Fibrinojen nedir bilgisi olan lütfen yardım etsin

Konusu 'Hematoloji - Kan bilimi' forumundadır ve fatos38 tarafından 14 Şubat 2011 başlatılmıştır.

    14 Şubat 2011
    Konu Sahibi : fatos38
  1. fatos38

    fatos38 1 nisanda 76 Üye

    Katılım:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    869
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    fibrinojen nedir ve hangi durumlarda yüksek çıkar
    benim 580 çıktı doktorda bir bilgi vermedi
    yardımcı olursanız sevinirim
     
  2. 15 Şubat 2011
    Konu Sahibi : fatos38
  3. fatos38

    fatos38 1 nisanda 76 Üye

    Katılım:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    869
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    bu konuda hiç bilgisi olan yok mu
    lütfen bakıp geçmeyin:KK50:
     
  4. 16 Şubat 2011
    Konu Sahibi : fatos38
  5. sinirboyu

    sinirboyu Üye Üye

    Katılım:
    16 Haziran 2008
    Mesajlar:
    579
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    tatlım fibrinojen kanında normalde de bulunan bir proteinin adı. kan pıhtılaşması için önemli çünkü pıhtılaşma için gereken fibrine dönüşüyor.(saglık bilgisi düzeyin nedir hiç bilmiyorum ne seviyede bilgi vereyim bilemedim. hiç cvp gelmemiş ben de bari iki cümle yazayım dedim. Bana tam ne bilmek istediğini yazarsan ayrıntılı yazabilirim sana.)
    Maalesef fibrinojen test sonucları cok değişken cıkabilir, 580 biraz yüksek. Normalde 400-450 gibi bi deger sınır kabul ediliyor, evet ama başka bir laboratuvarda yapılan test cok farklı çıkabilir cünkü testin kan alındıktan ne kadar sonra yapıldıgı nasıl yapıldıgı önemli. Fibrinojenin yüksek olması tek basına bi hastalık belirtisi genelde değildir. Hamileliğin son aylarında, lnflamasyon (mesela romatizman varsa), enfeksiyon varsa, cok yorgun ya da cok protein alarak test yaptırmıssan yüksek cıkmış olabilir. Dogum kontrol hapı kullanımı bile seviyeyi arttırabiliyor. Yani ne amaçla test yaptırdın, bi hastalıgın var mı bi tek bu deger mi yüksek çıktı vb şeyleri cevaplarsan ona göre ben de bilgi verebilirim.
    GEÇMİŞ OLSUN.
     
  6. 16 Şubat 2011
    Konu Sahibi : fatos38
  7. fatos38

    fatos38 1 nisanda 76 Üye

    Katılım:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    869
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    canım öncelikle cevap verdiğin için teşekkür ederim
    hamile değilim romatizma sorunumda yok
    pıhtılaşma sorunum var mı diye hematoloğa gittim
    PT 13.7
    INR 1.09
    APTT 25.6
    Fibrinojen 580
    periferik yayma .(başka bişey yok)
    WBC 10.1
    NE% 58.8
    LY% 32.3
    MO% 7.9
    EO% 0.5 (L)
    BA% 0.5
    NE# 5.8
    LY# 3.3
    MO# 0.8 (H)
    EO#0.1
    BA# 0.1
    RBC 4.77
    HGB 13.9
    HCT 40.7
    MCV 85.4
    MCH 29.2
    MCHC 34.3
    RDW 13.3
    PLT 227
    MPV 8.0
    PCT 0.181
    PDW 16.5
    YAPILAN TESTLER VE SONUÇLARI BUNLAR
     
  8. 17 Şubat 2011
    Konu Sahibi : fatos38
  9. sinirboyu

    sinirboyu Üye Üye

    Katılım:
    16 Haziran 2008
    Mesajlar:
    579
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    16
    ilk değerler (fibrinojen dahil) koagulasyon-pıhtılaşma testleridir. Degerler normal bi fibrinojen biraz yüksek. Fibrinojen düşükse pıhtılaşma sorunu olabilir yüksekliği o anlamda bi sorun olmaz.
    Periferik yayma dediği şey kan hücrelerinde şekil bozuklugu var mı diye mikroskop altında bakılması demek,bi sorun görülmemiş ki bişey yazmıyor.
    Alttaki değerler kan hücrelerinin sayımı değer aralıklarına bakamadım acıkcası ama kagıtta normal aralık yazar zaten yüksek ya da alçak olan belirtilir.
    Bişeyi söylemeden geçmeyeyim, bazı hekimler fibrinojen yüksekliğini kalp-damar hastalıklarına yatkınlık acısından riskli buluyor. Sanırım bu degerde endişe edilebilecek tek husus bu ama bunun için bi tedavi vs de yok sadece bi uyarı. Örneğin kilo sorununuz varsa zayıflamanız,beslenmeye dikkat etmek, sigara dumanından uzak olmak vs gibi genel kalp-damar koruyucu önlemler almanız -aslında bu herkes için geçerli olan şey extra da değil:)-
     
  10. 17 Şubat 2011
    Konu Sahibi : fatos38
  11. fatos38

    fatos38 1 nisanda 76 Üye

    Katılım:
    28 Haziran 2010
    Mesajlar:
    869
    Beğenileri:
    0
    Ödül Puanları:
    0
    canım verdiğin bilgiler için çok teşekkür ederim
    zaten bebe asprini verdi
    diğer testlerin sadece fakülte hastanesinde yapılabileceğini söyledi
    testlerin yanında L ve H diye belirttim zaten
    normal olmayanları
    tekrar tekrar teşekkür ederim
     
  12. 31 Mart 2012
    Konu Sahibi : fatos38
  13. bianka

    bianka Yeni Üye Üye

    Katılım:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    1.910
    Beğenileri:
    27
    Ödül Puanları:
    0
    Bana da yardımcı olur musunuz? 37 haftalık hamileyim. Fibrin yıkım ürünü (d-dimer) 3000e yakın çıktı.Normalde 500ün altında olması gerekiyormuş. Plesantam aşırı yorulmuş. Bana ve bebeğime bir zararı var mı? Nette düzgün bilgi yok. Doktorumla henüz yüz yüze görüşmedim. :KK43: