hamile kalabilmek için şansı arttırmanın yolları:)

Konusu 'Jinekoloji / Kadın Hastalıkları' forumundadır ve burcumtf tarafından 13 Ağustos 2008 başlatılmıştır.

    13 Ağustos 2008
    Konu Sahibi : burcumtf
  1. burcumtf

    burcumtf Aktif Üye Üye

    Katılım:
    2 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    72
    Beğenildi:
    2
    Ödül Puanları:
    76
    KADINLARA ÖĞÜTLER


    1- Sporu abartmayın
    Spor vücut sağlığı için yararlı. Ancak fazla spor yapmak da ters tepebilir. Sporcu kadınlar üzerinde yapılan araştırmalar, bu kadınların adet görme sıklıklarının giderek azaldığını gösteriyor.

    2-İyi beslenin
    Kötü yemek alışkanlıkları üreme hormonlarının düzenli işlev görmesini etkiler. İşin sırrı düzenli olarak,günde en az 3 kez, aynı saatlerde hem besleyici hem de yağsız yemekler yemekte.

    3-Atıştırmak iyi gelir
    İki öğün arasında bir şeyler atıştırırken kendinizi suçlu hissetmeyin. Fakat yağ ve tuz oranı düşük, tadı güzel şeyler olmasına dikkat edin. Karbonhidratlarla proteinleri dengeli bir şekilde tüketin.

    4-İçkiden uzak durun!
    Araştırmalar günde 1 kadeh içki içen kadınların hamile kalma şansının hiç içmeyen kadınlara göre önemli ölçüde azaldığını kanıtladı. İçki tüketimi ne kadar artarsa, hamile kalma şansı da o kadar azalıyor.

    5-Kolaylaştırmak için
    Hamile kalmayı kolaylaştırmak için seks yapmadan önce duş almayyn. Çünkü bu spermi alıp götürebilir. Cinsel ilişkiden sonra kadının 20-30 dakika hareketsiz kalması spermin rahme ulaşma şansını artırır.




    ERKEKLER NE YAPSIN

    1-Aşırı spor zararlı
    Erkekler için de fazla sporun yarardan çok zararı var. Çok fazla spor yapan erkeklerin testosteron düzeyinde
    düşüş görülüyor. Bu da cinsel isteği ve sperm kalitesini azaltıyor. Sporu bırakmasanız da azaltın.

    2-Yağla şekerden kaçının
    Erkeklerin de en az kadınlar kadar beslenmesine dikkat etmesi gerekiyor. Aralarda besleyici hafif yemekler
    atıştırmakta yararlı. Bu, yağlı ve şekerli yiyeceklerden uzak durmanızı sağlar.

    3- Meyve ve sebzeyi artırın
    Günde en az 7-8 kez farklı meyve ve sebzelerden yiyin. Patates, havuç ve turunçgiller bu rejimin vazgeçilmezleridir.
    İşte size bir ipucu: koyu renkli meyve ve sebzeler daha besleyicidir. Örneğin kan portakalını normal portakalda
    tercih etmelisiniz.

    4- Alkolde belirli düzeyi aşmayın!
    Erkekler üzerinde yapılan araştırma ise aşırı alkol tüketiminin cinsel isteği, sperm düzeyini ve kalitesini
    azalttığını gösteriyor. Bu da uzun vadede kısırlığa sebep oluyor. Az ve düzenli alkol tüketen erkeklerde
    ise alkol tüketimiyle kısırlık arasında belirgin biri ilişki görülmüyor. Özetle çocuk sahibi olmak isteyen
    çiftlerde kadın alkolü tamamen bırakmalı, erkek ise belirli bir düzeyi aşmamalı.

    5- Çevresel koşullara dikkat edin
    Araştırmalara göre zehirli, kimyasal maddeler, toz ve diğer zararlı çevresel koşullar erkeklerde sperm
    düzeyinin düşmesine yol açıyor. Böcek ilacı ya da tiner gibi maddelerle çalışıyorsanız mutlaka maske takmayı;
    bulunduğunuz ortamı havalandırmayı unutmayın.

    6- Sıcak su ve dar pantolondan uzak durun
    Testislerdeki sperm üreten hücreler en iyi, vücut ısısının birkaç derece düşük sıcaklığında işlev gösterir.
    Testislerin sıcaklığındaki bir iki derecelik artış bile hem sperm hem de testosteron üretimini olumsuz yönde
    etkiler. Testislerin ısısını arttıran dar kotlar, bisitletçilerin giydiği türden taytlar ve deri pantolonlardan
    uzak durmalısınız. Sıcak duş, sauna, jakuzi gibi yerlerde çok fazla zaman geçirmek de testislerin ısısını artırarak
    benzer etkiler ortaya çıkmasına yol açar.

    7- Stresi yogayla yenin


    Mümkünse bir ay boyunca bir süreliğine daha az çalışın ve seyahate çıkmayın. Eve iş getirmeyin. Bir uzmanın
    danışmanlığında yoga yaparak rahatlamayı deneyin.


    alıntıdır.
    umarım işinize yarar arkadaşlar..
     
  2. 13 Ağustos 2008
    Konu Sahibi : burcumtf
  3. paylaşımın için teşkrler...