Gebelikte kanama yada kahverengi lekelenme (subkoryonik hematom, rahimde pıhtı)

Konusu 'Gebelik' forumundadır ve sevil78 tarafından 28 Ocak 2009 başlatılmıştır.

    28 Ocak 2009
    Konu Sahibi : sevil78
  1. sevil78

    sevil78 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    26 Kasım 2008
    Mesajlar:
    545
    Beğenildi:
    5
    Ödül Puanları:
    86
    Hamilelikte her kanama düşük tehditi olarak değerlendirilmeli dedi doktorum ama gördüğüm kadarıyla sitede kanaması olup hamileliğini sağlıkla tamamlamış çok arkadaş var.Bu konuda birbirimizi bilgilendirsek ve destek olsak. Ben 7 haftalık hamileyim 6. haftamda sabah çok hafif bir kanama geçirdim, Bir pedi doldurmayacak kadardı daha sonra gün içinde tuvalete girdiğimde bordo damlalar vede kahverengi lekeler şeklinde bir haftadır sürüyor, gittikçe rengi açıldı, yinede bu lekelenme sürdükçe yat ve progestan al dedi doktor (günde 6 tane) peki neden oluyor bu? Benimkinin sebebini yazayım yabancı siteleri araştırdım, ultrasonda bebeğimin kesesinin üstünde fıstık büyüklüğünde kese gibi birşey görünüyordu burdan yola çıktım, Amerikada bu hastalık tanımlı subchorionic hematoma olarak geçiyor bizde doktorlar bilgilendirmiyor, işte bu boşluk ya bir pıhtı, ya kanama alanı yada yırtık nedeni bilinmiyor fakat yumurta yerleşirken rahimden yavaşça ayrıldığı yada yırtıldığında kanama olduğu sanılıyor, plesenta genişledikçe bunu eritiyor yada kanayarak atılıyor, genellikle 20. haftadan önce yokoluyor, bebeğimizi kaybetme yüzdesi Allaha şükür çok düşük heleki kalp atışını alınca yüzde sekize düşüyo, ve bu boşluğun büyüklüğüne göre artıyor, 3 aydan sonra yüzde 3, ama risk risktir tabiki yalnız yatak istirahati ve ilişki yasağı kanama bitene kadar çok önemli birde bol sıvı alımı. Herkese sağlıklı hamilelikler diliyorum Allah yardımcımız olsun.
     
  2. 28 Ocak 2009
    Konu Sahibi : sevil78
  3. sevil78

    sevil78 Aktif Üye Üye

    Katılım:
    26 Kasım 2008
    Mesajlar:
    545
    Beğenildi:
    5
    Ödül Puanları:
    86
    Arkadaşlar bu konuda bir araştırma var subkoryonik hematom diye girince googledada araştırmalar var burdan bilgi alabilirsiniz.
     
  4. 25 Mart 2010
    Konu Sahibi : sevil78
  5. karakuz

    karakuz Aktif Üye Üye

    Katılım:
    25 Mart 2010
    Mesajlar:
    10
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    76
    meraba aynı derdi paylaşıyoruz sanırım 15 haftalık hamileyim
    ama kanamalar yüzünden zor geciyor kesenin altında kanama ve pıhtı alanı var senin hamileligin nasıl devam ediyor yazarsan sevinirim
     
  6. 9 Ağustos 2010
    Konu Sahibi : sevil78
  7. ecrinece

    ecrinece Popüler Üye Üye

    Katılım:
    18 Eylül 2009
    Mesajlar:
    9.763
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    146
    .........................
     
