Göz sağlığında 4 önemli nokta

Konusu 'Oftalmoloji - Göz Hastalıkları' forumundadır ve MeleklerKorusun tarafından 30 Temmuz 2009 başlatılmıştır.

    30 Temmuz 2009
    Konu Sahibi : MeleklerKorusun
  1. MeleklerKorusun

    MeleklerKorusun Yorgun Savaşçı Pro Üye

    Katılım:
    7 Haziran 2008
    Mesajlar:
    3.058
    Beğenildi:
    73
    Ödül Puanları:
    153
    Peki bunlar gerçekten doğru uygulamalar mı? Acıbadem Göz Sağlığı Merkezi'nden göz hastalıkları uzmanı Doç. Dr. Banu Coşar, göz sağlığımıza besinlerin etkileriyle ilgili halk arasında 'mit' haline gelmiş 4

    konu ile ilgili bazı noktalara dikkat çekiyor:

    Omega 3'e dikkat:

    Balık tüketimi ile alınan omega-3 yağ asitlerinin; görmeyi tehdit eden "yaşa bağlı sarı nokta hastalığı" ve kadınlarda "göz kuruluğu" riskini azalttığını gösteren bazı veriler mevcut. Omega-3'ten zengin balıklar arasında ton balığı, somon, uskumru, ringa, alabalık ve sardunya yer alıyor. Ayrıca keten tohumu, ceviz ve koyu yeşil yapraklı sebzeler de omega-3 içeriyor.

    Havuç, göz sinirine faydalı:

    Gerçekten de havucun içindeki beta-karoten (A vitamini), gözün retina (sinir) tabakasında ışığı

    algılayan hücreler için gereklidir.

    Arpacığa sarımsak sürmeyin:

    Arpacığın tedavisi sıcak pansuman, antibiyotikli damla ve pomat ile yapılıyor. Çayla kompres ise çay yüzünden değil, sıcak etkisi ile arpacığa ve şalazyona iyi geliyor.

    Şiş gözlere salatalık!:

    Salatalık göz kapaklarının üstüne konduğunda sabah şişliğini gerçekten azaltıyor. Ve eğer böyle bir uygulama yapmak istiyorsanız, -salatalık alerjiniz olmadığı müddetçe- göz sağlığınız açısından bir sakıncası yok.

    ALINTI
     
  2. 6 Eylül 2009
    Konu Sahibi : MeleklerKorusun
  3. maJun

    maJun duygusuz ifade.. Üye

    Katılım:
    3 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    78
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    76
    vay be.. demek çayın tek etkisi sıcak olmasındanmış.