Gelenekte Mehir Ve Taki

Konusu 'Nikah' forumundadır ve EU1 tarafından 5 Ağustos 2007 başlatılmıştır.

    5 Ağustos 2007
    Konu Sahibi : EU1
  1. EU1

    EU1 Guest

    Gelenekte Mehir Ve Taki

    --------------------------------------------------------------------------------

    Mehir kadına değil, erkeğin üzerine vaciptir. Dâru'l-islâm'da bir kadınla cinsel temas, ya had cezasını gerektirir, ya da mehir hakkını doğurur. Bu, kadına saygının bir sonucudur.
    Kur'an-ı Kerîm'de mehirden söz eden çeşitli ayetler vardır. Bazıları şunlardır: "Aldığınız kadınların mehirlerini yürekten isteyerek ve Allah'ın bir atiyyesi olarak verin " (en-Nisâ, 4/4). Çoğunluğa göre, burada hitap kocalaradır. Bazı bilginler hitabın velilere olduğu görüşündedir. Cahiliye devrinde mehri kızın velileri alır ve adına da "nihle" derlerdi. "...Haram olanlar dışındaki kadınlarla evlenmeniz, namuslu olarak ve zinaya sapmaksızın yaşamak ve mallarınızdan onlara mehir vermek şartıyla size helâl kılındı. Artık o kadınlardan hangisiyle yararlanmanız olmuşsa, ücretlerini belirlendiği şekliyle verin. Mehir miktarını belirledikten sonra aranızda gönül hoşluğu ile uyuştuğunuz miktar hakkında üzerinize bir vebal yoktur" (en-Nisâ, 4/24).
    Abdullah b. Abbas (r.a) tan rivayet edildiğine göre, Hz. Ali, Hz. Fâtıma ile evlenirken Resulullah (s.A..s) kendisine; "O'na bir şey ver" dedi. Ali: "Bende bir şey yok"deyince de; "Hutamî zırhını verebilirsin" buyurdular.
    Bir kadınla evlenmek isteyen bir sahabeye Allah'ın elçisi mehir vermesini bildirdi. Evinden de eli boş dönünce; "Demirden bir yüzük de olsa bak" deyip, yeniden eve gönderdi. Yine boş dönünce, ne miktar Kur'an-ı Kerîm bildiğini sordu ve sonunda şöyle buyurdu: "Haydi git, onu sana bildiğin Kur'an karşılığında verdim" (eş-Şevkânî, Neylü'l-Evtâr, VI, 170). Bu konudaki ayet ve Hadislerden şu sonuca varılmıştır. Resulullah (s.A..s), mehirsiz hiç bir evliliğe ruhsat vermemiştir. Eğer mehir vacip olmasaydı, bunu göstermek için arada bir onu terkederdi. Diğer yandan, sahabe devrinden bu yana islâm bilginleri mehir üzerinde icma etmişlerdir (bk. es-Serahsî, el-Mebsut, V, 62 vd.; el-Kâsânî, Bedâyiu's-Sanâyi, II, 274-304; Ibnü'l-Hümâm, Fethul-Kadîr, II, 434 vd.; el-Cassâs, Ahkâmü'l-Kur'ân, III, 86 vd.; Ibn Rüşd, Bidâyetü'l-Müçtehid, II, 16 vd.; Ibn Âbidin, Reddü'l-Muhtâr, II, 329 vd.).

    Aile yuvasıyla ilgili görevlerin en güzel şekilde yerine getirilmesi için eski çağlardan beri kadınla erkek arasında bir görev bölümü yapılmıştır. Erkek, evin dışındaki işlerle uğraşır ve gerektiğinde ağır işlerde çalışarak geçim için kazanç sağlar. Kadın da evin yönetimi, yemeğin hazırlanması, çocukların bakım ve terbiyesiyle uğraşır. Bu yüzden bütün malî yükümlülükler kadının değil, erkeğin görevidir.

    Mehir ve bütün kapsamıyla nafaka bu yükümlülükler arasındadır. Bu görev bölümü erkekle kadının yaratılışına ve ilâhî sünnete de uygundur. Erkek daha güçlü olduğu için çalışıp kazanmaya daha yatkındır. Kur'an'da şöyle buyurulur: "Erkekler, kadınlardan daha güçlü ve kuvvetlidirler. Yani ailenin reisidirler. Bunun sebebi şudur: Allah onlardan kimini kiminden üstün kılmıştır. Bir de erkek, mallarından evin geçimini sağlamaktadır" (en-Nisâ, 4/34).
    Mehir, nikâh akdinin rükün veya şartlarından değildir. Bu yüzden mehirsiz akdedilecek nikâh geçerli olur ve kadın emsal mehire hak kazanır. Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurulur:
    "Kendileriyle cinsel temasta bulunmadığınız veya kendilerine bir mehir tayin etmediğiniz kadınları boşamışsanız, bunda üzerinize bir sakınca yoktur" (el-Bakara, 2/236). Bu ayette, cinsel birleşmeden veya mehir tespitinden önce kadını boşamanın geçerli olduğu belirtilmektedir. Boşama ancak sahih nikâhtan sonra mümkün olduğuna göre, ayet, akit sırasında mehrin konuşulmasının ne bir rükün ve ne de bir şart olmadığına delâlet eder (el-Kâsânî, a.g.e., II, 274; eş-Şîrâzî, el-Mühezzeb, Halebî tab'ı, II, 55, 60; Ibn Rüşd, a.g.e., II, 25).
     
