gurme bebişlerimizin damak tadlarıı

Konusu 'Şubat Anneleri' forumundadır ve cgdmabky tarafından 17 Haziran 2009 başlatılmıştır.

    17 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  1. cgdmabky

    cgdmabky dido nun annesi çidoo:)) Üye

    Katılım:
    4 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.561
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    arkadaslar farklı farklı topiklerde tartısıyoruz bu konuyu bır araya toplayalım istedim bebişlerimiz büyüdü ve artık bir çoğumuz ek gıdalara geçtik hergün sayısız denemeler yapıyoruz
    bebeklerime neler hazırladık neleri sevdiler neleri beğenmediler ve aldığımız kaşık mamaları devam mamaları kavonoz mamalarından hangilerini severek yediler.
    evde denediğimiz değişik mama tariflerinide paylaşabiliriz.bu sayede en azından fikir sahibi oabilir.bu zor ve karmaşık günleri hep beraber bebişlerimizin karınları tok bir şekilde atlatırız.a.s.
     
  2. 17 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  3. nestle76

    nestle76 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    4.048
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    106
    ben başliyim..bugün çenem düşük malum...valla hepsini yiyor benim oğlan..biz ek gıdalara şöyle geçtik...10 gün boyunca 1 kahve fincanıyla başladık...bu arada 3 er gün boyunca hep aynı sebze/meyveyi yedi...ilk meyve kayısıydı...rendeleyip süzgeçten geçirdim...püre şeklinde yedi..sonra sebzemiz kabaktı..buharda küçük küçük doğrayip haşlayıp süzgeçten geçirdim...onda da sorun çıkmadı..sonra ki meyvemiz elmaydı...sonra fasulye/bezelye karışımı haşladım..meyvelerden armuta geçtik şimdi..10 gün bitti..artık 1 kase yiyoruz..bir miktar pütürlü kalacak şekilde hazırlıyorum ki yavaş yavaş alışsın diye...2 öğüne çıkardık ek gıdayı...1 sebze/1 meyve..ama iki öğün arka arkaya değil..ikisinin arasına anne sütü ya da mama giriyor...dün milupanın fasülye/domates kavanozunu denedik yedi ama beğenmedi...hero baby nin 7 sebzeli püresine bayıldı...semizotu/brokoli haşlamasına bayıldı...şimdilik sorunsuz çok şükür...önümüzdeki hafta yoğurt mayalayacağım..ayrıca sebzelerin hepsini karıştırıp sebze çorbası şeklinde vereceğim..sebze pürelerine hazırladıktan sonra 1 tatlı kaşığı zeytinyağ ekliyorum...şimdilik böyle...
     
  4. 17 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  5. nestle76

    nestle76 Popüler Üye Üye

    Katılım:
    26 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    4.048
    Beğenildi:
    7
    Ödül Puanları:
    106
    bu arada kızlar sürekli meyve/sebze suyu şeklinde vermeyin hazırladıklarınızı sonra yutma güçlüğü çekiyorlar..eltimin kızı 14 aylık..pütürlü yerken kusuyor hala..o yüzden birkaç gün su sonra püre ve pütürlü olarak deneyin..tabi çok da zorlamayın bebişleri..ürkmesinler...
     
  6. 17 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  7. ssaslan

    ssaslan oğluşuna aşık (Sibel) Üye

    Katılım:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    3.792
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    valla biz şimdilik elma ve havuç suyu ile denemelerimize başladık
    çınar havuç suyunu hiç sevmedi
    havuç suyunu yüzünü buruşturarak drun verdiği ölçü olan 1 kahve fincanının (yarısını gündüz yarısını akşam verecektik)yarısını hazırlamama rağmen onun yarısını ancak alıyor
    sonrasında havuç yediği günler mutlaka kusup çıkartıyor
    sanırım havucu sonraya bırakacağız biz
    elma ile ise aramız çok iyi :)
     
  8. 17 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  9. cgdmabky

    cgdmabky dido nun annesi çidoo:)) Üye

    Katılım:
    4 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.561
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    bende hep hazır alıodum malum ıkı hafta oldu baslıyalı bıseylerı kabul ettırmeye calısıyorrum hala bugun kayısı seftalı bıde elma puresı hazırladım babycook almıstım onda buharda bıraz pısırdıkten sonra pure halıne getırdım bayıldı valla bnmkı
    bıde sebzelerı denıcem bakalım onları yıcekmı
    bn gecenlerde mılupanın armutlu muhallebısını aldım aman ığrenc bır kokusu vardı tadına baktım korkudan bozulmus olabılırmı falan dıye cunku cok kotu kokuyodu tadıda berbattı bnm kızda yemedı zaten cope gıttı bırde hero nun meyvelı tahıllı puresını yemedı dıger meyvelerı yıyo kaık amalarından bugun ırmıklı ballı sutlu denedım bıraz yedı ınsallah yemeye devam eder karar verdım tosun yapacam onu
     
  10. 17 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  11. cgdmabky

    cgdmabky dido nun annesi çidoo:)) Üye

    Katılım:
    4 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.561
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    mesela bnde havuc ve elmalı pure almıstım bnm kızda yemedı onu normlde dıger elmalı karısımları yıyo sanırım bnmkıde hoslanmıo havuctan denıcem sebzelerle bırlıkte onuuda
     
  12. 18 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  13. ssaslan

    ssaslan oğluşuna aşık (Sibel) Üye

    Katılım:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    3.792
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    106
    ya bal yasak 1 yaşına kadar ama niye mama içinde var anlamadım
    aman neye inanacağımız şaşırdık yaa
    şeytan diyo tıka kulakları içinden geldiği gibi davran
     
  14. 18 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  15. BeyazBulut

    BeyazBulut sihirli değneğim var benim :) Pro Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    11.412
    Beğenildi:
    464
    Ödül Puanları:
    203
    bende irmikliyi denedim bugün yedi gibi anlayamıyorum çiğdem dide dışarı itiyormu yerken kardelen hep dışarı itiyor diliyle yanlız biberonu mamadan almıyormuş bugün suyu ve rezeneyi biberonla bir güzel içti
     
  16. 18 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  17. BeyazBulut

    BeyazBulut sihirli değneğim var benim :) Pro Üye

    Katılım:
    31 Mayıs 2007
    Mesajlar:
    11.412
    Beğenildi:
    464
    Ödül Puanları:
    203
    yarında sütlü pirinçiliyi denicem ve elma denicem doktora gidicez bakalım o nedicek çok merak ediyorum
     
  18. 18 Haziran 2009
    Konu Sahibi : cgdmabky
  19. cgdmabky

    cgdmabky dido nun annesi çidoo:)) Üye

    Katılım:
    4 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.561
    Beğenildi:
    0
    Ödül Puanları:
    106
    sevgıcım bende oylelıkle farkettım zaten bıberonla sorunu olmadıgını dıde yerken kasık mamalarının cogunu ıtıyo be ısrar edersem aglıo ıstemı olablır kardelende pekı mılumılı denedınmı bıbronla onuda ıcmıo dımı