hamileleikte alınana

Konusu 'Gebelik' forumundadır ve minta tarafından 26 Ağustos 2007 başlatılmıştır.

    26 Ağustos 2007
    Konu Sahibi : minta
  1. minta

    minta Aktif Üye Üye

    Katılım:
    12 Mart 2007
    Mesajlar:
    158
    Beğenildi:
    1
    Ödül Puanları:
    86
    Hamilelikte alınan kilolar

    Hamilelikteki doktor kontrollerinde, mutlaka anne adayının kilosuna da bakılır. Bunun nedeni kilo alımının önemli olmasıdır. Yeterince kilo almıyor olmanız iyi beslenmediğinizi gösterebilir. İyi beslenmemeniz ise bebeğin büyümesini ve gelişimini etkiler. Tersine çok fazla kilo almanız da hem kendi sağlığınız, hem de bebeğin sağlığı açısından bazı riskler doğurur.

    İdeal olarak kaç kilo alınması gerekir?
    Alınması gereken kilo miktarı kişiden kişiye değişir. Ancak ortalama olarak hamilelik sonunda 9-13 kilo alınmış olması beklenir. Kabaca, bu kiloların yaklaşık 2.5-3.5 kilogramı bebeğe ve 6 -10.5 kilogramı da bebeğin destek sistemine gidecektir. Bundan daha fazla kilo almanız vücudunuzun fazladan yağ veya su tuttuğu anlamına gelir ve bu da hamilelik veya doğum sırasında ya da doğum sonrasında bazı sağlık sorunları ile karşılaşmanıza neden olabilir.

    Alınan kilolar nereye gider?
    Hamilelik sonunda aldığınız kiloların yaklaşık dağılımı şu şekilde olacaktır:

    Bebek - 3.4kg
    Ekstra kan - 1.5kg
    Göğüsler - 0.5kg
    Yağ - 3.5kg
    Plasenta - 0.6kg
    Uterus (rahim) - 0.9kg)
    Amniotik sıvı - 0.6kg
    Ekstra vücut sıvısı -1kg

    Toplam - 12kg

    İştahınızdaki değişimler
    Büyüyen bebeğinizi beslemek ve desteklemek enerji ihtiyacınızı artırır. Ancak özellikle son üç ayda kalori alımınızı artırmanız gerekse de, bu iki kişilik beslenmeniz gerektiği anlamına gelmez. Fazladan almanız gereken kalori miktarı sadece 200-300 kalori civarındadır.

    Birinci trimester
    İştahınızda belirgin bir değişme olmaz, ancak bulantılar nedeniyle belli ölçüde iştah azalması olabilir.

    İkinci trimester
    Haftada yaklaşık 500 gram almaya başlarsınız ve iştahınızın arttığını fark edebilirsiniz.

    Üçüncü trimester
    Gördüğünüz her şeyi ağzınıza atmaya başlayabilirsiniz! Hamileliğin son üç ayında iştah genellikle artar. Bunun nedeni kendinizin ve bebeğinizin ihtiyaçlarını karşılamak için vücudunuzun daha fazla çalışmasının gerekli olması, bunun da daha fazla kalori yakmanıza yol açması ve iştahınızın da bu duruma uyum sağlamasıdır.

    Çok fazla kilo alırsanız
    Önemli miktarda fazla kilo almanız hamilelik sırasında komplikasyonlarla karşılama riskinizi artırır.

    Çok fazla kilo almanız yüksek tansiyon, diyabet gibi sağlık sorunlarına neden olabilir. Çok fazla kilo almak özellikle son üç ayda hamileliğin daha zor geçirilmesine neden olabilir.

    Hamilelikte doğuma hazırlık amacıyla bağ dokusu gevşediğinden, fazla kiloların da etkisi ile bel ve pelviste daha fazla baskı oluşur.

    Fazla kilo alımı varis riskini artırır.

    Doğum sırasında aşırı kilolu kadınların hareket düzeyinin az olması normal doğumun uzamasına neden olarak sezaryen riskini artırır. Ayrıca Sezaryen sırasında da kesilecek yağ katmanlarının daha fazla olması komplikasyon riskini artırabilir.

    Ayrıca araştırmalar hamilelik sırasında fazla kilo alan kadınların uzun vadede bu kiloları muhafaza etme eğiliminde olduklarını göstermiştir.

    Hamilelik sırasında diyet yapmayın
    Hamilelikte çok fazla kilo almak doğru olmasa da, hamilelik kesinlikle diyet yapmak için uygun ve doğru bir zaman değildir. Bebeğiniz tüm ihtiyacını sizden karşılayarak büyümeye ve gelişmeye devam edecektir. Ancak sizin diyet nedeniyle gerekli besinleri yeterince almamanız bebeğin de yeterince gelişmemesine neden olabilir.

    Nasıl beslenmelisiniz?
    Hamilelikte sağlıklı beslenmenin anahtarı miktara değil kaliteye önem verilmesidir. En doğrusu da hamilelikten önce beslenmenizi ve kilonuzu düzenlemenizdir.

    Hamilelik planlarken ve bebek beklerken yapacağınız en önemli şey yağ ve şeker alımını kısıtlamaktır. Bunun için:

    Yağ içeriği yüksek işlenmiş gıdalardan kaçının

    Yemeklerinizde kullandığınız yağ miktarını yarıya indirin

    Az yağlı süt ve süt ürünlerini tercih edin

    Şekerli içecekler, pasta, kek ve bisküvi tüketiminizi azaltın

    Sebze, meyve ve kepek unu gibi lifli gıdaları daha fazla tüketin

    Demir ve protein ihtiyacınızı karşılamak için düzenli olarak et, tavuk ve baklagiller yiyin ve demir emilimini kolaylaştırmak için yemeklerde taze portakal suyu içmeye gayret edin

    Bebeğin beyin gelişimindeki önemi ortaya koyulmuş olan omega 3 yağ asitlerini almak için haftada 3 porsiyon balık tüketin.



    www.aile.org
     
  2. 6 Aralık 2007
    Konu Sahibi : minta
  3. NILBERA

    NILBERA SeVGi KeLeBeĞi Pro Üye

    Katılım:
    12 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    6.271
    Beğenildi:
    82
    Ödül Puanları:
    153