Fast food ye, zayıf kal!

Konusu 'Güncel Diyet Haberleri' forumundadır ve dids tarafından 27 Mart 2008 başlatılmıştır.

    27 Mart 2008
    Konu Sahibi : dids
  1. dids

    dids f & d Üye

    Katılım:
    26 Eylül 2007
    Mesajlar:
    6.543
    Beğenildi:
    14
    Ödül Puanları:
    148
    İş yoğunluğundan evde yemek hazırlamaya vakit bulamayan ve dışarıda yemek yemek zorunda kalanların sayısı hiç de az değil. Ancak bu durum özellikle zayıflamak ya da zayıf kalmak isteyenleri zorlar.

    İş yoğunluğundan evde yemek hazırlamaya vakit bulamayan ve her gün dışarıda yemek yemek zorunda kalanların sayısı hiç de az değil. Ancak bu durum özellikle zayıflamak ya da zayıf kalmak isteyenleri zorlar. VKV Amerikan Hastanesinden diyetisyen Tuğçe Aytulu, hem dışarıda yemek yiyip hem de formda kalabilmenin püf noktalarını anlattı.


    İşte dışarıda düşük kalorili beslenmek için bazı ipuçları;

    * Dışarıda yenecek bir yemek öncesinde -özellikle iki saat kadar önce - ufak bir atıştırma öğünü yiyin. Böylece yemeğe oturduğunuzda iştahınızı daha kolay kontrol edebilirsiniz.

    * Çok çiğneyin ve yavaş yiyin.

    * Az yağlı gıdaları tercih edin. Örneğin mönüden domates çorbası veya sebze çorbası seçecekseniz kremasız olanını tercih edin.

    * Mezeleri dikkatli seçin. Kızartmalar yerine zeytinyağlı, sebzeli, yoğurtlu mezeleri tercih edin.

    * Bazen yemeğin kendisi kadar yanındaki garnitürler de kalori bombası olabilir. Garnitür olarak kızarmış patatesler yerine patates salatası, soğan halkaları yerine çiğ veya haşlanmış sebzeler isteyin.

    * Makarnanıza kremalı soslar yerine, domatesli soslar koydurun.

    * Salatalar düşük kalorili seçenekler gibi görünse de bazen sosları nedeniyle tuzak olabilirler. Bu nedenle sosları eklenmiş salata yerine, sossuz salata isteyip sosu kendiniz görerek koymalısınız. Sos olarak limon, sirke, nar ekşisi, yoğurt gibi lezzetlendiriciler rahatlıkla tercih edilebilir.

    * Yağlı et seçeneklerinden uzak durun ve seçtiğiniz etin porsiyon büyüklüğünü sorun.

    *Beşamel sos gibi unlu soslar, yediğiniz yemeğin kalorisini artırır. Bu nedenle sossuz, fırında pişmiş, ızgara yapılmış balıklar veya beyaz etler düşük kalori almak için daha iyi tercihlerdir.

    *İçecek olarak meyve suları yerine ayran, soda gibi seçenekleri tercih edin.

    * Alkollü içecek tüketirken kadehinizi bitirmeden doldurulmasına izin vermeyin. Böylece ne miktarda içtiğinizi gözlemleyin. Alkol içeriği düşük olan içkileri tercih edin. Kokteyl gibi şeker içeriği olan içecekleri de tüketmeyin.

    * Zayıflama diyetlerinde tatlı bulunmaz diye düşünmeyin. Sadece seçeceğiniz tatlı tercihini doğru yapın. Hafif bir yemek üzerine meyve ağırlıklı bir tatlı, meyveli dondurma, sorbe veya kabak tatlısı gibi seçenekleri tercih edin.



    (alıntıdır)