Ev-iş yolundaki stresi azaltmanın yolları

Konusu 'Faydalı Bilgiler' forumundadır ve set_me_free tarafından 12 Temmuz 2007 başlatılmıştır.

    12 Temmuz 2007
    Konu Sahibi : set_me_free
  1. set_me_free

    set_me_free Guest

    İşten çıkmışsınız, kendi arabanızla veya herhangi bir toplu taşıma aracında eve doğru yola koyuldunuz. Kimbilir belki de aklınızda spor salonuna gitme, aile üyeleriyle yemek yeme veya sevgilinizi alıp sinemaya gitme planları var. Aniden farkettiniz ki 15 dakikadır araçlar kıpırdamıyor. Önünüzde taşıtlardan ve ışıklarından başka hiçbir şey yok. Kim bilir kaçta varacaksınız? Zaten yorucu ve stresli bir gün geçirdiniz.

    İş ve ev arasında her gün iki kez yaptığımız bu yolculukların bu kadar sıkıntıya sokmasının nedenleri neler? Liste uzadıkça uzuyor. Öncelikle sabah evden çıktığımızda işyerine belli bir vakitte gitme stresi yaşamaya başlıyoruz. Karşımıza herhangi bir engel çıktığında da rahatsız oluyoruz.

    Genellikle ev-iş arası kullanmak zorunda olduğumuz yollar, bizi daha çok tedirgin eden, hız limitinin olmadığı, ancak trafiğin de bir anda değişip sıkıştığı yollar. Özellikle büyük şehirler için... Camların kapalı olması fark etmez, yine de korna sesleri rahatsız eder, karbonmonoksit gazını solursunuz. Trafikte bekleme süresi arttıkça, stres düzeyi de artar.

    Araştırmalara göre trafikte geçen uzun zamanlar kısa süreli hafıza kaybı, işe gidememe, yüksek tansiyon, adale problemleri ve kalp atış sayısının hızlanması gibi sorunlara neden oluyor. Tabii bunun yanında moral bozukluğu da cabası. Peki her sabah ve akşam yaşanılan bu stresi en aza indirmek için neler yapılabilir? İşte birkaç öneri...

    Beş dakika dinlenin
    Bulunduğunuz ortamı biraz neşelendirebilirsiniz. Araba kullanıyorsanız, birşeyler atıştırıp meyve suyu için. Bir yandan da rahatlatıcı bir müzik dinleyin. Eğer otobüsteyseniz, mp3 çalarınızda sevdiğiniz müziği dinleyin, gazete karıştırın.


    Stres için nane ve tarçın
    Uzmanlara göre nane ve tarçın kokuları kaygı, endişe ve asabiyet oranlarını aza indiren kokulardan. Ancak işin ucunu kaçırmamak lazım. Bir yerden sonra insan bünyesi bu kokulara alışmış olacağından etkisini yitirecektir.


    Dikkatinizi dağıtın, trafikte dil öğrenin
    Bir süreliğine trafiği, egzost dumanını ve korna seslerini unutup dikkatinizi başka şeylere vermeye çalışın. Radyonuzu açıp haberleri veya tartışma programlarını dinleyin. Mutlaka zevkinize göre bir canlı yayın programı bulacaksınız. Amerikan Stres Enstitüsü’nden Dr. Paul Rosch da yabancı dil eğitim cd’leri dinlemeyi öneriyor.


    Aracınızda egzersiz yapın
    Omuzlarınızı yukarı çekin, kaslarınızı hissedin ve omuzlarınızı tekrar aşağı indirirken nefes alın. Daha sonra nefesinizi ve omuzlarınızı bırakın. Ciğerleri yavaş yavaş oksijenle doldurarak Yoga usülü derin nefes alma da yardımcı olabilir. Bacaklarınızı oynatmak kan dolaşımınıza yardım edecek.


    Bilgi alın
    Arabanızla yola çıkacaksanız önce radyodan, internetten veya tv’den trafik raporunu öğrenin. Nerede kaza olmuş, hangi yollar kalabalık, alternatif yol seçenekleri var mı şeklinde araştırmanızı yapın.


    Boşverin
    Eğer trafikte sizi sinirlendirenler olursa boşverin gitsin. Onlarla uğraşmak sonuçsuz kalacak ve bu sizi daha da sinirlendirmekten öteye götürmeyecek.
    En az zahmetli yolu seçmeye çalışın


    Başta metro olmak üzere raylı taşımacılık en stressiz ulaşım yöntemi. Tabi böyle bir imkan varsa. Ayrıca trafiğe takılmamak için patronunuzdan biraz daha erken çıkmak konusunda izin isteyebilir, ona göre sabahları da biraz daha erken gelebilirsiniz. Amaç iş yerinde zaten yaşadığımız strese, bir de yoldaki eziyeti eklememek.

    Yararlanılan kaynak: Forbes Magazine