  8. 22 Ekim 2010
    Konu Sahibi : sevil78
  9. brnyns

    brnyns my miracle !!! Üye

    Katılım:
    19 Ekim 2010
    Mesajlar:
    1.091
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    61
    mrb ben şu anda 7 haftalık hamileyim ve adet geçikmemin arkasından hemen kanamalarım başladı yani yeni hamile kaldığımı öğrendiğim zamandan beri kanamalarım var ilk önce B-hCg 578 çıktı evet hamileydim 2 gün sonra yükselişi görmek için tekrar B-hCg TESTİNDE SONUÇ 5900 lere çıkmıştı 2 günde çok iyi bir yükseliş ve ulturasona girdim fakat keseyi dr göremedi dış gebelikten şüphelenmeye başladık ve 2 gün sonra tekrar ulturasonda keseyi görebildik fakat kese rahim tepesine değil rahimağzına yakın bir yere yerleşmiş doktorum yukarıya çıkmasını beklicez demişti ve 3 günde bir takip olucak dediki benim sorunum başladı çok açık renkte önemsenmeyecek kadar az pembemsi bir leke gelmişti 2 gün sonrasında kanamam oldu fakat çok yoğun değildi doktor bebeğin arkasında kanaman birikmiş rahim içine doğru dedi yakın takip ediliyordum zaten ve kanamalarımın ardı arkası kesilmemeye başladı bebeği görebiliyoduk hatta kalp atışlarınıda duyduk ama diğer oluşan kese bebeği kanamalardan dolayı tehdit ediyordu bir müddet sonra bu kesenin hematom olduğunu öğrendim ve gittikçe büyüdü en son dr kontrolümde gideceğim gün yataktan kalktığımda abartısız bir çay bardağı kanamam oldu sanki doğum yapıyodum suyum patlamış gibiydi hemen gittim hematomum 6 cm olmuş ve hem bebeği hem en önemlisi benim hayatımı riske sokuyormuş bebeği rahimağzına ittiği için 2 ana damar varmış ve bunları zedeler veya yırtarsa bu baskı hayatına mal olur dedi bana hemen kürtajdan bahsedildi hatat kürtajda değil ameliyathanede sorunlu bir kürtaj olucağından bahsetti en az 6 lt kana ihtiyaç olucağını kanama olacağı için balon tampon olacağından vs. bahsetti yıkıldım zaten bebeğimi çok istiyorum bide benim hayati riskim çıktı ortaya hemen ertesi gün başka çok iyi bir hastaneye gittik buradaki dr bu kadar abartılı değil ama bebek riskli düşebilir dedi bir gün önce kalp atışı 120 di ve 24 saat bile geçmeden kalp atışı 63 düşmüştü bebeğimin bu dr bana kalp atışı olduğu sürece alınması taraftarı değilim bence hafta sonuna kadar bekle dedi 5 gündür dua ediyorum ve kanamam olmadı sadece çok az kahverengi lekeler geliyo yarını bekliyorum eğer bebeğimin kalp atışını yarın normal görürsem aldırmıycam bütün risklere razıyım ama inşlh bebeğim normal durumdadır
    SANA ŞUNU SORUCAM SENİN HAMİLELĞİN SÜRÜYORMU VE ŞU ANDA NE DURUMDASIN ?
     
  10. 22 Ocak 2013
    Konu Sahibi : sevil78
  11. ynz06

    ynz06 Maşallah sübhanallah Üye

    Katılım:
    13 Kasım 2011
    Mesajlar:
    1.615
    Beğenildi:
    11
    Ödül Puanları:
    103
    Cok gecmis olsun ins bu bebegini saglikla kucagina alirsin. Pekinbisey sorcam kanama alani kesenin ustunde ve rahim agzina dogru itiyor demis dr. Un benim kanama alanim kesenin sag alt kosesinde bununla ilgili bi yorumun var mi
     
  12. 24 Ocak 2013
    Konu Sahibi : sevil78
  13. brnyns

    brnyns my miracle !!! Üye

    Katılım:
    19 Ekim 2010
    Mesajlar:
    1.091
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    61
    canım ben malesef o dönemdeki bebeğimi kaybettim onun ardından ameliyat tüp bebek boş gebelik ve normal yeniden aynı şekilde yine bebeğimi kaybettim benim hamile kalır kalmaz kanamalarım başlıyodu arkasından kanama alanı büyüyüp hematom oluşuyodu yani rahim kanamayı aspire edemiyodu bunu çok sonra öğrenebildik karyotip testi yaptırdım faktör 5 mutasyonu yani kan pıhtılaşması olduğunu öğrendik şu andada 25 haftalık hamileyim çok şükür kan sulandırıcı iğneler sayesinde bi sorunum kalmadı
    benimde diğer bebeğimde kanama alanlarının yeri değişiyodu bi sağda bi solda bi üstte başlıyo dr. yapması gereken kanama alanını takip altında tutucak ve büyüyüp büyümediğini kontrol edicek yani çoğu kişide kanama alanları küçülüyo ve zaman içinde yok oluyo inşlh seninkide böle olur geçmiş olsun
     
  14. 25 Aralık 2013
    Konu Sahibi : sevil78
  15. tugbism

    tugbism Üye Üye

    Katılım:
    22 Aralık 2013
    Mesajlar:
    18
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    6
    kızlar her kan damlası ve lekenme çok önemli sakın yataktan kalkmayın ben de de kahverengi leke geldi önemsemedim iyikide eşim beni zorla doktora götürdü düşük tehlikesi yaşadım ortaya çıktı zaten 3 gün sonra bebeğimi kaybettim 7 haftalık hamileydim lütfen bu konuyu çok ama çok önemseyin ama düşücek bebek zaten düşer kimse bişey yapamaz düşmücek bebeğide kimse zorla düşüremez siz sadece önleminizi alın sonunda benim gibi vicdan azabı çekmeyin