  2. 28 Mart 2008
    Konu Sahibi : EU1
  3. Selen_Ay

    Selen_Ay Popüler Üye Üye

    Katılım:
    26 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.209
    Beğenildi:
    1.871
    Ödül Puanları:
    163
    Evet bu Mehir olayını bana arkadaşım söylemişti bende ne istediğimi söyledim nişanlıma, herşeyden ayrı olarak takıcak takıyı :eek:
     
  4. 28 Mart 2008
    Konu Sahibi : EU1
  5. boncuhh

    boncuhh anne oluyorumm:) Üye

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    772
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    Bende Mehir Olayini Söledim Ama Farkli Bisey Yapmayi Dusunuorum Acaba Olur Mu Umreye Gtmek Istiorum Mehir Yerine Gecermi Acaba
     
  6. 28 Mart 2008
    Konu Sahibi : EU1
  7. cevahirx

    cevahirx KaRMaKArışIk Üye

    Katılım:
    25 Eylül 2007
    Mesajlar:
    693
    Beğenildi:
    11
    Ödül Puanları:
    108
    En helal kazanç kadının mehridir
    Dini nikahın bile maalesefki gereksiz görüldüğü günümüzde
    Bi çok kadın mehirden haberdar değil
    Sünnet olan mehir 11 cumhuriyet altınıdır
    Başka leylerde tayin edilebilir
    En güzelide nikah esnasında geline teslim edilmesidir
     
  8. 28 Mart 2008
    Konu Sahibi : EU1
  9. cevahirx

    cevahirx KaRMaKArışIk Üye

    Katılım:
    25 Eylül 2007
    Mesajlar:
    693
    Beğenildi:
    11
    Ödül Puanları:
    108

    Evet bazıları yapıyor bunu
    Ama nasıl olsa zamanı gelince bi umre yaparsınız
    Esasında mehirin amacı kadını maddi anlmada zorda bırakmamak
    Allah öyle bi duruma düşürmesin tabii kimseyi
     
  10. 28 Mart 2008
    Konu Sahibi : EU1
  11. boncuhh

    boncuhh anne oluyorumm:) Üye

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    772
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    TSK EDERIM BEN ÖLE DUSUNDUM BELKI YOLLAMAZ DIE ÖNCEDEN SÖZUNU ALAM DEDIM:KK43:
     
  12. 29 Mart 2008
    Konu Sahibi : EU1
  13. lepi

    lepi ♥˙·٠•●♥ &# Üye

    Katılım:
    7 Ocak 2008
    Mesajlar:
    8.091
    Beğenildi:
    28
    Ödül Puanları:
    148
    canın benim kuzenim evlendiğinde mehir olarak o da hac umre falan istemiş ama altınını falan da istemiş 200 gr istemişti sanırım bu düğünde taklandan ayrı oluyor onları iste ama alma gücü olcak kadar altın ya da para da iste din helal demişse istemek gerek o da senin güvencen olcak
     
  14. 30 Mart 2008
    Konu Sahibi : EU1
  15. boncuhh

    boncuhh anne oluyorumm:) Üye

    Katılım:
    22 Şubat 2008
    Mesajlar:
    772
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    tamam canım ozaman hem altın ısteyeyım gucunun yetecegı kadar hemde umre yupppiii cok ıı olcek bu evlenme ısı:)
     
  16. 30 Mart 2008
    Konu Sahibi : EU1
  17. Alsebe

    Alsebe Rutbesiz :-) Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    1.322
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    148
    Biz imam nikahi kiyilirken Bana 300 gr diye belirlenmisti...Ve Bu bir kagida yaziliyor sahitler falanda imzaliyor...Benimki hala durur..Altinlara gelince aldimmi ...? Almadim..Takilardan haric birsey almadim..Bunu kadin istedigi zaman alabiliyor yada ayrilirken talep edebiliyor yada helal edebiliyor...Size kalmis yani...Bizde su ana kadar gerek olmadigi için aklima bile gelmedi acikcasi...Ama bu her bayanin hakki ve bence hakkinizi iyi kullanin.....sengözlerimebaksanab sengözlerimebaksanab
     
  18. 30 Mart 2008
    Konu Sahibi : EU1
  19. cevahirx

    cevahirx KaRMaKArışIk Üye

    Katılım:
    25 Eylül 2007
    Mesajlar:
    693
    Beğenildi:
    11
    Ödül Puanları:
    108
    Mehre muaccel (acilen - anında- ) müeccel (gecikmeli - sonradan- )
    denilmeside bundan zaten
    Nikah anında da teslim edilebilir geline ki bu en güzel olanı
    Miktar belirlenip dediğinzi gibi yazılıp şahitlercede imzalanıp sonralardan hatta Allah vermesin bi ayrılma durumunda da verilebilir