Gelin haftası,onbeşi

Konusu 'Yeni Evleneceklerin Sohbet Alanı' forumundadır ve melek elif tarafından 25 Ekim 2008 başlatılmıştır.

    25 Ekim 2008
    Konu Sahibi : melek elif
  1. melek elif

    melek elif Popüler Üye Üye

    Katılım:
    22 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    154
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    Kızlar merhaba. ,ben soracağım şey gelin haftasında neler yapılır. ben evliyim çalışıyodum diye hafta falan yapmadı annem. Yarın eltimin haftası gideceklermiş. Ben çalışıyom yarın
    sonra gidecem. Benim birşey götürmem gerekirmi haftada birşeyler yapılırmı. yapmamız gerekirmi . bide bundan sonra 15 var onda neler yapılıuor.
     
  2. 25 Ekim 2008
    Konu Sahibi : melek elif
  3. The_lady_legend

    The_lady_legend ZamanSonBulanaDekSeninle Üye

    Katılım:
    15 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.336
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    146
    ben ilk defa senden duyuyorum canm..bende takip ediyim de ne demek olduğunu öğreniyim bari...
     
  4. 25 Ekim 2008
    Konu Sahibi : melek elif
  5. snookie

    snookie Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    5 Şubat 2007
    Mesajlar:
    1.506
    Beğenildi:
    130
    Ödül Puanları:
    153
    hafta derken evlendikten sonra 1. haftasında falan mı gidiyor bende anlamadım canım senden duyuyorum dur yazanlar olursa bende öğrenim...
     
  6. 25 Ekim 2008
    Konu Sahibi : melek elif
  7. melek elif

    melek elif Popüler Üye Üye

    Katılım:
    22 Ağustos 2007
    Mesajlar:
    154
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    1 hafta sonra gelin annesi gile gidiyor. anensi yemek ikram vb hazırlıklar yapıyor takı falan takıyorlar.
     
  8. 25 Ekim 2008
    Konu Sahibi : melek elif
  9. snookie

    snookie Popüler Üye Pro Üye

    Katılım:
    5 Şubat 2007
    Mesajlar:
    1.506
    Beğenildi:
    130
    Ödül Puanları:
    153
    hımmm bizde el öpme denir ona anladım şimdi....

    ama 1 hafta sonra ile kısıtlı değildir biz balayından dönünce yani 15 gün falan sonra gittik...

    ama öle takı olayı falan yoktur annem yemek hazırlamış bizde eşimle birşeyler alıp gitmiştik...
     
  10. 26 Ekim 2008
    Konu Sahibi : melek elif
  11. aybuer

    aybuer Popüler Üye Üye

    Katılım:
    28 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.684
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    146
    biz de gelin haftası değil de gelin ertesi olur düğünden bir hafta on gün sonra gelinin evinde bayanlar toplanır hem ev bakılır hem oynanır oturulur falan gelin tekrar gelinliğini giyer .takı falan olmaz ama.

    gelin haftası 15 i ilk defa duyuyorum ben de merak ettim.
     
  12. 26 Ekim 2008
    Konu Sahibi : melek elif
  13. nehir1001

    nehir1001 artık anneyimmmmmmm Üye

    Katılım:
    16 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.966
    Beğenildi:
    3
    Ödül Puanları:
    106
    ege bölgesinde çoğu yerdevardır bu. dua okunur hatta bazı yerlerde gelinlik giyer gelin. ewi gezer gelenler eğer düğüne gelmeyen olursa onlar hediyelerini werirler basit bi gün yani bana yapıldı ama ben gelinlik giymedim yanlızca dua okudular yedik içtik gittiler ama çok yorucudur söyliyim benim ewde tam 62 kişiydik
     
  14. 26 Ekim 2008
    Konu Sahibi : melek elif
  15. sinyora

    sinyora Popüler Üye Üye

    Katılım:
    20 Kasım 2006
    Mesajlar:
    579
    Beğenildi:
    5
    Ödül Puanları:
    108
    bizim buralarda 7 denir buna ilk 7 kızın evine 2. yedi kızın evine karşılıklı yemeğe gidilir işte aile ve aile yakınlarıyla beraber,e tabii damat tarafıda,sadece yemek işte sonrasında normal sohbet muhabbet başka birşey yok yani,ama giderken kimse eli boş gitmez tabii hediye ile filan gidilir
     
  16. 26 Ekim 2008
    Konu Sahibi : melek elif
  17. tılsım33

    tılsım33 Guest

    biizm buralardada duvak mevlüdü denir bu olaya canım teyze hala yenge dost akraba bayanları toplanılır mevlüt okunur gelin gelinliginini giyer bi kaç takım kıyafet giyende olur yani dügün öncesi kaynanasının aldıgı kayfetleride giyer ...ve gelin herkese yazma hediye eder her gelene tekl tek örtülür
     
  18. 16 Şubat 2009
    Konu Sahibi : melek elif
  19. KIZILCIKLI

    KIZILCIKLI Kıskandığım Denizlerdesin Üye

    Katılım:
    3 Aralık 2007
    Mesajlar:
    3.652
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    bizde ona gelinertesı denir.. ve gelınede hediyelık esya alınır..
    dugunden sonra kız yada erkek tarafı ogleden sonra gelının blundugu eve gıder.
    gelın ,kına gecesınde gıydıgı bındallısını ; gelınertesınde tekrar gıyer..
    gelının her iki ailenındekı buyuklerı gelıne altın ve para takarlar...
    oglan tarafı , gelın kız yorulmasın ilk gunden die eve yemek , hamur işleri vs goturur..
    kız tarafıda elınde bohcalarla gelın kızın evıne gider (bekar kızlar gelınertesıne gıtmezler,evlıler gider sadece)
    bir sini (fırın tepsının biraz daha buyuyu) baklava yapılır , fındık fıstıkta baklavanın ustu suslenır + baklavanında tam ortasına ailenın durumu ne ise en az saat altını koymak sartıyla altın konur ve damada yedırılır, gelın tarafından..
    gelın kız bu arada, kaynanaya cay takmı + pike takımı hediye eder...