    - Etli yemeklere kesinlikle yağ ilave edilmemeli.

    - Kendi yağıyla pişerse hem daha lezzetli olur hem de kalorisi azalır.

    - Et suyunun jelini atıp kullanınız çünkü et suyunun jelinde yağ birikir.

    - Yemeklerde tuz yerine damak tadına göre; nane, köri, karabiber, kimyon gibi baharatlar kullanmalı çünkü tuz vücutta fazla su birikimine sebep olur.

    - Patates haşlanmış ya da fırında pişirilerek tüketilmedir. Eğer patatesi kızarmış seviyorsanız kendiniz yağsız patates cipsi hazırlayabilirsiniz. Patatesleri cips gibi ince ince kesip ısıtılmış, yağsız tost makinesinde pişirerek tüketebilirsiniz.

    - Tavuğun derisi kullanılmamalıdır çünkü en fazla yağ bu bölümde bulunur.

    - Etin görünen yağları ayıklanıp kullanılmalıdır.

    - Yemek pişirirken yanmaz tava kullanınız.

    - Yemekleri karıştırırken tahta kaşık tercih ediniz. Metal kaşık, sebzelerde C vitamini kaybına neden olur.

    - Lokmaları 20-25 kere çiğneyiniz.

    - Her gün yürüyüş ve egzersiz yapınız. Özellikle sabah açken yapılan bir saat tempolu yürüyüş, kilo almaktan koruyacağı gibi kilo vermeye de yardımcı olacaktır.

    - Kabul günleri kilo almaya sebep oluyor. Böyle günlerde sebze ağırlıklı ve zeytinyağlı yiyecekler tercih edilmeli.

    - Şekerli ve gazlı içecekler yerine ayran veya taze sıkılmış meyve sularını tüketmeye gayret ediniz. Vitamin ve mineral bakımından da oldukça zengin olan bu içecekler günlük vitamin ihtiyacınızı karşılamada katkıda bulunacaktır.

    - Ağır hamur tatlıları yerine dondurma veya sütlü tatlıları tercih edilmelidir.

    - Gün içerisinde televizyon karşısında yemek yemeyiniz. Televizyon karşısındayken hem ne kadar yediğinizi anlamazsınız hem de normalden daha hızlı tüketirsiniz






    1 2 3 4
     
  2. 29 Haziran 2009
    Konu Sahibi : Efsane
  3. Kalliste

    Kalliste Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    30 Nisan 2007
    Mesajlar:
    9.326
    Beğenildi:
    51
    Ödül Puanları:
    153
Konu Durumu:
Mesaj gönderimine kapalı.