Hakkı Anlı

Konusu 'Resim' forumundadır ve Elif tarafından 24 Ağustos 2006 başlatılmıştır.

    24 Ağustos 2006
    Konu Sahibi : Elif
  1. Elif

    Elif Onur Üyesi Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    24.608
    Beğenildi:
    5.137
    Ödül Puanları:
    438
    Hakkı Anlı'nın resimde dört mühim dönemi oluşturur:
    Türkiye'de bulunduğu yıllarda nesnel anlayışla çalışan Anlı,
    derinlik, renk ve kütle bütünlüğü açısından Cezanne'dan
    etkilendi. Bu döneminde gerçekleştirdiği portreler, klasik
    anlamda bir tasvir yetisini aşarak resmin öz sorunlarına
    yönelikti. Işığı değişik kullanımı da, onu, diğer sanatçılara
    göre farklılaştırıyordu. Bunu kübizm dönemi takip etti.
    Kübizmin Türkiye'deki en mühim temsilcilerinden biri oldu.[​IMG]
    1954'te tamamen Paris'e yerleşen Anlı, o sıralar kübist ve

    deforme pentür çalışmaları yapıyordu. Sonraları, iyice soyut akımlara yöneldi ve
    geometrik soyut anlayışta çalıştı. Bu yıllarda "ışık"la şekillendirilmiş görünümlere
    yönelen sanatçının, soyut bir "an"ın yakalanmasını gösteren çalışmalarında, ışık
    kavramı oldukça önemli resimsel sorunlara sahiplenir. Her şeyden önce ışık dolu
    yüzeyler yaratarak izleyenin aklındaki soyuta karşı çıkan Anlı'nın resimlerinde,
    renklerin de ayrı olarak taşıdığı ışığın kullanımı vardır. Bu dönem yukarıda da
    bahsedildiği gibi, Hakkı Anlı'nın sanat yaşamında bir dönüm noktası olmuştur. Ve son[​IMG]
    "Yeni Figürasyon" döneminde sanatçı, figürlerin yarı soyut görüntülere dönüştüğü
    tabloların yanı sıra, temeldeki sağlam desen anlayışından uzaklaşmadan, gizemli bir boşluk içinde, genellikle tek renkli figür düzenlemeleri gerçekleştirdi. Bu dönem resimlerindeki figürler çoğunlukla renk lekelerinden oluşan çıplaklar. Cinselliğin vurgulandığı erotik sahnelerde, kadın ve erkek vücutlarını dinamik bir leke anlayışıyla, öyküye dönüşmeyen bir yalınlık ve uyum içinde işlemiştir.

    [​IMG]
    Katıldığı Enternasyonel Sergiler

    1946 Musée d'Art Moderne (de L'U.N.E.S.C.O.), Paris.
    1950 d'Art Clubs, Tarino.
    1954 d'Auckland, Yeni Zelanda.
    1954 à Lugano, İsviçre.
    1955 Salon des Réalités Nouvelles, Paris.
    1956 Salon Comparaison, Paris.
    1956 de I'Art Plastique Contemporain, Paris.
    1956 XXVII. Venedik Bienali.
    1958 Bordo Bienali.
    1961 Salon des Réalités Nouvelles, Paris.
    1964 Galeri Im Erker, İsviçre.
    1964 Galeri Mepain, Atina.
    1991 Galeri Raber, İsviçre.
    Kişisel Sergiler

    1939 Ankara Halkevi, Ankara.
    1942 Kütahya Halkevi, Kütahya.
    1946 İsmail Oygar Galerisi, İstanbul.
    1949 Fransız Konsolosluğu, İstanbul.
    1958 Galeri La Main Gauche, Paris.
    1961 Galeri Im Erker, S. Gallen.
    1962 Galeri Im Studio, Munih.
    1964 Galeri Bonoparte, Paris.
    1967 Bibliothéque Nationale Universitaire, Strasbourg.
    1977 Paris Le Scriptorium.
    1978 Cumalı Sanat Galerisi, İstanbul.
    1981 Ankara Vakko Sanat Galerisi.
    1981 B. Rahmi Sanat Galerisi, İstanbul.
    1984 Maison de I'Unesco, Paris.
    1985 Akbank Osmanbey Sanat Galerisi, İstanbul.
    1985 Akbank Konak Sanat Galerisi, İzmir.
    1986 Siyah-Beyaz, Ankara.
    1987 Tem Sanat Galerisi, İstanbul.
    1988 Galeri Nev (Kolleksiyondan), Ankara.
    1989 Tem Sanat Galerisi, İstanbul (Retrospektif).
    1990 Tem Sanat Galerisi, İstanbul.
    1992 Tem Sanat Galerisi, İstanbul.
    1995 Tem Sanat Galerisi, İstanbul.
    1997 Milli Reasürans Sanat Galerisi, İstanbul.
    1998 Galeri Nev, İstanbul.
    2000 "Desenler", Mine Sanat Galerisi, İstanbul.
    2001 Tem Sanat Galerisi, İstanbul.



    Eserlerin Bulunduğu Müze ve Özel Kolleksiyonlar

    Türkiye Merkez Bankası, Ankara.
    Türkiye Ziraat Bankası, Ankara.
    İstanbul Resim Heykel Müzesi.
    Auckland Resim Müzesi, Yeni Zelanda.
    Tel Aviv Müzesi, İsrail.
    Grenoble Müzesi, Fransa.
    G. Guggenheim, New York.
    A.Mettler, St. Gallen.
    Rolf Habisreutinger, Zürih.
    Koch, Berlin.
    Bühler, Zürih.
    F.W. Meyer, Bâl
    kaynak:temartgallery.com